-
Jeg kender ikke hans film58%
-
De syv samuraier26%
-
Ran4%
-
Yojimbo2%
-
Rashomon2%
-
Rødskæg1%
-
Ikiru1%
-
Kagemusha1%
-
Stray Dog1%
-
Den skjulte fæstning1%
-
Dersu Uzala1%
-
Dreams1%
-
Drunken Angel0%
-
Anden Kurosawa-film0%
-
Blodets trone0%
-
Himmel og helvede0%
Stemmer i alt: 1103
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 RasmusFL 15 år siden
#12 Thomsen 15 år siden
Hvis du nogensinde har set Græsrødderne/ A Bug's Life, så har du set handlingen i De syv samuraier (i meget brede træk). Og hvis du har set Sergio Leones spaghetti-western A Fistful of Dollars, så har du egentlig også set Yojimbo. A Fistful of Dollars var stort set en direkte kopi af Kurosawas film, bare med cowboys i stedet for samuraier, og Sergio Leone og co. blev dømt ved retten i Italien til at aflevere det meste af sin films indtjening + de asiatiske rettigheder til Kurosawa.
#13 Innocens 15 år siden
#14 Bates 15 år siden
Jeg har dog kun fået set Ran ind til videre, men den kunne jeg rigtig godt lide. Jeg må se at tage mig sammen til at se nogen flere Kurosawa film.
#15 dyg 15 år siden
#16 Kruse 15 år siden
#17 Ericmase 15 år siden
#18 Antlion 15 år siden
"Yojimbo" er en af de bedste komedier, jeg nogensinde har set. Jeg vil også mene, at det er den mest ideelle introduktions-film til folk, der ikke er bekendte med Kurosawas film. Jeg har på fornemmelsen, at det kun er halvdelen der bliver grebet af "Shichinin no samurai" første gang, hvor den anden halvdel går lidt og død i den, og udelukker andre Kurosawa-film.
Så alle jer (uheldige) mennesker, der endnu ikke er blevet introduceret for Kurosawa: Se "Yojimbo"!
#19 PredatorX 15 år siden
#20 moulder666 15 år siden