Grunden er nok mest at jeg og min kone især ikke gider at have problemer noget told eller lign.
Men har du læst, hvad jeg skrev? På Play skal du bare undlade at bestille for under en enkelt del til over 80 kr...men hvis du bestiller for 5x60 kr, så er der ingen toldproblemer. Faktisk kan man gennem Playtrade bestille for mere, fordi mange af dem sender fra England. Harry Potter 6 på Blu-Ray med danske subs = ca. 100 kr
Og fra amazon.co.uk er der slet ingen told...med mindre du bestiller fra deres Marketplace eller deres Jersey Merchant, men det lader man jo så bare være med.
Men fair nok, hvis du er glad for siden:), jeg vil hvertfald aldrig komme til at bruge den. Og jeg vil heller ikke anbefale den til nogen. Jeg siger det en gang til: en brugt DVD, der kun er 10 kr billigere, det er simpelthen for dyrt.
#10 - det er da også helt fint du bruger siden, det er der ingen der vil forbyde dig :) De fleste herinde vil nok bare mene den ikke har en stor mulig kundegruppe, da de generelt (med undtagelser) er alt for dyre og igen, de virker ikke helt professionelle.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
mcdvd.dk linker til hjemmesider som f.eks play der er placeret i et eller andet skattely så mener man skal betale told for ikke at snyde de danske myndigheder, dvs. snyde borgere i dk. og bliver pakken fanget af tolden så vanker der en ekstra regning i fortoldning.
Som nævnt så er der ikke told eller moms på pakker under 80kr - det er bagatelgrænsen og en regel told/skat selv har lavet. Man snyder altså ikke borgere i dk ved at bruge siden til de dvdfilm som vi taler om til 20-30-40-50kr/stk. Og som andre har nævnt så sender de titler seperat, så en samlet ordre på 5 film á 30kr sendes ikke til 150kr, men som 5 pakker á 30kr værdi, hvilket hver især er under bagatelgrænsen.
Med play.com på nettet og TP-Musik, Stereo Studio og Fona som fysiske butikker med lavpris titler til ofte 20-25-30-35kr, så kan jeg simpelthen ikke se eksistensgrundlaget for siden? Den sælger brugte film til samme pris som man kan købe dem for som nye. Og at købe for 300kr brugte film for at få gratis fragt er også for meget. Der er uden tvivl gode intentioner bag siden, men det er desværre ikke gennemtænkt eller gennemført godt nok til at det overhovedet kan være interessant for mig. Det virker som en amatørside lavet af en eller anden der gerne ville tjene nogle hurtige penge på brugte film...
Lad mig give eksempler på, hvad jeg gerne vil betale for brugte film:
Helt nye film såsom A Serious Man, 40-50 kr(men køber aldrig nye film, venter til de kan fåes til 50 kr alligevel)
Ellers ligger det mellem 5 og 25 kr for en brugt DVD, vil jeg mene. Og dem der på siden til 20 kr, de burde kun koste 10 kr.
Selvfølgelig kan der være undtagelser, men jeg tvivler på, at der er nogen virkelig sjældne film på den side. Der er jeg selvfølgelig villig til at give, hvad det nu kræves. Eksempelvis ville jeg gerne give 100-150 kr for Mohsens Mahkmalbafs The Moment of Innocence.
McPeter (14) skrev:
Det virker som en amatørside lavet af en eller anden der gerne ville tjene nogle hurtige penge på brugte film...
Skelo - jeg har været på den blå avis og der købt nogle brugte film men aldrig til 40-50 kr. for nye titler, altså nye men brugte titler og heller ikke 10 kr. for en alm. halvgammel brugt film. Synes det er nemmere hvis man har noget at vælge imellem også og så kan samle sammen til den frie fragt. på dba har jeg selv self. skulle betale for fragt, have risiko hvis filmene blev sendt i brev. Jeg forstår godt det i mener med 80 kr. grænsen, men synes jo nok stadig det lyder lige lovligt smart med det med at de sender filmene enkeltvis. Hvordan kan de få det til at løbe rundt 5 x brev f.eks. med hver sin film. I dk ville det koste en formue at sende så mange breve jeg mener det er dyre storbreve/maxibreve man kan sende dvder med da der er en grænse på 100 gram fra billig til dyr. Og en dvd vejer ca. 100 gram så med indpakning så er det dyrt. Så nye dvd til halv pris og leveret i et brev/breve hver for sig det lyder vildt. Har f.eks. aldrig fået levering fra cdon på den måde og self. heller ikke fra dk-sider
Hvad mener du med, at det lyder "lige lovligt smart"? Sådan fungerer det ved Play, og det har det altid gjort.
De er røv-billige, og har en ganske fin service!
Hvordan fungerer det med filmmarkedet, hvis nu der er ridser på de dvd'er man køber, så de ikke kan afspilles? Skal man selv betale for at sende filmene tilbage eller får man pengene tilbage?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#16 - der er gratis fragt på Play! Har du overhovedet undersøgt det? Og ja, det er skidesmart...det fungerer nemlig rigtig, rigtig godt.
29 kr i fragt oveni i de brugte DVD'er er også helt hul i hovedet jo. Skal man lige have en enkelt DVD på filmmarked.dk, skal man så ligge 30 kr oveni de i forvejen høje priser, og så er det hvertfald ikke billigere længere.
Og ja, hvilken garanti har man for deres kvalitetet? Er der bare de mindste ridser på den, så skal man kunne sende dem tilbage og få pengene igen.
Jeg citerer lige, for jeg kunne godt tænke mig et svar også:
gi-jones (12) skrev:
#10: Så det du siger er at du ikke har nogen som helst tilknytning til www.filmmarked.dk ?
gi jones - Er det kotume at hvis man roser en hjemmeside for noget så er man ansat eller i familie eller venner med nogle på siden. Jeg tror det er fordi det er moderne at rakke ned på ting og ikke give ros. Jeg har f.eks. aldrig oplevet at en af de brugte lejefilm eller brugte købefilm jeg har købt i blockbuster kasserne har været i stykker eller ikke kunne læses, det virker bare. Det er kun når jeg har lejet en film uden ridser på at den måske ikke har villet spille på min dvdafspiller. Så jeg tror det handler lidt om hvor meget værdi man tillægger det at kunne pakke en helt ny dvd/cover ud af folien eller om man synes det er fedt at købe brugt og så lige spare nogle penge. nye ting plejer jo at koster meget mere end jeg har råp til så er dba f.eks. guld værd.
#11 Skeloboy 14 år siden
Men har du læst, hvad jeg skrev? På Play skal du bare undlade at bestille for under en enkelt del til over 80 kr...men hvis du bestiller for 5x60 kr, så er der ingen toldproblemer. Faktisk kan man gennem Playtrade bestille for mere, fordi mange af dem sender fra England.
Harry Potter 6 på Blu-Ray med danske subs = ca. 100 kr
Og fra amazon.co.uk er der slet ingen told...med mindre du bestiller fra deres Marketplace eller deres Jersey Merchant, men det lader man jo så bare være med.
Men fair nok, hvis du er glad for siden:), jeg vil hvertfald aldrig komme til at bruge den. Og jeg vil heller ikke anbefale den til nogen. Jeg siger det en gang til: en brugt DVD, der kun er 10 kr billigere, det er simpelthen for dyrt.
#12 gi-jones 14 år siden
#13 lagoni 14 år siden
#14 McPeter 14 år siden
Som nævnt så er der ikke told eller moms på pakker under 80kr - det er bagatelgrænsen og en regel told/skat selv har lavet. Man snyder altså ikke borgere i dk ved at bruge siden til de dvdfilm som vi taler om til 20-30-40-50kr/stk. Og som andre har nævnt så sender de titler seperat, så en samlet ordre på 5 film á 30kr sendes ikke til 150kr, men som 5 pakker á 30kr værdi, hvilket hver især er under bagatelgrænsen.
Med play.com på nettet og TP-Musik, Stereo Studio og Fona som fysiske butikker med lavpris titler til ofte 20-25-30-35kr, så kan jeg simpelthen ikke se eksistensgrundlaget for siden? Den sælger brugte film til samme pris som man kan købe dem for som nye. Og at købe for 300kr brugte film for at få gratis fragt er også for meget. Der er uden tvivl gode intentioner bag siden, men det er desværre ikke gennemtænkt eller gennemført godt nok til at det overhovedet kan være interessant for mig. Det virker som en amatørside lavet af en eller anden der gerne ville tjene nogle hurtige penge på brugte film...
#15 Skeloboy 14 år siden
Helt nye film såsom A Serious Man, 40-50 kr(men køber aldrig nye film, venter til de kan fåes til 50 kr alligevel)
Ellers ligger det mellem 5 og 25 kr for en brugt DVD, vil jeg mene. Og dem der på siden til 20 kr, de burde kun koste 10 kr.
Selvfølgelig kan der være undtagelser, men jeg tvivler på, at der er nogen virkelig sjældne film på den side. Der er jeg selvfølgelig villig til at give, hvad det nu kræves. Eksempelvis ville jeg gerne give 100-150 kr for Mohsens Mahkmalbafs The Moment of Innocence.
Helt og aldeles enig.
#16 SvendSvendsen 14 år siden
#17 dyg 14 år siden
De er røv-billige, og har en ganske fin service!
Hvordan fungerer det med filmmarkedet, hvis nu der er ridser på de dvd'er man køber, så de ikke kan afspilles? Skal man selv betale for at sende filmene tilbage eller får man pengene tilbage?
#18 Skeloboy 14 år siden
29 kr i fragt oveni i de brugte DVD'er er også helt hul i hovedet jo. Skal man lige have en enkelt DVD på filmmarked.dk, skal man så ligge 30 kr oveni de i forvejen høje priser, og så er det hvertfald ikke billigere længere.
Og ja, hvilken garanti har man for deres kvalitetet? Er der bare de mindste ridser på den, så skal man kunne sende dem tilbage og få pengene igen.
Jeg citerer lige, for jeg kunne godt tænke mig et svar også:
#19 SvendSvendsen 14 år siden
#20 SvendSvendsen 14 år siden