• Aliens: Det endelige opgør
    41%
  • Alien - den 8. passager
    34%
  • Jeg har ikke set nogen af dem
    6%
  • Jeg kan ikke lide de der "Alien"-film
    5%
  • Alien vs. Predator
    5%
  • Alien³
    4%
  • Alien 4: Genopstandelsen
    3%
  • Aliens vs. Predator: Requiem
    2%

Stemmer i alt: 3040

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#101 elwood 13 år siden

Myrepip (99) skrev:

Det er som orgasme med en kvinde. Øjeblikket giver en spændingsudladning, men det er de tre foregående timers forspil, som man mindes.

Det er Ridley Scotts genialitet
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#102 filmz-Myrepip 13 år siden

#101 Petting er ikke hvad det har været!
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#103 evermind 13 år siden

Myrepip (99) skrev:
Det er som orgasme med en kvinde. Øjeblikket giver en spændingsudladning, men det er de tre foregående timers forspil, som man mindes.

Det er Ridley Scotts genitalier


!!!
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#104 elwood 13 år siden

hehe jeg fik ellers på puklen sidst for og ændret i folks citater 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#105 filmz-ab 13 år siden

Chokeffekter kan jo sagtens være effektive, men de udgør ikke alene en uhyggelig affære. Jeg er egentlig mest skræmt af psykologisk gys, noget i stil med Den Sjette Sans eller Parnormal Activity..
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#106 filmz-Myrepip 13 år siden

#105 Det kan de, men effekten af dem er i høj grad afhængig af instruktørens stemningsopbygning i øvrigt og da selvfølgelig også af det enkelte stk. publikums vilje til at lade sig forføre og suge ind i fortællingen. Den første Halloween var også særdeles nasty.

Der var en sekvens i Carnivale, 3. afsnit tror jeg, hvor Nick Stahl bliver sendt ind i "The Management Wagon". Tilsat en lydside a la Angelo Badalamenti var jeg ved at skide i bukserne af skræk og der skete ... absolut ingenting. Fremragende!
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#107 filmz-ab 13 år siden

#106

Ja, Halloween var grum..

Scenen hvor drengen i Den Sjette Sans fortæller; "I see dead people" får mig til at trække dynen over hovedet hver gang.....
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#108 filmz-Myrepip 13 år siden

#107 Hvis det er scenen "under bordet" så husker jeg den så sandelig. Den var meget intens.
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#109 filmz-T-bird 13 år siden

Til a@babo: Vi har en meget forskellig opfattelse af uhygge. Jeg har skam set Exorcisten og selvom den havde mange formidable scener, syntes jeg bare ikke rigtig den holdt intensiteten hele vejen igennem. Den Sjette Sans fandt jeg faktisk overhovedet ikke uhyggelig. De døde mennesker, som drengen så, ville ham jo ikke noget ondt, og det endelige twist fandt jeg mere bevægende end uhyggeligt. Filmen var skam ikke dårlig, men den fungerede bare bedre som drama end som gyserfilm imo.
Det jeg rigtig godt kan lide ved Alien er, at den holder den samme skumle atmosfære i de to timer den varer, og selve rumvæsnet, der bare er freaking unikt. Og så er opbygningen til alle dødscenerne simpelthen genial, og jeg elsker også at så meget er overladt til fantasien.
Gravatar

#110 filmz-ab 13 år siden

#108

Den også, men jeg tænkte mere på den, hvor drengen fortæller Willis sin hemmelighed for første gang, hvor drengen ligger i sengen.

#109

Well..Den Sjette Sans skaber bare en anden form for uhygge, som jeg bedst kan lide. Her er der ingen nedslagtninger eller monstre, men mere stemning, historien og det gode skuespil, der gør tingene uhyggeligt. Nu er filmen også et drama som du siger, men den har for mig hårrejsende scener. Men drengen i filmen spiller jo også genialt. Exorcisten har bare en historie, som jeg ikke kan holde til at se på ret længe :-)
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: