Gravatar

#11 filmz-Narniabæver 15 år siden

Horton og Støvfolket Hvem
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#12 Michael Andersen 15 år siden

Oscar Roundtable: The composers - interessant artikel/samtale mellem Alexandre Desplat, Danny Elfman, Jan Kaczmarek, Howard Shore og A.R. Rahman.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#13 rasmusv 15 år siden

#1 Wall-e lyder ret usandsynligt idet et (put on your sunday clothes) af de to numre, som ikke er middelmådigt underlægningsmusik, er kopieret fra hello, dolly! som engang har fået prisen for bedste score. Eve/define dancing er da smukt, men det er næppe nok, hvis akademiet tog sig selv alvorligt og ikke bare rygklappede hinanden.


Personligt synes jeg Johan Soderqvists score til Lad den rette komme ind skulle have chancen. Det er efter min mening enormt modigt, at lade en social realistisk vampyrfilm hvile på et enkelt stykke klassisk musik til at fange alle situationer og samtidigt lykkes. Samtidigt er det ene nummer ganske godt, så kom glad....



#8 Prøv at tænk på udviklingen audiovisuelt er gået i stå næste gang du ser batman begins og the dark knight. Mens billeder, dialog og mimik viser batmans udvikling så vælter underlægningsmusikken ud af højtalerne og fortæller alt er "ved det gamle". For mig at se modarbejder filmen sig selv enormt meget på den front.
Gravatar

#14 mr gaijin 15 år siden

#12 Kommentaren med, at instruktører ikke reelt kan benytte deres final cut, fordi producerne kan presse med biografantal, er godt nok skræmmende. Der braste illusionen om final cut for mig

#13 Ja, det ville nærmest svare til, at Christian Bale igennem hele filmen spillede Bruce Wayne som en frustreret teenager som i begyndelsen af Begins. Ikke så fedt.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#15 Michael Andersen 15 år siden

Hvad pokker? Her har jeg i årevis talt om at Zimmers forståelse for karakterudvikling er en by i Rusland, og jeg har indtil nu kun stødt på et par personer som var enige. Nu er jeg oppe på en håndfuld, så en skål til mine nye venner :D

Musikken til de nye Batman-film er generelt noget mish-mass og en missed opportunity. Der er jo masser af guf for en komponist (eller flere ;) ) at tage af i de film, men resultatet er meget overfladisk; en række musikalske motiver/temaer som kommer ind fra højre og venstre og enten udmunder de i ingenting eller forsvinder helt igen. Hvis jeg slår hjernen fra kan jeg godt klare musikken, for det "rocker" fint nok, men det er virkelig uintelligent sat sammen.

De sidste 14 dage har jeg storlyttet til musikken til "Batman: The Animated Series" og temaet til Two-Face her er genialt i forhold til hvad James Newton Howard fandt på til samme figur.

Shirley Walkers tema har både en barnlig kvalitet samtidigt med at det har et djævelsk udtryk, og som Harvey/Two-Face bliver portrætteret i serien er det en fantastisk musikalsk beskrivelse af personen; som en uskyldig figur, der allerede i barndommen bliver drillet af sin hæslige side.

Temaet kører samtidigt op og ned – som Two-Face, der kaster mønten op i luften og som også falder ned igen. Op og ned, op og ned etc, og som musikken skrider frem gennemgår den forskellige transformationer. Det er den slags musikkonstruktion, som ville gøre Bernhard He
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#16 elwood 15 år siden

#15 Hvis Walker var i live idag, og stod for musikken så havde Oscaren allerede været hjemme 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 ulrikc 15 år siden

Interresant...

BAFTA (British Academy Of Film And Television Arts) har lige offentliggjort lister over semifinalister i de respektive 17 kategorier. ”The Curious Case of Benjamin Button” og ”Frost/Nixon” fører med 14 nomineringer hver. ”Changeling”, "The Dark Knight", "The Reader", "Revolutionary Road" og "Slumdog Millionaire" har hver 13 nomineringer, mens "Milk" og "Burn After Reading" har 11 nomineringer hver.

Linket er: http://goldderby.latimes.com/awards_goldderby/2009...

Simifinalisterne i filmmusik er:
"Australia"
"Burn After Reading"
"Changeling"
"The Curious Case of Benjamin Button"
"The Dark Knight"
"The Duchess"
"Frost/Nixon"
"Mamma Mia!"
"Milk"
"Quantum of Solace"
"The Reader"
"Revolutionary Road"
"Slumdog Millionaire"
"The Visitor"
"Wall-E"
Gravatar

#18 Michael Andersen 15 år siden

Hov, der manglede da lige noget af det sidste i mit tidligere indlæg:

Det er den slags musikkonstruktion som ville gøre Bernhard Herrmann stolt.

#13 En nominering til "Wall-E" er stensikker. Det passer lige til Oscar-folkenes smag :)

@elwood
Nu hvor "Hello Dolly" bliver nævnt i forbindelse med "Wall-E", så er her lige en fun fact til dig: Det var Thomas Newmans onkel, som vandt en Oscar for "Hello Dolly" :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19 elwood 15 år siden

#18 hehe tænk der kan man bare se 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 Buzz 15 år siden

Det bliver Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (John Williams) for det skal han efter star wars 1,2,3,4,5,6,Indiana Jones 1,2,3, det musike lord of the rings musik er ikke så godt forholdt det som John Williams skriver mener jeg.

Skriv ny kommentar: