• The Dark Knight
    67%
  • Batman Begins
    14%
  • Batman
    6%
  • Batman Returns
    5%
  • Jeg bryder mig ikke om Batman
    2%
  • Batman: The Movie (1966)
    1%
  • Batman & Robin
    1%
  • Batman Forever
    1%
  • Batman: Dødsenglen
    1%
  • Batman: Gotham Knight
    1%
  • Anden Bat-film
    0%

Stemmer i alt: 2900

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 Kochie 14 år siden

Twoflower (69) skrev:
Synes helt klart at Batman fra 1989 er den bedste. Jack Nicholson spiller supergodt som Jokeren. Heath Ledger spillede dog også rigtig godt i The dark knight.

Synes også at Michael Keaton gjorde det godt som Batman i de første film - Christian Bale er der sgu ikke meget ved.

Har en fornemmelse af at der er en del fra den yngre generation der ikke har set Batman fra 1989, siden the dark knight vinder så stort...

Eller også er The Dark Knight bare en bedre film?
Gravatar

#72 filmz-Utyske 14 år siden

Twoflower (69) skrev:
Har en fornemmelse af at der er en del fra den yngre generation der ikke har set Batman fra 1989, siden the dark knight vinder så stort...

Jeg er selv midt i 30'erne og var med på Batmania i 1989, men jeg synes at tiden er løbet fra begge Burtons film. Jo jo, jeg synes stadig de er habil underholdning og ingen tvivl om at de har deres plads i historien som de film der mere eller mindre skabte den moderne superheltegenre på film, men i dag er gensynsglæden ikke så stor for mig.

Og som jeg har skrevet mange gange herinde, synes jeg at Burton har misforstået Batman og at Jack ganske enkelt var for gammel til rollen. Især Jacks alder er noget jeg hæftede mig ved allerede i '89.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#73 cronick 14 år siden

Twoflower (69) skrev:

Jeg må tilhøre den unge generation med min alder på blot 20 år. Jeg har set alle batman film fra og med 1989 (den du nævner), og efter min mening, så er der ingen af disse der blot nærmer sig den form for storhedsfilm som The Dark Knight er. Det kan muligvis have noget at gøre med, at jeg naturligvis ikke så filmen lige da den kom på, som folk der er lidt ældrer end mig formentlig har gjort - og dengang var den sikkert både flot og imponerende lavet. Jeg får dog ikke den store oplevelse af at se den film i dag, hvorimod det er en meget positiv oplevelse at se The Dark Knight gang på gang.
Gravatar

#74 filmz-Bruce 14 år siden

Jeg sætter pris på Batman 1989 af helt andre årsager end Nolans versioner, men finder dem underholdende på deres egen måde. Den første Batman er på ingen måde en action film. Det er en stiløvelse udi Batman tegneseriens grøn lilla univers og fra en Tim Burton i topform. Det er ganske givet en aldrende Nicholson som Jokeren, en præstation som er helt forskellig fra Heath Ledgers, men helt igennem perfekt i den kontekst som Burton havde til hensigt at portrættere.

Burton rammer ikke kun den visuelle stil lige i øjet, [url= temaet akkompagnerer dette til perfektion[/url].

Nøjagtig det samme gør Nolan med sit tema, til sin stil af Batman. Ingen tvivl om, at sidstnævnte gør mere ud af den "realistiske" Batman og actionsekvenserne, men Nolan laver også gravskænderi i TDK, ved at voldtage hele Batman universet med en sørgelig traditionel Gotham som ren Chicago storby.

Derfor vinder Batman Begins for undertegnede til sidst, fordi den både genstarter Batman karakteren med respekt for hele universet og har en god præstation af Bale. TDK var tanden bedre efter første gensyn, men til gengæld falmer dens elementer mere ved gensyn.

Men Michael Keaton som Batman ... DET var Burtons genialitet!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#75 elwood 14 år siden

Jeg gad godt at der var flere som så Batman: Mask of the phantasm, ku være ret intressant og høre fra jer, om meningen, dem som har set den, må ha en mening om den 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#76 filmz-Utyske 14 år siden

#75 -

Kig #10. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#77 elwood 14 år siden

Hehe yep det så jeg godt 8-)

Gravatar

#78 Riqon 14 år siden

#75 - Jeg havde den på DVD, men solgte den igen, da jeg ikke følte, det var en film jeg nogensinde ville få lyst til at se igen. Mange roser den for romancen, men jeg må så være én af de få, der ikke syntes, det fungerede og i øvrigt ikke syntes, Phantasm var en særlig interessant figur - dog fandt jeg den del af plottet, der havde med Jokeren ret interessant, og som et "detektiv mysterium" er den jo ganske tro mod Batman universet. Den bedste Batman tegnefilm, jeg endnu har set, er "Return of the Joker".
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#79 elwood 14 år siden

Jeg vælger så mere og kalde Return of the Joker for en Joker film, fordi det efter min mening klart er ham som er trækplastret, her får Mark Hamill virkelig lov til at underspille/overspille med stemmen, det som man ser på det, og hans billede af den pskykopatiske Joker, som virkelig er evil, grænsene til det groteske/geniale. hans fremtoning er stadig den mest scary, og især plottwistet husker jeg stadigvæk kun alt for tydelig, det er inbegrebet af ondskab! 8-)

Batman Beyond serien overraskede mig dog positivt, selv om jeg havde bange anelser fra start af med fremtids aspektet.

Men Old Man Bruce fungere perfekt som den gamle lærermester, og der er indtil flere refrerenche til hans egne oplevelser gennem serien.
Gravatar

#80 filmz-Utyske 14 år siden

#79 -

Ja, Batman Beyond er virkelig velfungerende og det er herligt at se en Bruce Wayne der er hårdere og mere bitter end nogensinde. :)

Skriv ny kommentar: