• Jeg kender ikke hans film
    58%
  • De syv samuraier
    26%
  • Ran
    4%
  • Yojimbo
    2%
  • Rashomon
    2%
  • Rødskæg
    1%
  • Ikiru
    1%
  • Kagemusha
    1%
  • Stray Dog
    1%
  • Den skjulte fæstning
    1%
  • Dersu Uzala
    1%
  • Dreams
    1%
  • Drunken Angel
    0%
  • Anden Kurosawa-film
    0%
  • Blodets trone
    0%
  • Himmel og helvede
    0%

Stemmer i alt: 1103

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 Highland Park 15 år siden

#35: Ka' du så forsvinde fra denne tråd! Heraus!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#42 Antlion 15 år siden

#35: Snæversynethed er en synd! Heraus!
Gravatar

#43 Skeloboy 15 år siden

#41 og #42 - hvorfor er det snæversynet? Detersnæversynet, hvis man på et svagt grundlag konkludere det,men hvis man virkelig har prøvet at se asiatiske film,og ikke synes de er gode, så er det vel ok?

Desuden så er alle snæversynet til en vis grad, og med det mener jeg, at i helt sikkert har en masse film i ikke kan lide...jegtænker amerikanske romantiske komedier...kan man ikke lide dem, er man så også snæversynet?..hvad med Uwe Böll-film?
Gravatar

#44 Wrangque 15 år siden

Har set just about dem alle sammen og den står mellem Rashomon og Ran. Ran får den, Den er vidst definitionen af "Episk."

Anyway... Der er så mange fantastiske og han er uden tvivl en af tiders største som jo er faderen til mange af de så succesfulde hollywood formularer som stadig bliver brugt flittigt!

Desuden er han manden bag et af de mest ikoniske og brugte shots i film historien. Hæren (krigerne) der kommer stormende tilsyne over en bakke top (Seven Samurai).
Gravatar

#45 Thomsen 15 år siden

#38 -
Men jeg foretrækker Mizoguchi fremfor Kurosawa(selvom jeg kun har set en 4 film af ham)

Sådan har jeg det faktisk også i dag. Kurosawa var min helt store helt for en ti år siden, men i dag er han nok for lidt for... skal vi sige "lineær" for mig. Mizoguchi bliver jeg til gengæld gladere og gladere for, for hver af hans film jeg ser. Jeg vil dog nok stadigvæk sætte en håndfuld af Kurosawas film noget højere, end du gør.

Måske er problemet også bare, at jeg har set Kurosawas film så mange gange (og gennem så mange år), hvor Mizoguchi stadigvæk er forholdsvis frisk for mig. For Mizoguchi har bestemt også lavet lort (Yôkihi fx).
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#46 MOVIE1000 15 år siden

#41 & #42 forstår ikke tysk;- ) men jeg kan ikke se meningen med dem for mig er de ens der skal virkelig være et plot som interresere mig hvis jeg skal se sådan en film
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#47 Highland Park 15 år siden

#43: Jeg synes, at hans indlæg i #46 taler for sig selv.
Desuden har jeg ikke kaldet det at være snæversynet, selv om det er nærliggende. Men jeg vil hvert fald kalde det at være fordomsfuld og forudindtaget. I øvrigt er jeg af den overbevisning, at MOVIE1000 netop har konkluderet det på et alt for tyndt grundlag. Han er 16 år gammel. Hvor mange "asiasiske/japanske/kinesiske/koreanske eller vietnamesiske film" tror du, at han har set?
Gravatar

#48 Skeloboy 15 år siden

#47 - det var nu mest møntet på #42, egentlig, men han må nu gerne alligevel være her:, og giver dig ret i det du siger i #47.

#45 - har lige haft Yokihi i indkøbskurven, men valgte ikke at købe den...og nu gider jeg da slet ikke:)
Har set Sanshu, Ugetsu, Life of Oharu og 47 Ronin, og dem er jeg rigtig begejstret for...ved dog ikke helt, hvilke jeg skal have købt nu...men Akasen chitai, Chikamatsu monogatari og Zangiku monogatari(som jeg kun har fundet med franske undertekster) skal helt klart skaffes.
Gravatar

#49 Highland Park 15 år siden

Skeloboy (48) skrev:
... men han må nu gerne alligevel være her...

Ja, naturligvis må MOVIE1000 gerne være her og give udtryk for sin mening. Indlægget i #41 var blot et kejtet forsøg på humor fra min side. :)
Gravatar

#50 Thomsen 15 år siden

#48 - Selv Tony Rayns siger mere eller mindre direkte i sin introduktion til Yôkihi (på den glimrende MoC-udgivelse, der også indeholder den virkeligt gode Akasen chitai), at det er en af Mizoguchis mest kedelige film. Men om ikke andet så er den da værd at se, fordi den er en af de kun to farvefilm, Mizoguchi lavede.

Jeg har Sanshu og Ugetsu i Criterion-udgaverne og købte et par af MoC-udgivelserne i sidste måned (regner med at skulle gense Chikamatsu monogatari en af dagen. Det er år siden, jeg så den sidst).

Oharu har jeg faktisk aldrig set, men jeg fik fat i den italienske plakat fra 1959 fornylig:
http://i524.photobucket.com/albums/cc324/Thomsen19...

Mit næste køb må nok blive Criterion/ Eclipse-boksen Mizoguchi's Fallen Women, selvom der er overlap med de dvd'er, jeg allerede har.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: