mcdvd.dk er hvad jeg altid bruger. Under den er der jo så en hel masse henvisninger til andre sider, som så er dem jeg har brugt, alt efter hvor det er billigst.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Men 30 kr for Blood Diamond som brugt, det er jo helt hul i hovedet. En brugt DVD med de titler de har på siden burde kun koste 15 kr. Mange af dem kan fåes til 25 kr eller 3 for 100 i Stereo Studio
Altså, vi har lige allesammen smidt de sidste vhs på lossepladsen/røde kors. Hvorfor skulle vi så have så travlt med at gøre det samme med vores samling af dvder får at købe de endnu langt dyrere bluray? (-:
Jeg har været inde på både www.filmmarked.dk og mcdvd.dk og kan "kun" sige:
1) filmmarked er da det sejeste koncept, en del film 20 kr, de fleste 30, og så vidt jeg kan se er det 2-disc special editions der koster 40 kr. det er sku da fair. Man kan jo vælge frit hvad man ønsker. brugtpriser på film kommer kun ned på 10-15 kr. hvis man aftager store partier/samlinger, men så får man jo meget man har i forvejen og måske snyder sælger. og man skal selv afhente eller betale forsendelse.
Jeg kan se de har den nye harry potter ny i folie for 129,- og fri fragt over 300 så bliver det vist heller ikke meget bedre. jeg vil nemt kunne samle film for langt over 300 kr. nice side.
2) mcdvd.dk linker til hjemmesider som f.eks play der er placeret i et eller andet skattely så mener man skal betale told for ikke at snyde de danske myndigheder, dvs. snyde borgere i dk. og bliver pakken fanget af tolden så vanker der en ekstra regning i fortoldning.
3) Til Skeloboy: (-: Det er et skidt eksempel du bruger med blood diamond (en forholdsmæssigt nyere film) Den side du henviser til: Stereo studeo sælger den som ny i folie til 50 kr. en 20'er mere end på www.filmmarked.dk som sælger den brugt til 30
Stereo har ikke filmen på lager, forventet leveringstid: 3-8 dage, de har ikke meget info om varen. Stereo tager 30 for levering, filmmarked 29, men ved stereo skal købe for hele 999kr for at få fri fragt og hos filmmarked skal man kun købe for 300 kr. for at få fri fragt og så sender de endda filmene første hverdag efter bestilling det er hurtigt. 3-8 dage er ikke hurtigt.
så alt ialt synes jeg det er et fedt koncept at kunne købe 10 dvder til 300 med gennemsnitspris på 30kr. og der er mange film at vælge imellem. Og husk på de fleste brugte film er jo kun set max 1 gang så er det sku da ligemeget hvem der pakker den ud af folien. det er mange penge ektra for lidt folie.
Ok, SvendSvendsen, der kun har skrevet ét indlæg på filmz og lugter af at være en bruger, der er oprettet specifikt til forsvaret af filmmarked.dk - kunne det være en der har interesser i siden? :)
Oprettet kl. 2.18 i nat og skriver sit første indlæg der.
Ja, Mcdvd.dk linker til en række forskellige sider, hvor en del af dem ligger udenfor EU, bl.a. Play, der sender fra en af de britiske kanaløer, hvilket en del andre britiske forhandlere også gør. Men de folk der benytter mcdvd.dk er jo også klar over risikoen og der er jo først risiko for told/moms, når man køber for over 80 kr.
Stereo Studio har jo også fysiske butikker man kan gå i og dermed spare portoen, samt man muligvis kan finde mange af de samme film til samme pris i f.eks. Fona 2000 og TP Musik.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
#6 - at kalde konceptet sejt og fedt er nok lidt optimistisk og, som #7 siger, så lugter det af dårlig skjult reklame. Det er smart at man kan få solgt sine gamle dvd'er, men knap så smart man ikke kan se dem og deres stand, når de endda ikke er særlig billige. Jeg fandt flere derinde der er dyrere end nye fra play, Blockbuster og Stereostudio (med fragt). Jeg - og mange andre - vil gerne vente et par dage ekstra på en billigere og ny film.
Du nævner 10 film for 300 kr, altså gennemsnitspris på 30 kr. Det er ikke billigt med det udvalg. Når jeg tjekker priser på tilfældige film, svinger de mellem at være 10 kr dyrere eller billigere end fx stereo Studio, så dte udjævner sig nok i længden - så er fragt ikke meget at betale for at få dem som ny. For brugte film skal det være meget billigere.
Desuden virker siden ikke professionel (fx logoet og manglende returadresse) og for mig trækker det meget ned man ikke kan betale med dankort, jeg gider ikke PayPal eller bankoverførsel.
Ideen er god, da folk jo gerne vil billige dvd'er samt komme af med deres gamle (se bare Blockbusters brugtbørs), jeg tror bare det bliver svært at få til at fungere som selvstændig butik med de lave priser på nye film.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Nice reklame det, men det er ikke oget, vi lige hopper på. Desuden tror jeg også, at #1 er fra siden(og hvis ikke det er tilfældet, så undskylder jeg). Har heller ikke fået øje på nogle sjældne film.
1) det er stadig dyrt.
2) Har du bestilt fra Play? Langt de fleste af de DVD'er i sæler, vil koste mindre end 80 kr. Og eftersom de altid sender i enkelte pakker, så tager tolden det ikke.
3) ok, Blood Diamond var nok et dårligt eksempel, for gad ikke lige til at undersøge det, men et par udpluk:
The Terminator: 30 kr på filmmarked, 40 kr på Play i en bedre 2-disc udgave
Alien-filmene: 30 kr/stk = 120 kr...på Play kan du få Alien Quadrilogy for 100 kr
Harry Potter 6: 130 kr for ny, Play 50 kr
Changeling, Kung Fu Panda osv er kun 10 kr billigere ift. Stereo Studio...og det er ikke nok. 20 kr burde de koste.
Og med de ting, som #8 påpeger, så vil jeg umiddelbart rate siden til 3/10
Hvis man kan få harry potter 6 til 50 2disk fra ny især hvis det er med dk tekst og ikke kun engelsk. Jeg ved ikke om #1 har skjulte motiver med at foreslå filmmarked men jeg har i hvert fald ingen form for motiv. Jeg har aldrig brugt nogle udenlandske sider på nær måske cdon, hvis man kan kalde den for udenlandsk. Grunden er nok mest at jeg og min kone især ikke gider at have problemer noget told eller lign. har hørt at folks pakker ind imellem bliver snuppet i tolden og hvis det så udjævner sig med priser og straftold så har jeg ikke kunnet se grunden til at bestille fra andre end dk-sider.
Jeg har faktisk puttet kung fu panda i min indkøbskurv på filmm... og der stod at den var i folie til 40 kr det er da billigt for en blæret tegnefilm. Jeg har f.eks. selv købt mange film hos blockbuster af deres 30 kr. kasser men det meste plejer jo at være skrammel så som jeg tidligere har sagt og som gør at du nu tror jeg er Mr. direktør i filmm... så ser jeg den side som en sej side som levere til døren og stadig til 20-30 kr. pr. film og deres udvalg synes jeg er godt .. 1000 gange bedre end blockbusters billige brugt kasser.
#1 Mr.destroyer 14 år siden
jeg har fundet nogle sjælne titler på denne side som jeg ikke umiddelbart har kunnet finde andre steder...
filmmarked.dk
hvis folk har bud på andre sider så skriv dem lige...
prisen skal være rigtig :-)
#2 Collateral 14 år siden
#3 Skeloboy 14 år siden
#4 McPeter 14 år siden
Jeg bruger også mcdvd.dk og køber dem billigere som nye.
#5 Lord Beef Jerky 14 år siden
#6 SvendSvendsen 14 år siden
Jeg har været inde på både www.filmmarked.dk og mcdvd.dk og kan "kun" sige:
1)
filmmarked er da det sejeste koncept, en del film 20 kr, de fleste 30, og så vidt jeg kan se er det 2-disc special editions der koster 40 kr. det er sku da fair. Man kan jo vælge frit hvad man ønsker. brugtpriser på film kommer kun ned på 10-15 kr. hvis man aftager store partier/samlinger, men så får man jo meget man har i forvejen og måske snyder sælger. og man skal selv afhente eller betale forsendelse.
Jeg kan se de har den nye harry potter ny i folie for 129,- og fri fragt over 300 så bliver det vist heller ikke meget bedre. jeg vil nemt kunne samle film for langt over 300 kr. nice side.
2)
mcdvd.dk linker til hjemmesider som f.eks play der er placeret i et eller andet skattely så mener man skal betale told for ikke at snyde de danske myndigheder, dvs. snyde borgere i dk. og bliver pakken fanget af tolden så vanker der en ekstra regning i fortoldning.
