Gravatar

#51 MOVIE1000 11 år siden

Høegh (35) skrev:
Nu vi er igang med at smide sedler i forslags-kassen, så vil jeg da også bidrage lidt.

Jeg har ofte tænkt, at det må være svært som anmelder at skulle smide en definitiv karakter efter en film man lige har set, og kun én gang. En karakter der som sådan ikke kan revurderes når den først er publiceret på det store internet.
Af og til oplever jeg i hvert fald selv, at have ændret radikalt holdning til en given film - positivt såvel som negativt - efter at fx have set den igen.

Så min tanke er, at det kunne være sjovt at høre om nogle af de film som anmelderne, i bagklogskabens lys, nu fortryder at have givet en specifik karakter, eller bare ganske enkelt har ændre holdning til.

Dette kunne evt. være i form af en blog eller en artikel, eller Filmz.tv.


Men det vil jo ikke give en realistisk karakter, hvis de fx har været i biografen, så må det jo være førstehåndsindtrykket der tæller her, fordi de skal enten anbefale den til os eller sige hold jer langt væk, hvis de fik et par dage og ændrede karakter, ville man blive noget forvirret fordi man ikke selv har set filmen. Men jeg synes de har muligheden for at lave karakteren om når de enten anmelder den på DVD eller BD.

Også kommer vi tilbage til gi-jones ide :) Hvis flere anmeldere gav stjerner + en lille kommentar til DVD/BD/bio anmeldelserne. Jeg er enig i at DVD/BD stjernen kan man godt ændre, men biograf holder jeg stadig på at det er førstehåndsindtrykket der tæller her.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#52 Høegh 11 år siden

MOVIE1000 (51) skrev:
Men det vil jo ikke give en realistisk karakter, hvis de fx har været i biografen, så må det jo være førstehåndsindtrykket der tæller her, fordi de skal enten anbefale den til os eller sige hold jer langt væk, hvis de fik et par dage og ændrede karakter, ville man blive noget forvirret fordi man ikke selv har set filmen. Men jeg synes de har muligheden for at lave karakteren om når de enten anmelder den på DVD eller BD.



En realistisk karakter?


Som sagt:

Høegh (40) skrev:
Jeg tænker som sådan heller, ikke at de skal til at op/nedjustere de specifikke anmeldelser. Men blot at det kunne være sjovt og interessant at høre om nogle af de film som Filmz anmeldere gennem tiden har ændret deres mening omkring. Blot et lille udsnit af oplagte eksempler repræsenteret i fx en artikel eller et afsnit af Filmz.tv.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#53 MOVIE1000 11 år siden

Høegh (52) skrev:
En realistisk karakter?


Som sagt:

Høegh (40) skrev:
Jeg tænker som sådan heller, ikke at de skal til at op/nedjustere de specifikke anmeldelser. Men blot at det kunne være sjovt og interessant at høre om nogle af de film som Filmz anmeldere gennem tiden har ændret deres mening omkring. Blot et lille udsnit af oplagte eksempler repræsenteret i fx en artikel eller et afsnit af Filmz.tv.


Når jeg skriver realistisk i denne sammenhæng så mener jeg at det er karakteren til biografen, den er mere realistisk hvis vi får stjernen lige efter bioturen, fordi vi skulle gerne have nogenlunde samme mening om filmen som anmelderen lige når man kommer ud. Men når man straks begynder at tænke mere over filmen og jo længere tid der går, vil man ændre mening om filmen. Det er bare det jeg synes der vil være forvirrende hvis fx Benway 2 dage efter at have skrevet sin anmeldelse og givet filmen stjerner, har ændret mening om filmen, så ville det forvirre mig hvis jeg læste samme anmeldelse, for før var den jo god og der anbefalede han den til alle. Hvis anmelderne så ændrer mening synes jeg at de kan skrive det i kommentar/forum til den film de nu har ændret mening om.

The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#54 Høegh 11 år siden

Det jeg mente var som sådan også bare, at det kunne dreje sig om én enkelt artikel eller ét enkelt afsnit af Filmz.tv hvor anmelderne kunne kigge tilbage på det ocean af anmeldelser de har leveret, og så tale om en håndfuld af de film som de sidenhen har ændret mening omkring. Evt. kunne man holde sig til anmeldelser af ældre dato.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#55 MOVIE1000 11 år siden

Høegh (54) skrev:
Det jeg mente var som sådan også bare, at det kunne dreje sig om én enkelt artikel eller ét enkelt afsnit af Filmz.tv hvor anmelderne kunne kigge tilbage på det ocean af anmeldelser de har leveret, og så tale om en håndfuld af de film som de sidenhen har ændret mening omkring. Evt. kunne man holde sig til anmeldelser af ældre dato.


Nåh okay sorry så har jeg misforstået dig :) Men ja så er jeg enig, kunne være godt at høre anmeldernes mening uptodate, hvis de fx har et tema om star trek, indiana jones osv.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#56 Broomie 11 år siden

Man kunne evt. lave en 'weekly recap', hvor man lister alle anmelderes biograf syn i ugen der gik. Selvfølgelig med antal stjerner og måske med en enkelt sætning eller to.

Skriv ny kommentar: