#39 - ja...lettere kan det vist ikke siges...hvis man nu tager den nye DVD ud af regnestykket, så giver:
Filmmarked.dk: 339,80 - 120 + 30 kr i fragt= 249,8
Play.com: 18.96-6.49 = 12,47 x 8.4 = 104,7
Nemlig. Valget af "Harry Potter"-filmen skete selvfølgelig også blot som en kommentar på den urimelige pris af 130 Kr. på FilmMarked.dk (endda uden fragt, hvis det er eneste bestilling), hvilket i sig selv er helt hen i vejret.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Kan godt se hvad du mener bono hvis man køber nogle af de nyere dyrere film, men jeg synes ikke at kunne se at www.play.com har så mange film til under 3,99 euro og slet ikke 2,99 prisen pr. film self. ny ryger for de fleste hurtigt lidt længere op. Da jeg selv har en del dvder skal der helst være en del billige at vælge imellem før der er nogle som jeg mangler. Ved nærmere eftertanke ville jeg også vente til harry p. 6 kom endnulængere ned i pris.
Men er der nogle der kan sige mig hvilken berettigelse nogle af de dk-baserede og også cdon overhovedet har hvis man bare kan bestille fra udlandet billigere. De fleste steder på de danske sider koster det jo spidsen af en jetjager at købe film. De fleste køb jeg har lavet på cdon for omkring en tusse har jeg jo kun fået mellem 7 og 9 film/bokse hjem og har føltes dyrt hver gang (-: F.eks. er det jo svært på en dk-side at få fat i Harry p. 6 for meget mindre end 200. Er de grådige eller hvad. Jeg synes i hvert fald det er dyrt. Det var også derfor jeg syntes 130 kr. for harry potter på www.filmmarked.dk det er jo 40-70 kr. billigere end de fleste andre.
#43 - det er godt nok også lang tid siden, jeg har bestitl fra danske sider. DVDOO bruger jeg af og til og Cd-wow. Den eneste fordel jeg kan se, er DK-undertekster...men hvis man er ligeglad med det(hvilket jeg er), så er der ingen grund til at købe fra danske sider.
Jeg vil egentlig godt give dig ret i, at 130 kr for HP6 ikke er urimeligt. Men fragt på 30 kr kommer jo oveni, og så er det pludselig 160 kr, hvilket er 10 kr dyrere end i f.eks. Stereo Studio.
Der er jo andre markedsforhold i forskellige lande - tænk bare på det klassiske eksempel med prisen på en Big Mac... Men ja - 199-249-299 er ALT for mange penge for en dvd/blu-ray film. Kunne aldrig drømme om at købe en ny film til den pris med mindre der er tale om særudgaver/bokse (de klassiske bokse Indy, SW, LOTR har jeg fx købt på udgivelsestidspunktet til høj pris).
Prisen i biografen er også alt for høj. Forstår ikke hvorfor man ikke kan bruge sin biografbillet som voucher og så få rabat når man køber filmen på dvd/blu-ray hvis man kunne lide den.
Kan godt se hvad du mener bono hvis man køber nogle af de nyere dyrere film, men jeg synes ikke at kunne se at www.play.com har så mange film til under 3,99 euro og slet ikke 2,99 prisen pr. film self. ny ryger for de fleste hurtigt lidt længere op. Da jeg selv har en del dvder skal der helst være en del billige at vælge imellem før der er nogle som jeg mangler. Ved nærmere eftertanke ville jeg også vente til harry p. 6 kom endnulængere ned i pris.
Og du synes helt ærligt ikke, at deres udvalg af billige film er stort..? Ja, undskyld mig. Men jeg vil da godt se FilmMarked stikke det udbud der. Pointen er jo netop, at Play kan gøre det billigere end FilmMarked og så får du endda nye skiver!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Et problem med filmmarkedet.dk er vel også at man ikke over tid kan samle en bunke film sammen man vil købe (for at komme over de 300 kr), da der nok hurtigere vil blive udsolgt. Det kan selvfølgelig også ske for alle andre sider, men da det er brugte film må man formode at der er et begrænset lager.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Nå men i må jo gøre nar af mig når jeg prøver at lave ordre på film hos filmmarked.dk. (-:
Jeg synes man lige bliver så glad når man ser en billig film på play.com men så finder man ud af når man scroller ned at det er uden dk tekster. Det gælder ihvertfald mange af de film jeg har været interesseret i på play.com F.eks står der ikke hvilke tekster der er på harry p 6 og der er heller ikke dk tekst på hverken hangover eller engle og demoner. som jeg husker det så var der dk tekst på 2012 og transformers 2. Så det er ikke så nemt hvis man er glad for tekster så man kan forstå alt hvad de siger. Hvis der er nogen er jer andre der vil sk... på dk tekster så er det jo så nemt.
Ja, det er selvfølgeligt et problem ved Play, for det er ikke danske udgivelser de sælger, og derfor er der kun få gange danske undertekster på udgivelserne.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Altså, vi har lige allesammen smidt de sidste vhs på lossepladsen/røde kors. Hvorfor skulle vi så have så travlt med at gøre det samme med vores samling af dvder får at købe de endnu langt dyrere bluray? (-:
Hvis du først nu har afskaffet din samling af VHS, så kan du jo nyde din DVD samling og forny den med brugte film fra den side. Personligt vil jeg ikke benytte den, idet jeg kan "gå" ind i en Stereo Studio butik og benytte deres tilbud med 3 film i folio for en hund, eller benytte Play eller amazon.uk. Men jeg må give mange af de andre brugere ret i, at dit halvhjertede forsøg på at forsvarer sitet og deres cool franchiese lugter værre end pis efter en bytur.
Bony (39) skrev:
Denne type forretninger skyder op engang i mellem. Et forsøg på at score nemme penge, med brugte varer til overpriser. Hvori ligger det seje i konceptet..?
Fordi det er sejt at snyde andre mennesker som ikke er klar over alternativerne.
#41 Bony 14 år siden
Nemlig. Valget af "Harry Potter"-filmen skete selvfølgelig også blot som en kommentar på den urimelige pris af 130 Kr. på FilmMarked.dk (endda uden fragt, hvis det er eneste bestilling), hvilket i sig selv er helt hen i vejret.
#42 BN 14 år siden
Tjah, et eller andet siger mig, at jeg ikke skal holde op med at bruge play.com i stedet for filmmarked.com ...
#43 SvendSvendsen 14 år siden
Men er der nogle der kan sige mig hvilken berettigelse nogle af de dk-baserede og også cdon overhovedet har hvis man bare kan bestille fra udlandet billigere. De fleste steder på de danske sider koster det jo spidsen af en jetjager at købe film. De fleste køb jeg har lavet på cdon for omkring en tusse har jeg jo kun fået mellem 7 og 9 film/bokse hjem og har føltes dyrt hver gang (-: F.eks. er det jo svært på en dk-side at få fat i Harry p. 6 for meget mindre end 200. Er de grådige eller hvad. Jeg synes i hvert fald det er dyrt. Det var også derfor jeg syntes 130 kr. for harry potter på www.filmmarked.dk det er jo 40-70 kr. billigere end de fleste andre.
#44 Skeloboy 14 år siden
Jeg vil egentlig godt give dig ret i, at 130 kr for HP6 ikke er urimeligt. Men fragt på 30 kr kommer jo oveni, og så er det pludselig 160 kr, hvilket er 10 kr dyrere end i f.eks. Stereo Studio.
Men brugtpriserne er stadig for dyre.
#45 McPeter 14 år siden
http://ing.dk/artikel/104055-bagsiden-jagerspidsen...
Der er jo andre markedsforhold i forskellige lande - tænk bare på det klassiske eksempel med prisen på en Big Mac... Men ja - 199-249-299 er ALT for mange penge for en dvd/blu-ray film. Kunne aldrig drømme om at købe en ny film til den pris med mindre der er tale om særudgaver/bokse (de klassiske bokse Indy, SW, LOTR har jeg fx købt på udgivelsestidspunktet til høj pris).
Prisen i biografen er også alt for høj. Forstår ikke hvorfor man ikke kan bruge sin biografbillet som voucher og så få rabat når man køber filmen på dvd/blu-ray hvis man kunne lide den.
#46 Bony 14 år siden
Næ. Stereo Studie sælger den til 149,- og MovieZoo sælger den til kun 99.95! Wow, fra ny! ;-)
MovieZoo.dk
Stereo Studie
Og du synes helt ærligt ikke, at deres udvalg af billige film er stort..? Ja, undskyld mig. Men jeg vil da godt se FilmMarked stikke det udbud der. Pointen er jo netop, at Play kan gøre det billigere end FilmMarked og så får du endda nye skiver!
#47 lagoni 14 år siden
#48 SvendSvendsen 14 år siden
Jeg synes man lige bliver så glad når man ser en billig film på play.com men så finder man ud af når man scroller ned at det er uden dk tekster. Det gælder ihvertfald mange af de film jeg har været interesseret i på play.com F.eks står der ikke hvilke tekster der er på harry p 6 og der er heller ikke dk tekst på hverken hangover eller engle og demoner. som jeg husker det så var der dk tekst på 2012 og transformers 2. Så det er ikke så nemt hvis man er glad for tekster så man kan forstå alt hvad de siger. Hvis der er nogen er jer andre der vil sk... på dk tekster så er det jo så nemt.
#49 dyg 14 år siden
#50 Kiksmann 14 år siden
Hvis du først nu har afskaffet din samling af VHS, så kan du jo nyde din DVD samling og forny den med brugte film fra den side.
Personligt vil jeg ikke benytte den, idet jeg kan "gå" ind i en Stereo Studio butik og benytte deres tilbud med 3 film i folio for en hund, eller benytte Play eller amazon.uk.
Men jeg må give mange af de andre brugere ret i, at dit halvhjertede forsøg på at forsvarer sitet og deres cool franchiese lugter værre end pis efter en bytur.
Fordi det er sejt at snyde andre mennesker som ikke er klar over alternativerne.