-
Jeg kender ikke hans film58%
-
De syv samuraier26%
-
Ran4%
-
Yojimbo2%
-
Rashomon2%
-
Rødskæg1%
-
Ikiru1%
-
Kagemusha1%
-
Stray Dog1%
-
Den skjulte fæstning1%
-
Dersu Uzala1%
-
Dreams1%
-
Drunken Angel0%
-
Anden Kurosawa-film0%
-
Blodets trone0%
-
Himmel og helvede0%
Stemmer i alt: 1103
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 MOVIE1000 15 år siden
#52 Skeloboy 15 år siden
Tror også det bliver Fallen Women og Chikamatsu/Uwasu fra MoC jeg skal have, og så Articial Eys Lady of Musashino
#53 Antlion 15 år siden
Jeg synes, at "WHO THE HELL IS AKIRA KUROSAWA"-kommentaren taler for sig selv. Derefter tilføjer han, at han ikke vil bryder sig om sådanne film, kun baseret ud fra det faktum, at de er asiatiske. Han nævner ikke nogle konkrete eksempler, muligvis fordi han ingen har, og dette mener jeg er entydigt eksempel på snæversynethed.
Jeg gjorde det selvfølgelig også selv lettere komisk, idet jeg kopirerede HPs "Heraus!.
Vi er alle forskellige, så ja, selvfølgelig skal han have lov at være her. Jeg synes bare, at det er imbecilt, infantilt og ærgeligt at udelukke fremmedsprogede film, når vi nu engang er samlet her (på Filmz) for at diskutere filmmediet i alle dets genre og sprog.
Man danner sig selvfølgelig sine personlige præferencer, og derfor vil man ikke altid være enige, men det da tåbeligt at danne fordomme imod noget, som man endnu ikke har udforsket ordentligt?
On topic:
Mizoguchi var en ligeså fantastisk filminstruktør som Kurosawa var. Jeg mangler desværre at se en del af hans film. Han var egensindig filminstruktør, og det er virkelig en tragedie, at flere af hans film er gået tabt pga. uforsvarlig opbevaring. "Ugetsu monogatari", som jeg ikke engang ejer pt., er en af de bedste japanske film fra 50erne, imo. Samme år blev den enestående "Tokyo monogatari" endda også udgivet, og Yasujiro Ozu opfatter jeg ligeledes som et stort filmkoryfæ, på højde med Mizoguchi og Kurosawa.
#54 BN 15 år siden
Hvis han er 16 år gammel, så bør han på nuværende tidspunkt havde set mindst 4-5 af Kurosawa's film. Det havde JEG, da jeg var 16. Så han er uden undskyldning! Han må gøre sit hjemmearbejde som enhver anden filmfan og forlade tråden og ikke vende tilbage, før han på fejlfrit japanske kan citere alle Takashi Shimura's replikker.
;-)
#55 MOVIE1000 15 år siden
#56 BN 15 år siden
:-)
#57 Antlion 15 år siden
Overordnet set har I da den samme interesse: Filmkunst? ... det var dengang ..., har da intet belæg i sig selv?
Nå, men nok om det...
#58 MOVIE1000 15 år siden
#59 Skeloboy 15 år siden
#60 Thomsen 15 år siden
Pokkers! Nu bliver jeg nødt til at bestille noget mere Ozu hjem... :-)