Gravatar

#11 Michael Andersen 16 år siden

Fordi det, at han sælger dem her hvor han har fået dem, er som at håne sine "modstandere": se, jeg vandt ikke bare, men jeg sælger dem også videre til jer; dårlig stil.

Man giver dem da videre i den ånd, man har fået dem eller hopper et andet sted hen og sælger dem.

Det er i småtingsafdelingen, men stadig ret lavt. Som hvis The Insider satte en dvd (som han har fået til anmeldelse) til salg herinde efter han har skrevet en anmeldelse. At han vil sælge den er op til ham, men så skulle det da også være et andet sted.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#12 lagoni 16 år siden

#11 - tak for forklaringen, det havde ikke gennemskuet selv. Jeg kan slet ikke følge det, men nu ved jeg da hvad I mener :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#13 Highland Park 16 år siden

#12: Nu er der en stor forskel på, om det man har vundet er en computer eller to fribilletter.
Jeg kan slet ikke følge din sammenligning.

Jeg føler dog ikke, at han håner mig personligt ved at sælge dem videre.
Det er bare generelt dårlig stil.

I øvrigt: hvis jeg havde vundet en computer, som jeg ikke selv havde brug for, ville jeg forære den til en i min omgangskreds frem for at sælge den.
Jeg forstår ikke, hvorfor folk vil tjene på de gratis glæder frem for at dele dem med eller give dem videre til andre.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#14 filmz-vassago 16 år siden

#13: Og det samme vil du gøre hvis vandt en million kroner i Lotto, og du ikke lige havde brug for dem :) Hvis der er noget man altid har brug for, så er det vel penge, og hvis noget kan "byttes" til penge, og man reelt ikke har brug for tingen man sælger, så er det vel intet galt i det - om man så har vundet, fundet, fået eller sågar selv købt det, er vel fuldstændigt underordnet.

Det er dog måske ikke så fedt, at sælge det på samme site som man har vundet det på, hvis det altså er tilfældet. Jeg deltager selv i konkurrencer, hvor jeg overhovedet ikke ved om jeg kan bruge præmierne til noget - f.eks. konkurrencer med rejser, hvor selve rejsen man kan vinde ofte ligger på nogle bestemte datoer, eller i en bestemt periode, og hvor jeg slet ikke har mulighed for at vide om jeg har fri, mulighed for at fri, eller overhovedet har ferie nok til overs... Eller det er måske en periode hvor jeg skal på en anden ferie før eller efter - skulle jeg så lade være med at deltage, fordi nogle andre måske også kunne bruge en ferie?

Det er da absurd?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#15 Highland Park 16 år siden

vassago (14) skrev:
#13: Og det samme vil du gøre hvis vandt en million kroner i Lotto, og du ikke lige havde brug for dem :)

Sjovt, men det er et dårligt eksempel, eftersom det omhandler en pengepræmie.

I øvrigt forstår jeg ikke, hvorfor diskussionen skal omhandle store gevinster (som har en høj værdi), når nu det blot drejer sig om et par fribilletter.

Nej, du er da velkommen til at synes, at det er helt fint og fedt, at Blacksanta gør det. Dig om det.
Og jo, det er tilfældet. Enhver kan tjekke det på listen over konkurrencer.

Nej, jeg har ikke sagt, at du skal lade være med at deltage.
Men du kan vælge at glæde andre (f.eks. folk i din familie) med din præmie frem for udelukkende at tænke på dig selv, og hvor mange penge du kan tjene på at sælge skidtet videre.
Gravatar

#16 filmz-vassago 16 år siden

#15: en gevinst der kan omsættes til penge - er vel ikke så forskellig fra en gevinst bestående af penge? Størrelsen er vel også underordnet - det er vel enten eller - dertil kommer forholdet, en præmie på 1-200kr er måske ikke så meget for mig, men jeg kender da studerende, hvor 200kr da er en væsentlig procentdel af en uges madbudget.

Det er jo vedkommendes "ejendel", og hans fulde ret til at gøre med det hvad han vil. Jeg synes derimod at det er ufedt, at blive dømt ud fra det første indlæg, hvor det slet ikke fremgår hvorfor han sælger dem. Han kunne have brækket benet, eller bare have så travlt med andre ting, at han måske ikke har tid til at se den længere. Der er så meget der er forkert og lavt - men der er jo ingen herinde, der har parkeret ulovligt, kørt for hurtigt på motorvejen eller som har deltaget i en konkurrence uden lige at tjekke kalenderen først ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#17 Highland Park 16 år siden

Der er da så afgjort forskel på de to ting.

Og det der med enten-eller kan du for min skyld fedte lige så tosset rundt i, som du lyster. Min verden ser ikke så firkantet ud.
Ja, du har ret, nogle mennesker kunne godt bruge de penge, men jeg vil også samtidig påstå, at de fleste (hvis ikke næsten alle) kan klare sig uden. Så er du ellers velkommen til at dreje diskussionen ind på madbudget, SU, skatteprocenter og lignende. Jeg gider bare ikke at diskutere det. Dette er et klassisk eksempel på, hvordan en enkel diskussion bliver fordrejet i Filmz-regi, så det pludselig omhandler Gud og hvermand og hvilken slags toiletpapir, de tørrer sig i røven med.

Ja, det er hans ejendel, som han er i sin fulde ret til at gøre med, som han vil.
Det har jeg aldrig benægtet.

Aha! Så det er sådan en diskussion, vi skal have?! Så nu er det blevet til en "du gjorde det, så må jeg også, og så er du ikke et hak bedre end mig"-diskussion?
Den har jeg ingen interesse i at deltage i. Det er sgu for lavt og barnligt.

Det kasper0204, bony og jeg primært gjorde opmærksom er, at det er dårlig stil ikke at ville glæde andre. (Hvis I føler jer fejlciteret, så ret mig endelig.)
Gravatar

#18 Bony 16 år siden

#17 - Nej, det er korrekt citeret. Og jeg enig hele vejen..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#19 Blacksanta 16 år siden

Wow, okay, vidste ikke der var så meget hysteri omkring det.. Jeg har bare ikke tid til, at se filmen, så tænkte at en anden person ville se filmen sammen med en kammerat/kæreste/etc. for et par kroner..

Jeg sælger dem ikke for at "spytte andre i fjæset", eller lign., men jeg gider bare heller ikke bruge tid på, at give billetterne væk til folk jeg ikke kender - så hellere give dem til nogle "irl" venner..

Om det så er dårlig stil, det er vel op til den enkelte at afgøre.. Jeg er sådan set ligeglad, for min stil er som min stil er, og bliver sgu nok ikke påvirket af, hvad folk på et forum mener :)

Men jeg trækker da salget tilbage. Ønsker ikke dårlig karma :)
Gravatar

#20 Blacksanta 16 år siden

"Fordi det, at han sælger dem her hvor han har fået dem, er som at håne sine "modstandere": se, jeg vandt ikke bare, men jeg sælger dem også videre til jer; dårlig stil."

Det skal lige siges at jeg faktisk med vilje kun har sat dem til salg herinde - ikke for at håne nogen - men for evt. at kunne glæde en anden film-elsker med en billig filmoplevelse. Jeg har jo aldrig sagt jeg ville have 100kr for dem, men jeg gad bare ikke at skulle på posthus osv. for en 10'er.. Sælger dem gladeligt en gammel DVD, en fadølsbillet eller hvad en evt. køber kunne trække frem fra lommen :)

Ps. Der står intet på billetten om, at den ikke måtte sælges videre, eller lign., så har skam gjort det i god tro :)

Skriv ny kommentar: