-
The Dark Knight67%
-
Batman Begins14%
-
Batman6%
-
Batman Returns5%
-
Jeg bryder mig ikke om Batman2%
-
Batman: The Movie (1966)1%
-
Batman & Robin1%
-
Batman Forever1%
-
Batman: Dødsenglen1%
-
Batman: Gotham Knight1%
-
Anden Bat-film0%
Stemmer i alt: 2900
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 Kochie 14 år siden
Eller også er The Dark Knight bare en bedre film?
#72 filmz-Utyske 14 år siden
Jeg er selv midt i 30'erne og var med på Batmania i 1989, men jeg synes at tiden er løbet fra begge Burtons film. Jo jo, jeg synes stadig de er habil underholdning og ingen tvivl om at de har deres plads i historien som de film der mere eller mindre skabte den moderne superheltegenre på film, men i dag er gensynsglæden ikke så stor for mig.
Og som jeg har skrevet mange gange herinde, synes jeg at Burton har misforstået Batman og at Jack ganske enkelt var for gammel til rollen. Især Jacks alder er noget jeg hæftede mig ved allerede i '89.
#73 cronick 14 år siden
Jeg må tilhøre den unge generation med min alder på blot 20 år. Jeg har set alle batman film fra og med 1989 (den du nævner), og efter min mening, så er der ingen af disse der blot nærmer sig den form for storhedsfilm som The Dark Knight er. Det kan muligvis have noget at gøre med, at jeg naturligvis ikke så filmen lige da den kom på, som folk der er lidt ældrer end mig formentlig har gjort - og dengang var den sikkert både flot og imponerende lavet. Jeg får dog ikke den store oplevelse af at se den film i dag, hvorimod det er en meget positiv oplevelse at se The Dark Knight gang på gang.
#74 filmz-Bruce 14 år siden
Burton rammer ikke kun den visuelle stil lige i øjet, [url= temaet akkompagnerer dette til perfektion[/url].
Nøjagtig det samme gør Nolan med sit tema, til sin stil af Batman. Ingen tvivl om, at sidstnævnte gør mere ud af den "realistiske" Batman og actionsekvenserne, men Nolan laver også gravskænderi i TDK, ved at voldtage hele Batman universet med en sørgelig traditionel Gotham som ren Chicago storby.
Derfor vinder Batman Begins for undertegnede til sidst, fordi den både genstarter Batman karakteren med respekt for hele universet og har en god præstation af Bale. TDK var tanden bedre efter første gensyn, men til gengæld falmer dens elementer mere ved gensyn.
Men Michael Keaton som Batman ... DET var Burtons genialitet!
#75 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#76 filmz-Utyske 14 år siden
Kig #10. :)
#77 elwood 14 år siden
#78 Riqon 14 år siden
#79 elwood 14 år siden
Batman Beyond serien overraskede mig dog positivt, selv om jeg havde bange anelser fra start af med fremtids aspektet.
Men Old Man Bruce fungere perfekt som den gamle lærermester, og der er indtil flere refrerenche til hans egne oplevelser gennem serien.
#80 filmz-Utyske 14 år siden
Ja, Batman Beyond er virkelig velfungerende og det er herligt at se en Bruce Wayne der er hårdere og mere bitter end nogensinde. :)