-
Jeg kender ikke hans film58%
-
De syv samuraier26%
-
Ran4%
-
Yojimbo2%
-
Rashomon2%
-
Rødskæg1%
-
Ikiru1%
-
Kagemusha1%
-
Stray Dog1%
-
Den skjulte fæstning1%
-
Dersu Uzala1%
-
Dreams1%
-
Drunken Angel0%
-
Anden Kurosawa-film0%
-
Blodets trone0%
-
Himmel og helvede0%
Stemmer i alt: 1103
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 Highland Park 15 år siden
#42 Antlion 15 år siden
#43 Skeloboy 15 år siden
Desuden så er alle snæversynet til en vis grad, og med det mener jeg, at i helt sikkert har en masse film i ikke kan lide...jegtænker amerikanske romantiske komedier...kan man ikke lide dem, er man så også snæversynet?..hvad med Uwe Böll-film?
#44 Wrangque 15 år siden
Anyway... Der er så mange fantastiske og han er uden tvivl en af tiders største som jo er faderen til mange af de så succesfulde hollywood formularer som stadig bliver brugt flittigt!
Desuden er han manden bag et af de mest ikoniske og brugte shots i film historien. Hæren (krigerne) der kommer stormende tilsyne over en bakke top (Seven Samurai).
#45 Thomsen 15 år siden
Sådan har jeg det faktisk også i dag. Kurosawa var min helt store helt for en ti år siden, men i dag er han nok for lidt for... skal vi sige "lineær" for mig. Mizoguchi bliver jeg til gengæld gladere og gladere for, for hver af hans film jeg ser. Jeg vil dog nok stadigvæk sætte en håndfuld af Kurosawas film noget højere, end du gør.
Måske er problemet også bare, at jeg har set Kurosawas film så mange gange (og gennem så mange år), hvor Mizoguchi stadigvæk er forholdsvis frisk for mig. For Mizoguchi har bestemt også lavet lort (Yôkihi fx).
#46 MOVIE1000 15 år siden
#47 Highland Park 15 år siden
Desuden har jeg ikke kaldet det at være snæversynet, selv om det er nærliggende. Men jeg vil hvert fald kalde det at være fordomsfuld og forudindtaget. I øvrigt er jeg af den overbevisning, at MOVIE1000 netop har konkluderet det på et alt for tyndt grundlag. Han er 16 år gammel. Hvor mange "asiasiske/japanske/kinesiske/koreanske eller vietnamesiske film" tror du, at han har set?
#48 Skeloboy 15 år siden
#45 - har lige haft Yokihi i indkøbskurven, men valgte ikke at købe den...og nu gider jeg da slet ikke:)
Har set Sanshu, Ugetsu, Life of Oharu og 47 Ronin, og dem er jeg rigtig begejstret for...ved dog ikke helt, hvilke jeg skal have købt nu...men Akasen chitai, Chikamatsu monogatari og Zangiku monogatari(som jeg kun har fundet med franske undertekster) skal helt klart skaffes.
#49 Highland Park 15 år siden
Ja, naturligvis må MOVIE1000 gerne være her og give udtryk for sin mening. Indlægget i #41 var blot et kejtet forsøg på humor fra min side. :)
#50 Thomsen 15 år siden
Jeg har Sanshu og Ugetsu i Criterion-udgaverne og købte et par af MoC-udgivelserne i sidste måned (regner med at skulle gense Chikamatsu monogatari en af dagen. Det er år siden, jeg så den sidst).
Oharu har jeg faktisk aldrig set, men jeg fik fat i den italienske plakat fra 1959 fornylig:
http://i524.photobucket.com/albums/cc324/Thomsen19...
Mit næste køb må nok blive Criterion/ Eclipse-boksen Mizoguchi's Fallen Women, selvom der er overlap med de dvd'er, jeg allerede har.