Jeg har ikke ligefrem noget yndlingsscore, men her er nogle scores jeg selv har.
Vertigo - Bernard Herrmann Oldboy - Yeong Wook Jo Sunset Boulevard - Franz Waxman There Will Be Blood - Jonny Greenwood Mulholland Drive - Angelo Badalamenti Spider - Howard Shore Kiss Kiss, Bang Bang - John Ottman
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
#12: Jeg er enig i at det egentligt ikke er så vigtig igen, da det er et online forum. Nogen enkelte gange kan det bare være lidt irriterende og andre gange lidt sjovt :) Men ja, det er ikke så vigtig, og jeg synes faktisk at der generelt bliver skrevet rigtig godt her på filmz, og jeg er glad for at vi ikke har brugere der kun skriver i leet og chatsprog, som man ser på nogle andre fora.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Har lige en lille tilføjelse. Jeg synes ens yndlings scores bliver bestemt af stilen. Som Hans Zimmer dynamiske brug af slagtøj og keyboards, og Thomas Newman der mest bruger strygere. Selv elsker jeg Danny Elfman-stil...
The Fountain - Clint Mansell Road To Perdition - Thomas Newman Schindler's List - John Williams Lord of the Rings - Howard Shore The Village - James Newton Howard The Assassination of Jesse James By The Coward Robert Ford - Nick Cave & Warren Ellis Unbreakable - James Newton Howard 28 Weeks Later - John Murphy United 93 - John Powell 28 Days Later - John Murphy
Honorable mentions:
Sunshine - John Murphy Låt Den Rätta Komma Ind - Johan Soderqvist In Bruges - Carter Burwell The Assassination of Jesse James By The Coward Robert Ford - Nick Cave & Warren Ellis Batman - Danny Elfman Donnie Darko - Michael Andrews Batman Begins - James Newton Howard & Hans Zimmer The Dark Knight - James Newton Howard & Hans Zimmer Gattaca - Michael Nyman V For Vendetta - Dario Marianelli Atonement - Dario Marianelli Requiem For A Dream - Clint Mansell Brick - Nathan Johnson Babel - Gustavo Santaolalla
3 bedste tv-scores:
Carnivále - Jeff Beal Lost - Michael Giacchino Rome - Jeff Beal
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Jeg forstår ikke hvorfor, at ingen har nævnt den minimalistiske komponist Philip Glass' musik til Godfrey Reggios "Koyaanisqatsi" (1982). Denne fusion mellem billede og lyd er noget af det dybeste, mest hypnotiserende og unikke, som jeg nogensinde har / og vil opleve fra nyere film/musik-historie!
Har ikke set Koyaanisqatsi, men har hørt musikken, der er sublim. Men jeg vurderer næsten altid først film scores, når jeg har både set filmen og hørt musikken for sig, så jeg venter med at sætte den på min liste.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
#11 Bony 15 år siden
#12 Skeloboy 15 år siden
#13 sluppermand 15 år siden
Vertigo - Bernard Herrmann
Oldboy - Yeong Wook Jo
Sunset Boulevard - Franz Waxman
There Will Be Blood - Jonny Greenwood
Mulholland Drive - Angelo Badalamenti
Spider - Howard Shore
Kiss Kiss, Bang Bang - John Ottman
#14 Kruse 15 år siden
Men ja, det er ikke så vigtig, og jeg synes faktisk at der generelt bliver skrevet rigtig godt her på filmz, og jeg er glad for at vi ikke har brugere der kun skriver i leet og chatsprog, som man ser på nogle andre fora.
#15 ulrikc 15 år siden
#16 Skeloboy 15 år siden
#17 filmz-gofferoffer 15 år siden
The Fountain - Clint Mansell
Road To Perdition - Thomas Newman
Schindler's List - John Williams
Lord of the Rings - Howard Shore
The Village - James Newton Howard
The Assassination of Jesse James By The Coward Robert Ford - Nick Cave & Warren Ellis
Unbreakable - James Newton Howard
28 Weeks Later - John Murphy
United 93 - John Powell
28 Days Later - John Murphy
Honorable mentions:
Sunshine - John Murphy
Låt Den Rätta Komma Ind - Johan Soderqvist
In Bruges - Carter Burwell
The Assassination of Jesse James By The Coward Robert Ford - Nick Cave & Warren Ellis
Batman - Danny Elfman
Donnie Darko - Michael Andrews
Batman Begins - James Newton Howard & Hans Zimmer
The Dark Knight - James Newton Howard & Hans Zimmer
Gattaca - Michael Nyman
V For Vendetta - Dario Marianelli
Atonement - Dario Marianelli
Requiem For A Dream - Clint Mansell
Brick - Nathan Johnson
Babel - Gustavo Santaolalla
3 bedste tv-scores:
Carnivále - Jeff Beal
Lost - Michael Giacchino
Rome - Jeff Beal
#18 chronaden 15 år siden
#19 Antlion 15 år siden
Denne oplevelse må ingen gå glip af!
#20 filmz-gofferoffer 15 år siden
Har ikke set Koyaanisqatsi, men har hørt musikken, der er sublim. Men jeg vurderer næsten altid først film scores, når jeg har både set filmen og hørt musikken for sig, så jeg venter med at sætte den på min liste.