• Går ikke i biografen i København
    45%
  • Imperial
    33%
  • Cinemaxx
    10%
  • Empire
    5%
  • Palads
    3%
  • Anden biograf
    1%
  • Grand
    1%
  • Metropol
    1%
  • Dagmar
    1%
  • Cinemateket
    1%

Stemmer i alt: 1418

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#91 filmz-kaotmus 18 år siden

#86: Jeg forstår ikke helt den med opdelingen af borgerne og nogens interesse? Danmark er et samfund med meget store og stigende forskelle på borgerne
Gravatar

#92 filmz-Bruce 18 år siden

#89 Der er ingen som forhindrer nogen i at lære deres ophavs sprog, ej heller nogen som vil forbyde det. Det er bare ikke en opgave, som skal betales af staten Danmark. Børn som fødes her i landet, bør lære sproget dansk og det burde ikke være sværere for dem end andre børn, med mindre deres forældre er uinteresseret i dette, hvad enter det skulle være pga. dovenskab eller en skjult agenda imod integration.

Danmark forsøger heller ikke at forhindre folk i at dyrke deres egen kultur. Isåfald havde jøder, hinduer, buddhister etc. nok klaget for længst. Vi kræver ikke assimilation af nogen, vi kræver respekt overfor det land man vil integreres i, respekt for de mennesker der lever her, respekt for andre menneskers tro, respekt for demokrati og rettigheder og respekt for at religion er en privatsag og adskilt fra staten Danmark. Det er ikke for meget at forlange, at man selv gør en indsats for at blive integreret i et land og er opsøgende og interesseret istedet for forventende og tvivlende.

Det undrer mig, at så mange andre fremmede fra andre kulturer, aldrig har været et problem og aldrig har klaget over serviceniveauet i Danmark. Men det er jo netop kulturforskelle og baggrund. Nogle er vant til at gøre en indsats, andre ikke. Og alle burde have en interesse at få ændret på det gamle paradigme om service i Danmark, at alt bare bliver betalt eller kommer flyvende. Ja det vil være godt med modersmålsundervisning og meget andet, det vil også være godt med ordentlige arbejdsforhold til syge- og plejehjemspersonale og vi vedbliver ikke med at være et rigt samfund, hvis der ikke prioriteres.

Alle indvandrere er ikke modvillige mod integrering, men det ændrer ikke ved det faktum, nærmest dokumenteret til hudløshed i medierne det sidste halve år, at mange er.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#93 davenport 18 år siden

Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#94 thomas040 18 år siden

Sejt! fedt... det er da multikulturelt... jeg så også nogle reklamer på arabisk for TDC og politiken tror jeg... super cool:)
Failure is a zero out.

#95 18 år siden

93: Sådan er det også i alle de arabiske lande. Ligegyldigt hvilken arabisk side man går ind på, så tilbydes alle services også på dansk. Sådan er de bare, og vi må gøre det samme for dem. Alle arabiske lande tilbyder jo også gratis danskundervisning til danskere, der tager dertil. Sådan er det, det ved alle. Lad os gøre det samme.

Øhh... nåhr nej, vi er jo de eneste, der gør det. Nå, jeg må løbe, jeg skal lige ud og give mig selv en dumflad fordi jeg stadig bor i idioternes rige. Ses.
Gravatar

#96 filmz-kaotmus 18 år siden

#95: pladder. Få udenlandske firmaer tilbyder dansk versionering fordi vi er for lille et sprogområde, men masser af østlige firmaer tilbyder engelske, tyske og/eller franske versioner, så man skal være ret paranoid for at tro at det handler om modvilje mod danskere eller andre
Gravatar

#97 thomas040 18 år siden

#95 nu er der jo ikke så mange danskere i de arabiske lande, at den slags kan betale sig...

men jeg tror det er et 2 cifret procent tal af den danske befolkning som enten taler tyrkisk eller arabisk, udover dansk....

Så det er der selvfølgelig ræson i. Ærgeligt at den tyrkiske udgave af politiken (haber) døde, fordi kun et fåtal af de herboende tyrkere, kendte dens eksistens.
Failure is a zero out.
Gravatar

#98 filmz-Kadann 18 år siden

#97 -

Det skal siges at jeg ikke taler hverken tyrkisk eller arabisk og i øvrigt ikke har voldsomt meget forstand på sprog fra mellemøsten i det hele taget.. men, man kan vel ikke tage tyrkere og arabere under ét felt? Tyrkisk og arabisk er vel to forskellige sprog (og så skal vi jo lige huske på kurderne også)..? Er de så ens at begge befolkningsgrupper kan forstå dem på tværs af hinanden? Der er jo en åbenlys forskel i skriftsproget ihvertfald, men om det gælder tale, ved jeg så ikke.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

#99 18 år siden

97: "nu er der jo ikke så mange danskere i de arabiske lande..."

Wonder why...

07: "det er et 2 cifret procent tal af den danske befolkning som enten taler tyrkisk eller arabisk"

Nej. Der er mange tyrkere og arabere i danmark. Men de er ikke en del af den danske befolkning.
Gravatar

#100 filmz-hophop 18 år siden

de er ikke en del af den danske befolkning

Dér sprang rascisten da vist lige ud af skabet..
Nerd alert! http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/FugtigeDVDer

Skriv ny kommentar: