-
Jeg kender ikke hans film58%
-
De syv samuraier26%
-
Ran4%
-
Yojimbo2%
-
Rashomon2%
-
Rødskæg1%
-
Ikiru1%
-
Kagemusha1%
-
Stray Dog1%
-
Den skjulte fæstning1%
-
Dersu Uzala1%
-
Dreams1%
-
Drunken Angel0%
-
Anden Kurosawa-film0%
-
Blodets trone0%
-
Himmel og helvede0%
Stemmer i alt: 1103
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#1 keitel 15 år siden
#2 Bobby Singer 15 år siden
#3 MuManden 15 år siden
Men regner med a skulle se "De syv samuraier" en eller anden dag.
#4 HonoDelLoce 15 år siden
Så den ender på "jeg kender ikke hans film"..
#5 filmz-Bruce 15 år siden
#6 RasmusFL 15 år siden
#7 Thomsen 15 år siden
Senere har det i perioder været Rashomon, der var hans gennembrudsfilm i vesten, og Ran, som jeg stadigvæk synes er en fantastisk filmatisering af Shakespeares stykke.
I dag vipper det mellem Blodets trone og Ikiru. Ikiru, fordi den er så enkel og rørende, og Blodets trone, fordi Kurosawa med den har lavet en genial produktion af en af Shakespeares bedste tragedier, Macbeth, og på visse punkter endda forbedret originalen. Blodets trone betragtes af mange som ikke bare den bedste Macbeth-filmatisering, men også måske den bedste Shakespeare-filmatisering overhovedet. Det er lidt af et kunststykke, fordi det også er en af de få Shakespeare-filmatiseringer, der fuldstændigt skrotter originalteksten.
Blodets trone får min stemme.
#8 RFriis 15 år siden
Udover filmene på listen har jeg en meget stor kærlighed til "Sanjuro", der nok hører blandt de mest underholdende film, jeg har set. Fremragende er dog også "Ikiru", "Rashomon", "Yojimbo", "Rødskæg" og "Ran" for at nævne nogle stykker.
Jeg skammer mig dog over, hverken at have set "Dersu Uzula" eller "Blodets trone". Det skal der laves om på i den nærmeste fremtid.
#9 Benway 15 år siden
Kendetegnet på en virkelig stor instruktør er som regel, at det er meget vanskeligt at pege på en bestemt film blandt mange fremragende som hans bedste, men i dag er det nok "Ikiru" jeg føler mig mest personligt berørt over, så det bliver den.
#10 moulder666 15 år siden