3) Til Skeloboy: (-: Det er et skidt eksempel du bruger med blood diamond (en forholdsmæssigt nyere film) Den side du henviser til: Stereo studeo sælger den som ny i folie til 50 kr. en 20'er mere end på www.filmmarked.dk som sælger den brugt til 30
Stereo har ikke filmen på lager, forventet leveringstid: 3-8 dage, de har ikke meget info om varen. Stereo tager 30 for levering, filmmarked 29, men ved stereo skal købe for hele 999kr for at få fri fragt og hos filmmarked skal man kun købe for 300 kr. for at få fri fragt og så sender de endda filmene første hverdag efter bestilling det er hurtigt. 3-8 dage er ikke hurtigt.
så alt ialt synes jeg det er et fedt koncept at kunne købe 10 dvder til 300 med gennemsnitspris på 30kr. og der er mange film at vælge imellem. Og husk på de fleste brugte film er jo kun set max 1 gang så er det sku da ligemeget hvem der pakker den ud af folien. det er mange penge ektra for lidt folie.
#7 filmz-Utyske 14 år siden
Ok, SvendSvendsen, der kun har skrevet ét indlæg på filmz og lugter af at være en bruger, der er oprettet specifikt til forsvaret af filmmarked.dk - kunne det være en der har interesser i siden? :)
Oprettet kl. 2.18 i nat og skriver sit første indlæg der.
Ja, Mcdvd.dk linker til en række forskellige sider, hvor en del af dem ligger udenfor EU, bl.a. Play, der sender fra en af de britiske kanaløer, hvilket en del andre britiske forhandlere også gør. Men de folk der benytter mcdvd.dk er jo også klar over risikoen og der er jo først risiko for told/moms, når man køber for over 80 kr.
Stereo Studio har jo også fysiske butikker man kan gå i og dermed spare portoen, samt man muligvis kan finde mange af de samme film til samme pris i f.eks. Fona 2000 og TP Musik.
#8 lagoni 14 år siden
Du nævner 10 film for 300 kr, altså gennemsnitspris på 30 kr. Det er ikke billigt med det udvalg. Når jeg tjekker priser på tilfældige film, svinger de mellem at være 10 kr dyrere eller billigere end fx stereo Studio, så dte udjævner sig nok i længden - så er fragt ikke meget at betale for at få dem som ny. For brugte film skal det være meget billigere.
Desuden virker siden ikke professionel (fx logoet og manglende returadresse) og for mig trækker det meget ned man ikke kan betale med dankort, jeg gider ikke PayPal eller bankoverførsel.
Ideen er god, da folk jo gerne vil billige dvd'er samt komme af med deres gamle (se bare Blockbusters brugtbørs), jeg tror bare det bliver svært at få til at fungere som selvstændig butik med de lave priser på nye film.
#9 Skeloboy 14 år siden
Nice reklame det, men det er ikke oget, vi lige hopper på. Desuden tror jeg også, at #1 er fra siden(og hvis ikke det er tilfældet, så undskylder jeg). Har heller ikke fået øje på nogle sjældne film.
1) det er stadig dyrt.
2) Har du bestilt fra Play? Langt de fleste af de DVD'er i sæler, vil koste mindre end 80 kr. Og eftersom de altid sender i enkelte pakker, så tager tolden det ikke.
3) ok, Blood Diamond var nok et dårligt eksempel, for gad ikke lige til at undersøge det, men et par udpluk:
The Terminator: 30 kr på filmmarked, 40 kr på Play i en bedre 2-disc udgave
Alien-filmene: 30 kr/stk = 120 kr...på Play kan du få Alien Quadrilogy for 100 kr
Harry Potter 6: 130 kr for ny, Play 50 kr
Changeling, Kung Fu Panda osv er kun 10 kr billigere ift. Stereo Studio...og det er ikke nok. 20 kr burde de koste.
Og med de ting, som #8 påpeger, så vil jeg umiddelbart rate siden til 3/10
#10 SvendSvendsen 14 år siden
Jeg har faktisk puttet kung fu panda i min indkøbskurv på filmm... og der stod at den var i folie til 40 kr det er da billigt for en blæret tegnefilm. Jeg har f.eks. selv købt mange film hos blockbuster af deres 30 kr. kasser men det meste plejer jo at være skrammel så som jeg tidligere har sagt og som gør at du nu tror jeg er Mr. direktør i filmm... så ser jeg den side som en sej side som levere til døren og stadig til 20-30 kr. pr. film og deres udvalg synes jeg er godt .. 1000 gange bedre end blockbusters billige brugt kasser.