-
Går ikke i biografen i København45%
-
Imperial33%
-
Cinemaxx10%
-
Empire5%
-
Palads3%
-
Anden biograf1%
-
Grand1%
-
Metropol1%
-
Dagmar1%
-
Cinemateket1%
Stemmer i alt: 1418
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#81 filmz-kaotmus 18 år siden
#82 davenport 18 år siden
Jeg kan ikke for mit liv se at vi skal tilpasse alting efter deres krav og normer. De må finde sig i vores kultur. Hvis den er så slem, så er det ikke Danmark de skal bo i. (Det synes jeg er indlysende - hvorfor trække hele deres kultur herop??? Hvis den er så fed, så er der vel federe i Mellemøsten??? - og hvad vil man så her??)
Iøvrigt synes jeg regeringen gør et udemærket job med integration. Jeg tør ikke engang forestille mig hvad andre partier kunne finde på - yderste Venstrefløj - Im looking your way..
#83 filmz-Bruce 18 år siden
Aviser skal informere og det er helt klart, at de også skal sælge og der er sensations journalistik bevæggrunde bag mange handlinger, men også avisers egne politiske bevaggrunde skal tages med i ligningen. Derfor er kildekritik altid en god ting. Og jo flere som trykker en information, desto større sandsynlighed for informationens rigtighed.
Og jeg er helt enig mht. modersmålsundervisning. Den bør ikke afskaffes, men KUN for de svageste elever. Børn som er født og opvokset her i Danmark skal IKKE modtage den!!!
#84 thomas040 18 år siden
Hvis jeg nu får børn, og flytter til USA. Ville det så ikke være meget rart for mine børn, at de både kunne lære engelsk og dansk i skolen? Så de også kunne tale med deres bedste forældre?
Og hvis det også er gavnligt for deres anden indlæring af sprog, kan jeg ikke se hvorfor det er så forfærdeligt?
Danmark er (endnu) et velfærdssamfund. Det er da service at bidrage med modersmålsundervisning. Jeg syntes godt om det.
#85 thomas040 18 år siden
Frygt er trappestien til helvede.
#86 davenport 18 år siden
Det her handler om integration i en fremmed kultur. Det ville det ikke være hvis du flyttede til USA. Og i ville efter alt sandsynlighed tale dansk i hjemmet.
Problemet her er jo at vi får en opdeling af borgerne, og det kan ikke være i nogens interesse.
#87 filmz-Bruce 18 år siden
Hvis jeg flytter til Rusland, er det ikke deres ansvar at lære mine børn som bliver født derovre, dansk.
Hvis man er bange for integration og for fremmede.... så bliver det et problem
Det er netop det, det er. Man vil ikke integreres.
Frygt er trappestien til helvede
Det var naivitet i 30'erne også. Så kan vi jo diskutere, hvem af os er hvad idag, men det bliver vi nok ikke enige om :)
#88 18 år siden
#89 filmz-kaotmus 18 år siden
Jeg synes sammenligningen med at flytte til USA er interessant, men af en anden grund. USA er et af de ret få lande i verden, hvor alle indbyggere (indianere undtaget) stammer fra en anden kultur. Og det har historisk set fungeret (godt nogle steder, mindre godt andre steder, men overordnet set må eksperimentet USA siges at fungere ret fornuftigt).
Det interessante er, at de ikke forsøger at forhindre folk i at dyrke deres egen kultur - tværtimod dyrker kinesere, latinoer osv. deres egen kultur meget stærkt. Målet er sameksistens frem for assimilation (som nok ville være et bedre ord for det vi forsøger i dk). Jeg tror dybest set at vi ender med at skifte ordet integration ud, fordi det for alle parter betyder noget negativt.
Ikke desto mindre er mine oplevelser med indvandrere faktisk en stor villighed til at blive integeret (har arbejdet på en skole med 80% indvandrere i nogle år).
#90 filmz-Kadann 18 år siden
Det er jo heller ikke det manden skriver. Han skriver blot at det ikke er samfundets opgave at opdrage børnene i forældrenes kultur. :)
Flytter jeg til et fremmed land, så forventer jeg da ikke at mine børn får undervisning i dansk kultur og det danske sprog i skolen, men går ud fra at det er mit ansvar at lære dem om det.