Gravatar

#41 Highland Park 15 år siden

#40: Ja, du har ret i, at han nok ikke er så kendt herinde. Men ude i den store, vide verden... ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#42 Michael Andersen 15 år siden

Det er så en anden snak - hvis jeg har forstået Skeloboys første svar til Antlion ret :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#43 Patriarch 15 år siden

Jeg tvivler på der er mange kredse hvor Glass er lige så kendt som de andre.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#44 Highland Park 15 år siden

#43: Det kommer vel an på, hvilken slags kredse vi taler om. ;)
Gravatar

#45 Skeloboy 15 år siden

#35 - hvis jeg nu havde gidet at slå ham op på IMDB...så havde jeg nok opdaget, jeg kendte nogle af de film der:)

"Candyman", "Kundun", "The Hours", "The Illusionist" er de eneste jeg har set...resten er en blanding aldrig hørt om,og kender af navn
Gravatar

#46 Highland Park 15 år siden

Skeloboy (45) skrev:
#35 - hvis jeg nu havde gidet at slå ham op på IMDB...så havde jeg nok opdaget, jeg kendte nogle af de film der:)

Naturligvis, men nu slap du så for det. :)
Gravatar

#47 filmz-jonasgr 15 år siden

Nu ved jeg meget lidt om filmmusik, men jeg kan godt lide musicen til Lawrence of Arabia som Maurice Jarre stod for. Jeg ved så ikke om han også er meget ukendt siden han ikke er blevet nævnt.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#48 Antlion 15 år siden

@ Highland Park:

Michael Nyman er ubeskrivelig! Favoritten hos mig er nok "The Piano", men numre som "Time Lapse" er da også ren orgasme for éns ører!

Interessant fusion forresten: Lang og Nyman. Hah! :)

jonasgr (47) skrev:
Nu ved jeg meget lidt om filmmusik, men jeg kan godt lide musicen til Lawrence of Arabia som Maurice Jarre stod for. Jeg ved så ikke om han også er meget ukendt siden han ikke er blevet nævnt.

Nu vil jeg ikke igen bevæge mig ud i, om hvorvidt Filmz' brugere er bekendte med ham, men derfor er han stadigvæk en meget respekteret komponist. Musikken til Leans "Lawrence of Arabia", "Doctor Zhivago" og "A Passage to India" er i hvert fald kendt globalt, og det er der så sandelig også grund til. Han har komponeret musik til en lang række film; lige fra Alfred Hitchcock og til Clint Eastwood.

Men efter alt dette, så tror jeg faktisk stadig, at hans søn Jean-Michel Jarre, er mere kendt verdenen over (i hvert fald iblandt musikentusiaster). :)
Gravatar

#49 ulrikc 15 år siden

#38: Kan godt forstå din begejstring for hans musik! Lyder meget nytænkende. Men da jeg selv spiller klassisk lilletromme i et orkester, foretrækker jeg meget rytmiske scores fx når Hans Zimmer slipper sine kreative idéer løs ;)
Gravatar

#50 Antlion 15 år siden

Igen @ Highland Park:

Nu hvor du er den eneste, som har været enig med mig mht. Glass' musik, så kan jeg da passende spørge; hvad synes du om Zbigniew Preisner (hvis du da er bekendt med dette polske musikgeni)?

Skriv ny kommentar: