• De Niro!
    54%
  • Pacino!
    40%
  • Jeg kender dem ikke
    5%

Stemmer i alt: 2088

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Richard Burton 12 år siden

#10 Utroligt man fokuserede så meget på Joaquin Phoenix' et årige spoof omkring egen karriere, når De Niro hamrede sin egen i bund i 10-12 år på samme vis :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#12 the_paki_don 12 år siden

Al Pacino! Var ikke et sekund i tvivl. Begge har dog medvirket i lønchecks film, men jeg holder bare mere af Pacino. Når det er skuespillere af så stor kaliber (trods deres sidespring), så er det for mig nærmest umuligt at forklare med ord. Det er bare en følelse. Lidt ligesom Jedier lever deres liv.
Gravatar

#13 MMB 12 år siden

Jo, begge har lavet lort det seneste årti, og selvom Pacino måske har lavet flere gode ting på det seneste end De Niro, så vil jeg uden tvivl mene, at De Niro har det højeste topniveau. Hvis du sammenligner de to skuespilleres 10-20 bedste præstationer, så er jeg ikke i tvivl om, at De Niro slår Pacino. Begge er dog naturligvis legender, men for mig er De Niro det ypperste.
Gravatar

#14 Slettet Bruger [889604386] 12 år siden

Begge herrer er dygtige skuespillere, hvor jeg har min forkærlighed for De Niro. Ligeledes har de begge vist prøvet lidt af hvert, så det at de medvirker i mere tvivlsomme værker skal nok mere ses i lyset af at de blot ønsker at have det sjovt.

De Niro er jo også meget interesseret i hans filmfestival og har tidligere udtalt at han blot ønsker at have det sjovt og har det rart med at undgå alt den stress og jag som der er forbundet med store dramatiske opsætninger.

Jeg kunne dog godt tænke mig at se ham i instruktørstolen igen. Han virker som en der har meget på hjerte og han kender jo branchen ud og ind. Samtidig har han allerede vist at han har talent for det.

Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#15 Richard Burton 12 år siden

Whispering Horse (14) skrev:
... har det rart med at undgå alt den stress og jag som der er forbundet med store dramatiske opsætninger.

Der er jeg meget imponeret af Pacinos bankende hjerte for Shakespeare og hans fortolkninger. Han har haft mange jern i ilden. The Merchant of Venice er en perle, hvor Pacino som Shylock er genial. Synd at den ikke er kommet på BD. Pacino er i verdensklasse i den rolle. Hans passion kan ses i dokumentaren Looking For Richard

og Merchant:

Gravatar

#16 MMB 12 år siden

SIR Ridley Scott (9) skrev:
De er begge gode. Tror nok jeg foretrækker Pacino op til 75, så De Niro op til starthalvfemserne, og så Pacino igen. Bottomline har Pacino haft bedst materiale og har også haft et par gode alsidige roller de senere år som You Don't Know About Jack og Merchant of Venice. Men de har begge mest lidt af forglemmeligt lorte materiale et stykke tid.

Er det ikke ret søgt at lave en periode, som hedder op til 75 i betragtning af, hvor få film de har inden da? :P

Anyway, hvis du tager perioden, som hedder 75 til starthalvfemserne, så er De Niros filmografi jo næsten bare mesterværk på mesterværk (og hvis ikke mesterværk, så i hvert fald sindssygt interessante film).
Gravatar

#17 Richard Burton 12 år siden

#16 Næ, det er blot år på en tidslinie. Det er kvaliteten og kvantiteten der tæller, uanset hvilke perioder man udvælger på tidslinien og To Godfather film, Serpico og A Dog Day Afternoon. Det er fire film de fleste ville være glad for i en hel karriere. Derefter fik De Niro klart bedre materiale at arbejde med i en lang periode og det skiftede sidenhen. Og jeg er ikke enig i, at det kun var mesterværk på mesterværk. Men jeg er enig i, at De Niro var med i nogle mesterværker og gav gode præstationer i næsten samtlige sine film.
Gravatar

#18 MMB 12 år siden

SIR Ridley Scott (17) skrev:
Og jeg er ikke enig i, at det kun var mesterværk på mesterværk.

Det var selvfølgelig en mild overdrivelse, men når man kigger på de film, som han medvirkede i og instruktørerne bag disse film, så kan man ikke andet end at blive imponeret.
Gravatar

#19 Richard Burton 12 år siden

#18 Så absolut. Han var en overgang også en af mine absolutte favoritter, men jeg synes hans senere år har været slemme ved hans CV.
Gravatar

#20 MMB 12 år siden

SIR Ridley Scott (19) skrev:
#18 Så absolut. Han var en overgang også en af mine absolutte favoritter, men jeg synes hans senere år har været slemme ved hans CV.

Bestemt. Jeg vælger blot at lade, som om de ikke eksisterer. Det fungerer meget bedre, og så slipper jeg for at blive sur og bitter. :)

Skriv ny kommentar: