• Går ikke i biografen i København
    45%
  • Imperial
    33%
  • Cinemaxx
    10%
  • Empire
    5%
  • Palads
    3%
  • Anden biograf
    1%
  • Grand
    1%
  • Metropol
    1%
  • Dagmar
    1%
  • Cinemateket
    1%

Stemmer i alt: 1418

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 filmz-kaotmus 18 år siden

#79: Naturligvis virker integration begge veje - prøv at forklare det til den danske regering... Jeg synes det er fint at stille krav, men idag gør man dybest set alt, hvad man kan for at nedbryde indvandrernes identitet (fx ved afskaffe modersmålsundervisning, på trods af at sprogforskning viser at det er nemmere at lære et nyt sprog, hvis man har et højt niveau i sit modersmål - og det gælder naturligvis ikke de engelsksprogede skoler for ambassadebørn...)
Gravatar

#82 davenport 18 år siden

De skal jo ikke undervises i arabisk, hvis de bor i Danmark... Hvis man bor her taler man da dansk, man taler arabisk i Mellemøsten bla.
Jeg kan ikke for mit liv se at vi skal tilpasse alting efter deres krav og normer. De må finde sig i vores kultur. Hvis den er så slem, så er det ikke Danmark de skal bo i. (Det synes jeg er indlysende - hvorfor trække hele deres kultur herop??? Hvis den er så fed, så er der vel federe i Mellemøsten??? - og hvad vil man så her??)

Iøvrigt synes jeg regeringen gør et udemærket job med integration. Jeg tør ikke engang forestille mig hvad andre partier kunne finde på - yderste Venstrefløj - Im looking your way..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#83 filmz-Bruce 18 år siden

#80 Det var ikke en kommentar møntet på dig, men på Uzma Ahmed Andresens indstilling. Jeg tror blot ikke på de statistikker, som korrigerer for alt muligt, for som artiklerne påviser, så gøres det ikke korrekt.

Aviser skal informere og det er helt klart, at de også skal sælge og der er sensations journalistik bevæggrunde bag mange handlinger, men også avisers egne politiske bevaggrunde skal tages med i ligningen. Derfor er kildekritik altid en god ting. Og jo flere som trykker en information, desto større sandsynlighed for informationens rigtighed.

Og jeg er helt enig mht. modersmålsundervisning. Den bør ikke afskaffes, men KUN for de svageste elever. Børn som er født og opvokset her i Danmark skal IKKE modtage den!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#84 thomas040 18 år siden

Hvad er der galt med at blive undervist i sit modersmål? Jeg ville ønske at jeg havde taget fransk i skolen, dengang, fordi min far som jeg mødte senere i livet talte selvfølgelig fransk og en stor del af min nye familie taler også fransk.

Hvis jeg nu får børn, og flytter til USA. Ville det så ikke være meget rart for mine børn, at de både kunne lære engelsk og dansk i skolen? Så de også kunne tale med deres bedste forældre?

Og hvis det også er gavnligt for deres anden indlæring af sprog, kan jeg ikke se hvorfor det er så forfærdeligt?

Danmark er (endnu) et velfærdssamfund. Det er da service at bidrage med modersmålsundervisning. Jeg syntes godt om det.
Failure is a zero out.
Gravatar

#85 thomas040 18 år siden

Hvis man er bange for integration og for fremmede.... så bliver det et problem. Hvis man er åben over for det, så bidrager det med uanede muligheder og berigelser:)

Frygt er trappestien til helvede.
Failure is a zero out.
Gravatar

#86 davenport 18 år siden

Well, det er ikke helt det samme.
Det her handler om integration i en fremmed kultur. Det ville det ikke være hvis du flyttede til USA. Og i ville efter alt sandsynlighed tale dansk i hjemmet.
Problemet her er jo at vi får en opdeling af borgerne, og det kan ikke være i nogens interesse.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#87 filmz-Bruce 18 år siden

Hvis man er født og opvokset i Danmark, så er modersmålet dansk. Hvis man vil snakke med bedstefar, så må bedstefar lære dansk, eller man må lære det sprog bedstefar snakker.

Hvis jeg flytter til Rusland, er det ikke deres ansvar at lære mine børn som bliver født derovre, dansk.

Hvis man er bange for integration og for fremmede.... så bliver det et problem

Det er netop det, det er. Man vil ikke integreres.

Frygt er trappestien til helvede

Det var naivitet i 30'erne også. Så kan vi jo diskutere, hvem af os er hvad idag, men det bliver vi nok ikke enige om :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

#88 18 år siden

Bruce, du siger selvfølgeligheder, som man kan undres over, at nogle danskere ikke kan fatte. Hold ved!
Gravatar

#89 filmz-kaotmus 18 år siden

#87: hvis integration betyder at ens børn ikke må kende forældrenes kultur eller tale deres sprog forstår jeg sgu godt, hvis man ikke vil integreres.

Jeg synes sammenligningen med at flytte til USA er interessant, men af en anden grund. USA er et af de ret få lande i verden, hvor alle indbyggere (indianere undtaget) stammer fra en anden kultur. Og det har historisk set fungeret (godt nogle steder, mindre godt andre steder, men overordnet set må eksperimentet USA siges at fungere ret fornuftigt).

Det interessante er, at de ikke forsøger at forhindre folk i at dyrke deres egen kultur - tværtimod dyrker kinesere, latinoer osv. deres egen kultur meget stærkt. Målet er sameksistens frem for assimilation (som nok ville være et bedre ord for det vi forsøger i dk). Jeg tror dybest set at vi ender med at skifte ordet integration ud, fordi det for alle parter betyder noget negativt.

Ikke desto mindre er mine oplevelser med indvandrere faktisk en stor villighed til at blive integeret (har arbejdet på en skole med 80% indvandrere i nogle år).
Gravatar

#90 filmz-Kadann 18 år siden

#89 -

Det er jo heller ikke det manden skriver. Han skriver blot at det ikke er samfundets opgave at opdrage børnene i forældrenes kultur. :)

Flytter jeg til et fremmed land, så forventer jeg da ikke at mine børn får undervisning i dansk kultur og det danske sprog i skolen, men går ud fra at det er mit ansvar at lære dem om det.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: