-
Aliens: Det endelige opgør41%
-
Alien - den 8. passager34%
-
Jeg har ikke set nogen af dem6%
-
Jeg kan ikke lide de der "Alien"-film5%
-
Alien vs. Predator5%
-
Alien³4%
-
Alien 4: Genopstandelsen3%
-
Aliens vs. Predator: Requiem2%
Stemmer i alt: 3040
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 Thomsen 14 år siden
Det giver jo ingen mening overhovedet. Du afviser altså Alien ud fra en "fan-edit", der medtager alle de klip, som instruktøren ellers netop valgt at klippe fra, fordi de sløvede handlingen og/ eller viste for meget af monsteret? Hvad med bare at forholde dig til den rigtige film i stedet? Det er den, vi andre snakker om.
Og igen, det samme, hvordan kan en bedømmelse af monsterets effekt på nogen som helst måde være fair, når du vælger at tage udgangspunkt i scener, som instruktøren klippede ud, netop fordi de ikke fungerede? Det er da et direkte tåbeligt argument!
#52 Michael Andersen 14 år siden
#53 Batsy 14 år siden
#54 Batsy 14 år siden
#55 Batsy 14 år siden
#56 BN 14 år siden
... hvilket er fuldstændig korrekt. Men lad mig så gentage mig selv (for anden gang):
Det grundlæggende indhold i biografversionen og 'Assembly Cut' er fuldstændig det samme. Jeg har i #39 opremset 4 ting, der irriterer mig frygteligt ved 'Alien3'.
Punkt 1 var, at det lynhurtigt blev den samme opskrift hver gang (fra 2'eren til 3'eren og videre til 4'eren): eneren, den bedrevidende Ripley, sammen med gruppen, en (til at begynde med) intetanende skare mennesker, der ikke forstår hendes advarsler om uhyrets farlighed eller ikke har den samme viden om og erfaring vedrørende uhyret som hun har.
Lad mig spørge: Er der ændret på dette i 'Assembly Cut'? ... Næh.
Punkt 2 var, at 'Alien3' slet ikke har samme tone eller stemning som de to første film, hvilket gør at jeg føler mig hensat til et andet univers. Det har nok bl.a. noget at gøre med, at fangernes religiøsitet får én til at føle sig hensat til middelalderens Europa snarere end en fremmed planet i det ydre rum.
Også her spørger jeg: Er dette ændret/fjernet i 'Assembly Cut'?
Punkt 3 var, at plottet er for løst, og at den intense følelse af spænding og usikkerhed, der blev opbygget i de to første film, slet ikke er til stede på samme måde.
Er dette ændret i 'Assembly Cut'?
Punkt 4 var, at jeg ikke kan acceptere den letkøbte måde hvorpå karakterne Newt og Hicks er blevet skrevet ud af filmen få øjeblikke efter filmens start. Ligeledes reduceres den i 'Aliens' ellers så vigtige og hjælpsomme robot Bishop også til en ligegyldig baggrundsfigur.
Er dette ændret i 'Assembly Cut'?
I må bare acceptere, at jeg i lighed mange andre filmfans ikke kan lide 'Alien3'. Og når de ting, der ville have gjort den til en bedre film, ikke er til stede, er der jo ikke noget at gøre. Michael Andersen nævner "mere karaktertegning", men dette var ikke noget jeg savnede i 'Alien3'. Næh, det var nogle helt andre ting. Jeg har læst på nettet, hvori ændringerne består, men som I kan se, er det ikke nogle ændringer af den slags, JEG havde ønsket mig, vel? ;-)
Overordnet savner jeg enhver berettigelse for 'Alien3', ganske som jeg gør i tilfældet med 'Terminator 3'. (Her er en lille, humoristisk bøh-effekt på lydsporet under rulleteksterne ikke nok. Efter at 'Gremlins' er slut og alle de onde, små kryb er døde, hører man også en hel flok af dem grine ondt på lydsporet, efter at rulleteksterne har kørt. Denne joke havde ingen relation til begivenhederne i den fortsættelse, man lavede nogle år efter.)
#57 Collateral 14 år siden
#58 Michael Andersen 14 år siden
Jeg er selv en af dem, så derfor anbefalede jeg dig og andre at give "Alien³ - The Assembly Cut" en chance, men okay jeg har forstået dit budskab. Du behøver bare at læse om "Alien³ - The Assembly Cut" for at vide at du ikke kan lide den.
#59 Batsy 14 år siden
Im think i know who you are... Joker!
#60 MuManden 14 år siden
Jeg forstod så udmærket hvad det var du ikke var tilfreds med i Alien³ og ligesom Michael, dig og sikkert millioner af andre, så kan jeg heller ikke fordrage Alien³ i bioversionen. Men jeg mener de har sat ca. 45 minutters nyt materiale ind i "Alien³ - The Assembly Cut", samtidig med at de har slettet noget af det eksisterende der var med i bioversionen, hvilket jeg syntes nærmest giver en helt ny film, hvilket det jo egentlig også burde give med så meget nyt materiale.
Jeg håber bare for dig selv ikke at være så stædig, når nu Alien³ var så ringe, at du så ikke vil unde dig selv at give "Alien³ - The Assembly Cut" en chance en dag. Hvis du har Quadrilogy'en derhjemme, skal du jo ikke engang bruge penge på det ;-)
Jeg gjorde det heldigvis, selvom jeg ikke ligefrem var hurtig til at finde den frem.
Alien³ 2/6
Alien³ - The Assembly Cut 4/6