• Går ikke i biografen i København
    45%
  • Imperial
    33%
  • Cinemaxx
    10%
  • Empire
    5%
  • Palads
    3%
  • Anden biograf
    1%
  • Grand
    1%
  • Metropol
    1%
  • Dagmar
    1%
  • Cinemateket
    1%

Stemmer i alt: 1418

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

#61 18 år siden

Jeg tilslutter det af #2 Kadann anførte, dog med Cinemaxx som 1'er p.g.a. udvalg.

#62 18 år siden

60: Der er en del indre missionske knallerister.
Gravatar

#63 filmz-Bruce 18 år siden

#60 Jeg sætter lighedstegn ved deres despekt for os vantro og måden at vise det på. Jeg har nu svært ved at se ligheden i opførsel mellem Brian'er og Indremission'ere :) Der foretrækker jeg nok sidstnævnte som publikum, selvom jeg tvivler på de ser de film jeg ser :) ...kun lige klassikerne ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

#64 18 år siden

17: "fiksetorvet" - specielt populært blandt stiknarkomaner :-)

50: Wtf er "speg. western"? Er det en forkortelse for spegepølse-western?

59: "de indfødte danskere" kan kortes ned til "danskerne". De andre er IKKE danskere og bliver det næppe nogensinde.

60: Dadel-publikummet er mere udbredt end Brian-publikummet såvel i Palads som i CInemaxX.
Gravatar

#65 filmz-kaotmus 18 år siden

#63: Jeg tror sgu ikke de unge, utilpassede indvandrere, som man oplever problemer med i københavn, tænker specielt meget over religion. Det er snarere en "os mod de andre" holdning, som man også møder blandt hooligans og visses steder på den jyske hede når talen falder på københavnere. Jeg er ganske enig i at der ikke er nogen lighed mellem Brian'er og Indremission'ere, men mener blot heller ikke at problemerne med unge anden generations indvandrere kan forsimples til kun at handle om religion. Miljøet som helhed, indvandreres problemer på arbejdsmarkedet og uddannelsesmarkedet, manglen på rollemodeller spiller en væsentlig rolle, og jeg synes ganske enkelt det er for nemt at give religion hele skylden
Gravatar

#66 filmz-Bruce 18 år siden

#65 Jeg ville have givet dig ret for 5-10 år siden. Men er jeg den eneste som ser en kæmpe ændring de sidste 10 år bare mht. musik valg? Strøget, McDonalds har jeg været på to gange indenfor det sidste år (tilgiv mig, jeg var halvvissen og sulten om natten!) og der brægede arabisk musik ud af højttalerne, ikke den sædvanlige pop-rap.

Unge som kører i en bil med de sædvanlige 2 tons monsterbass, hører også pludselig meget mere arabisk musik.

Og hvad så? Skal de ikke have lov til det? Jo, men jeg er interesseret i baggrunden og jeg mener, at der er meget mere fokus fra det islamiske bagland, imam'er etc, på de unge og på at få dem gjort bevidste omkring religionen og få dem hvervet. Og så påstår jeg igen, at den måde at bruge religionen på, ikke ligefrem kendetegnes ved "elsk din næste".

Som den muslimske rapporter, som optog med skjult kamera i Danmark, så mener jeg problemet er meget større end vi tror og at vi er uhyrligt naive omkring det. Havde det nu været de 30 halvfede bøller i Greve som hører Laplands rock, som var blevet 40 på et år og 10 havde været i biografen og set History X, så ville BT og Ekstre Bladet have været fuldt med artikler i en uge. Sidste år var der en notits, da én blev stukket ned i Palads.

Det er helt klart andet end religion som spiller ind. Uddannelse, oplysthed etc. piller jo som regel mørke religioner fra hinanden og dårlige sociale forhold spiller da ind. Men det gør ikke truslen fra de radikale samfund mindre, ligesom det ikke gjorde truslen fra nazierne mindre i starten af 30'erne da depressionen blev mindre og taget i folk også blev mindre. Så blev der blot kæmpet endnu mere fanatisk.
Gravatar

#67 filmz-kaotmus 18 år siden

#66: Nu handler det meste arabiske popmusik altså ikke om religion, så jeg synes ikke man kan tage en evt. større udbredelse af arabisk musik for større religiøs fanatisme blandt unge anden generations indvandrere (og to besøg på strøget er i øvrigt ikke noget særligt validt grundlag).

Det kan til gengæld nok tages som udtryk for en større kulturel bevidsthed. Og det kan faktisk være med til at støtte integrationen. I modsætning til regeringen er der nemlig mange, at vejen til integration ikke er en udslettelse af indvandrergruppers egen kultur. Det skaber blot modreaktioner og rodløse unge problembørn.

De unge muslimer jeg kender, stemmer overhovedet ikke overens med dit (min påstand) ret naive og medieskabte billede.

Jeg undres i øvrigt over din kommentar om, at det ikke får nok medie-opmærksomhed, når det er dokumenteret at danske medier bruger uforholdsmæssig meget plads på negativ omtale af borgere med indvandrerbaggrund.

#68 18 år siden

67: "det er dokumenteret at danske medier bruger uforholdsmæssig meget plads på negativ omtale af borgere med indvandrerbaggrund"

Chancen...

Du mener vist "uforholdsmæssig LIDT".
Gravatar

#69 filmz-Bruce 18 år siden

Jeg beskriver blot den forskel som jeg har bemærket de sidste 10 år mht. de unges opførsel/interesse. Og jeg indrømmer klart, at du har ret i det med den større kulturelle bevidsthed. Jeg mener blot ikke den er overvejende frivillig. Det skyldes primært indoktrining fra det muslimske bagland ligefra barnsben, hvor man gør alt for at de unge ikke bliver integreret i dansk kultur. Derudover er det afsløret at Islamisk Trossamfund bekender sig til salafismen og underviser børn i Sharia. Det ville ikke bekymre mig, hvis det var jøder. Jeg ved udmærket at ortodokse jøder opdrager deres børn i Tora'en og de også indoktrineres på denne måde. Men modsat mange af muslimerne (de radikale), er religionen for dem en privatsag og de respekterer andres tro, andres måde at leve på og ikke mindst de demokratiske spilleregler og rettigheder her i landet.

Det har været dokumenteret utallige gange siden "muhammedgaven" ("krisen" er negativt ladet og de 12 tegninger var manna fra himlen). En imam afviste direkte integration.

Jeg påstår, at der er uforholdsmæssigt meget opmærksomhed omkring de 30-40 tosser i Greve, når de foretager sig noget. Hvis der går rygter om en sms, mht. afbrænding af koranen på Rådhuspladsen, så går der to dage, så står det i 10 arabiske aviser og Tøger Seidenfaden ser facisme overalt. Men når en fredelig gammel demonstrant overfaldes fordi han har et israelsk og et dansk flag i en plasticpose, så skal man læse om det på en blog og ikke i en dansk avis. Hvad nu hvis en jøde havde angrebet en gammel palæstinenser med et palæstinensisk flag i en bus? Eller en indfødt dansker for den sags skyld? Så var det havnet i DR Deadline!

Jeg vil meget gerne se dokumentation for, at der skulle bruges uforholdsmæssigt meget plads på negativ omtale af borgere med indvandrerbaggrund. Jeg er helt klart interesseret i kildematerialet og hvorledes man vægter det. Hvis man mener dette, så må der jo være nogle deciderede nyheder/informationer, som man mener ikke burde trykkes af den ene eller anden grund.
Gravatar

#70 filmz-kaotmus 18 år siden

#69: Du spørger til, hvilke nyheder, der ikke burde trykkes? Der bliver jo aldrig trykt alt, det giver sig selv, så der vil altid være en prioritering. Som jeg har forstået undersøgelsen handler sammenligningen om, at hvis en dansk provinsbrian knalder en eller anden ned på et diskotek, skrives der mindre og/eller sjældnere om det end hvis en indvandrer gør det samme. Og hvis man sammenligner frekvensen af de to hændelser med frekvensen af omtalen, viser det sig åbenbart at der er en overvægt at omtale i forhold til hyppighed, når det gælder indvandrere.

Aviserne skal tjene penge og skriver om det, folk vil høre. Det er lykkedes visse partier at overbevise danskerne om at visse grupper af befolkningen er mere kriminelle end andre (at det primært handler om socialklasser er en anden sag), og derfor er det en udbredt misforståelse, at aviserne skriver for lidt om de grupper.

Jeg husker stadig et interview med Ekstra Bladets redaktør for 10-15 år siden, hvor han blev spurgt om, hvorfor de skrev så meget om tilfældig vold - var det fordi det skete oftere? Nej, tværtimod skete det faktisk sjældnere, men hvis det skete hele tiden var det jo ikke værd at skrive om, for så var det en hverdagsbegivenhed og ikke en nyhed....

Skriv ny kommentar: