Gravatar

#1 davenport 10 år siden

Hey

Kunne i ikke bruge 5 minutter, på at fortælle hvad i ser jeres Blu/DVD anmeldelser på af anlæg og specs?

Jeg tænker tit på (især ved Johans anmeldelser) at man har visse begrænsninger i en lejelighed i København, hvor man måske ikke kan skrue helt op, som jeg kan her ude på landet i et hus.

Måske lidt om kriterier osv.

I gør et godt stykke arbejde, dudes & dudettes :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 The Insider 10 år siden

#1, jeg kan heldigvis bekræfte (og jeg tror, at alle herinde, der har været på besøg hos mig, kan bekræfte dette), at jeg i dén grad skruer op for anlægget, når jeg ser film (det er endda kutyme, at folk spørger, om mine underboer ikke ofte klager).

Jeg fik heldigvis nye underboer for en håndfuld år siden, som aldrig har været oppe at klage. Hvilket egentlig har overrasket mig lidt... (jeg er til gengæld så "heldig", at min nabo er en eneboende alkoholiker, der enten sover eller er på bodega hele tiden, og som aldrig får gæster). Ikke fordi jeg med fuldt overlæg går efter at irritere naboen/underboen, men det er fuldkommen ESSENTIELT for mig, at jeg kan skrue så højt op, så gulvet vibrerer, og væggene ryster. Eller, så jeg i hvert fald kan høre lydsiden, sådan som lyddesignerne ønskede, at den skulle høres. Hvis jeg ikke kunne gøre det, ville jeg helt seriøst føle mig nødsaget til at flytte. Omgående.

Ganske vist er mine højtalere ikke af samme kaliber som dem i de store biografer (hvem har den slags i hjemmet overhovedet?), men jeg kan til gengæld garantere, at der ikke er nogen biografer herhjemme, der giver den samme fornemmelse af kompromisløs volumen, når man sidder i smørhullet :-) Du er selvfølgelig også altid velkommen, René! Vi kan gense et par fede "Trek"-film/episoder sammen!

Jeg kører med et 5.1 Argon-anlæg fra Hi-Fi-Klubben (udskiftede dog for nylig de to fronthøjtalere med store Cerwin-Vega-højtalere), og fladskærmen er et 63" Samsung C7705 med 3D-understøttelse (har fire par aktive Samsung 3D-briller). Jeg har en regionsfri Panasonic BD-afspiller, men jeg kører egentlig det meste gennem PS3'eren, da den er markant hurtigere. Til afvikling af 7.1-spor må jeg smutte forbi en af mine mange kammerater med et lidt større anlæg :-) Receiveren er en Denon AVR-1911.

Og tak for de venlige ord! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 chandler75 10 år siden

Jeg kan huske, da jeg på et tidspunkt var forbi Johan, og han satte "Start Trek" (filmen) på. Jeg syntes, lyden var voldsomt høj, og spurgte ham så, om han altid brugte den lydstyrke - hvortil han alvorligt svarede "Du har ret, den skal nok være lidt højere..." :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 elwood 10 år siden

[url=
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 HonoDelLoce 10 år siden

This one goes to 11 !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#6 elwood 10 år siden

[url=
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 MOVIE1000 10 år siden

hehe jeg er en tøsedreng, tør ikke skruer op for fuld drøn (om aftenen), vild helst ikke gøre mig upopulær i kvarteret.

Johan hvor langt væk sidder du fra tvet? Jeg har et 55" og sidder omkring 1½-2 meter væk.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 Steffan Rasmussen 10 år siden

HonoDelLoce (5) skrev:
This one goes to 11 !

http://i.imgur.com/6gQWxuZ.png
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#9 davenport 10 år siden

UH!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#10 HonoDelLoce 10 år siden

Steffan Rasmussen (8) skrev:
http://i.imgur.com/6gQWxuZ.png

Exactumundo! ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: