Gravatar

#51 Michael Andersen 15 år siden

Ja det understøtter bare endnu mere min fremtidsforudsigelse så ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#52 Highland Park 15 år siden

#50: Jeg har lyttet til en del numre fra "Slumdog Millionaire" og har ærligt talt ret svært ved at høre noget specielt nytænkende i den musik. Du skal huske på, at dette er en ganske typisk lyd, hvad Bollywood-musik angår, om end det rummer enkelte elementer, man måske ikke tidligere har oplevet i den sammenhæng; f.eks. bed jeg mærke i, at M.I.A. medvirker på en af sangene.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#53 ulrikc 15 år siden

Nemlig.. "Chariots Of Fire" vandt jo os over John Williams "Raiders Of The Lost Ark". Akademiet kan åbenbart lide nytænkene score..
Gravatar

#54 Michael Andersen 15 år siden

#53 Jeg har ikke hørt det endnu, så hvad er det nytænkende ved scoret?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#55 ulrikc 15 år siden

#52 - Måske lyder det meget af Bollywood, men man må os tage det i betrakning at det har fået opmærksomhed. Det er sjældent at et indisk inspireret score får så meget opmærksomhed af den vestlige verden. Det er ikke normalt...
Gravatar

#56 Highland Park 15 år siden

#55: Det har jeg heller intet imod. Det er skam helt fint, at det får opmærksomhed. Det bør blot være af de rigtige årsager. Dvs. der bør vitterligt også være tale om et soundtrack, der har fortjent at blive nomineret.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#57 ulrikc 15 år siden

#54 - Musikken er ikke tænkt som et klassisk soundtrack med orkester, kor osv. Alle numrene på soundtracket lyder som om de kunne være spillet på P3;) De mangler bare tekst, hvis du forstår. Så på nogle af numrene køre der en almindelig rock ryrtme for trommesæt hele nummeret igennem. og andre steder er spiller en jazz guitar en rytme hele vejen igennem nummeret. Der er kun et tema: "Latika's Theme". Her der kun keyboards. Det er nytænkene, når man er vant til den lidt mere klassiske stil.
Gravatar

#58 ulrikc 15 år siden

#55 - Det kræver os at man har tålmodighed at vænne sig til soundtracket må jeg indrømme. Hvem håber du der går med oscaren?
Gravatar

#59 Highland Park 15 år siden

#58: Eftersom jeg kun har set en af filmene, nemlig "WALL·E", samt lyttet til en del af (og dermed ikke al) musikken til "Slumdog Millionaire", hverken kan eller vil jeg udtale mig om, hvem der bør vinde.

Så mit svar må være: må den bedste mand vinde. ;)

Og som en lille fodnote:
det er bestemt ikke umuligt, at musikken fungerer perfekt i "Slumdog Millionaire". Jeg har jo kun lyttet til den udenfor kontekst, så jeg er ikke i stand til at vurdere musikken, som den optræder i filmen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#60 Tylerdurden 15 år siden

Synes det er et ufatteligt svagt Oscar år, musik mæssigt.
Ingen af de nomineret scores er særligt stærke.
Mit bud er: Danny Elfman "Milk".
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?

Skriv ny kommentar: