• Går ikke i biografen i København
    45%
  • Imperial
    33%
  • Cinemaxx
    10%
  • Empire
    5%
  • Palads
    3%
  • Anden biograf
    1%
  • Grand
    1%
  • Metropol
    1%
  • Dagmar
    1%
  • Cinemateket
    1%

Stemmer i alt: 1418

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#101 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Nu vil jeg drille lidt og sige at jeg ikke syntes der er nogen gode biffer tilbage, når man tænker på hvormange af de rigtig gode biffer vi mistede, da Videoen/LaserDisc gjorde dens indtog i de danske hjem i 80'erne.

Jeg kan nævne i flæng:

* 3 Falke Bio
* Kinopalæet
* Nørregade
* Metropol
* Rialto
* Colleseum

Der var masser af gode biffer både i og udenfor København, som enten forsvandt eller blev bygget om til mini"Palads" og ikke altid med godt resultat, hvilket hurtig vækkede min interesse for bl.a LaserVision og senere LaserDisc, da lyd/billede i mange af disse små sale var under al kritik og på tros af filmene var meget dyrere.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#102 filmz-Bruce 18 år siden

Ja det har godt nok været trist at se 3 Falke og i særdeleshed Kinopalæet, som var min absolutte favorit, forsvinde :( Det var jo en luksusbiograf! Metropol var jo et Disney mekka!

Billede

Biografmuseet.dk
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#103 thomas040 18 år siden

Hvis de bor her, og har dansk pas og indfødsret så er de jo ligeså meget en del af danmark som du er. Slap nu af ... træk vejret. Du dør ikke af det. Og det er da ikke sjovt at leve et liv i frygt?

"Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." -Yoda
Failure is a zero out.
Gravatar

#104 thomas040 18 år siden

for at komme tilbage til topic, så savner jeg Cinema 1-8 som lå på rådhuspladsen.. den var dejlig..rigtig firser
Failure is a zero out.
Gravatar

#105 filmz-Bruce 18 år siden

#103 Og det er da ikke sjovt at leve et liv i frygt?

Nej, ej heller skal man ignorere problemstillingerne, som fører til folks frygt, for det er jo at leve et liv i naivitet.

Yoda er måske klog på film, men frygt er et symptom og det er ikke god lægeskik kun at fokusere på symptomer, man skal finde årsagerne til symptomernes opståen. Og så er det jo godt, at vi har et åbent debatklima og er villige til at diskutere istedet for at lade stå til, som f.eks. i vort broderland, hvor man vel kan sige der er en klasse (Jedi'erne?), som bestemmer, hvad der er politisk korrekt :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#106 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

# 102 Ja, det er også klart min favorit fra da jeg voksede op. En dejlig stor sal med et fantastisk lærred og lyd - sjovt at gense det orange fortæppe - uhh det vækker gode minder :)

# 104 Cinema 1-8 var en rigtig 80'er bif - Var du også medlem af Star Film Club ;)

Gravatar

#107 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Nu vi snakker store lukkede biffer kan I huske SAGA på Vesterbrogade med plads til godt 2000 mennesker ???

... og dobbelt-program biffen lige ved siden af "i baggården" - City Bio - HK hvor har jeg set mange Westerns, Horror og Karate film der :O)

Gravatar

#108 jessup 18 år siden

#107 åhh - dengang der var b-films visninger i DK.
This is just until June
Gravatar

#109 filmz-kaotmus 18 år siden

#105: Men det er også naivt at tro at debatten ikke skaber mere frygt, alene pga. det store fokus. Jeg nævnte tidligere debatten om den tilfældige vold for ca. 10 år siden, hvor mediernes opmærksomhed var med til at skabe frygt for tilfældige overfald, på trods at af risikoen i virkeligheden var minimal og faldende.

På samme måde har jeg oplevet familie i det midtjyske, som kun kender Nørrebro fra formiddagsbladene, være oprigtigt bekymrede for mig, da jeg boede der. Og jeg har aldrig oplevet at have noget som helst at frygte på Nørrebro. Hvis jeg skulle frygte det, skulle jeg da i hvert fald også holde mig fra at flyve eller gå på gaden, i frygt for flystyrt og spiritusbilister.

Det skal nu ikke tages som udtryk for, at jeg ikke mener at emnet må debatteres.
Gravatar

#110 thomas040 18 år siden

Det eneste der er at frygte, er frygten selv.

Minder mig om film, hvor et totalitært styre opstår, med folkets tro på at regeringen kan bevare trygheden i samfundet.

V For Vendetta? Star Wars ? 2. verdenskrig?
Failure is a zero out.

Skriv ny kommentar: