Gravatar

#51 ulrikc 15 år siden

Iøvrigt.. Hvis der nogle der er interesserede i rytmisk musik, og interesseret i James Newton Howard, så tjek dette link (og helst med volumen på max)

Gravatar

#52 Highland Park 15 år siden

#49: Hvilken slags orkester spiller du lilletromme i? Eller rettere: hvad for noget musik spiller I? :)

#50: Jeg elsker Preisners musik. :)
Selv om det især er hans samarbejde med Krzysztof Kieslowski, der imponerer, gjorde han også et fint stykke arbejde på "Øen i fuglegaden", "It's All About Love" samt med bidraget til "2046"; "Decision".
Hvis man ser bort fra hans karriere som filmkomponist, kender jeg kun "Requiem for My Friend", som jeg holder meget af... men jeg har lige fundet ud af, at han har udgivet "Silence, Night & Dreams", som jeg lytter til netop nu på http://www.preisner.com/ :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#53 ulrikc 15 år siden

#52: Noget i retning af den video i #51.. :)
Gravatar

#54 filmz-gofferoffer 15 år siden

Har ikke hørt meget af Newton Howards mere bombastiske musik ud over King Kong, men linket var et fantastisk track, omend jeg stadig er mere til hans minimalistiske scores som Unbreakable og The Village.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#55 Michael Andersen 15 år siden

[url= the Smokers"[/url] fra "Waterworld" er i samme veloplagte stil :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#56 ulrikc 15 år siden

#54: Hvis du er mere til hans minimalistiske scores, så lyt til hans seneste værk, Defiance :) Samme stil som i The Village, altså afdæmpet stemnings musik med violin soloer.
Gravatar

#57 tranberg 15 år siden

Fortiden er det Danny Elfmans sublime score til "Milk"!

Ellers næsten alle Thomas Newmans scores; "The Shawshank Redemption", "American Beauty", "A Series of Unfortunate Events", "Wall-E", "The Green Mile", "Pay it Forward".

James Newton-Howards "The Village"
James Horners "House of Sand and Fog" og "Legends of the Fall"
Jonny Greenwoods "There Will Be Blood"
David Arnolds "Stargate"
Max Steiners "Casablanca"
Bernard Herrmanns "North by Northwest" og "Citizen Kane"
Eddie Vedders "Into the Wild"

De fleste John Williams' selvfølgelig!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#58 Buzz 15 år siden

Puha den være stor

det være alle dem som i ikke ha nævnt
Gravatar

#59 ulrikc 15 år siden

#57: Hvis du synes Milk er godt, så prøv at lytte til Danny Elfman's Sommersby.
Gravatar

#60 filmz-Narniabæver 15 år siden

1. Once Upon a time in America
2. The Lion King
3. Life is a Miracle
4. Johnatan Livingston Seagull
5. Brother Bear
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: