• Går ikke i biografen i København
    45%
  • Imperial
    33%
  • Cinemaxx
    10%
  • Empire
    5%
  • Palads
    3%
  • Anden biograf
    1%
  • Grand
    1%
  • Metropol
    1%
  • Dagmar
    1%
  • Cinemateket
    1%

Stemmer i alt: 1418

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 filmz-kaotmus 18 år siden

#69: Jeg forstår helt ærligt ikke hvor du vil hen med sammenligningen med jøder? Og jeg må indrømme at jeg heller ikke helt kan genkende det rosenrøde billede af jøder - men jeg er helt klar over at mit empiriske grundlag er utroligt begrænset (2 jødiske venner, hvoraf den ene ikke kan tåle at høre ordet Palæstina, og det forekommer mig ikke specielt tolerant). Anyways - jeg forstår ikke helt sammenligningen. Jøderne har været her i århundreder, så det er meget svært at sammenligne. Umiddelbart forekommer det mig mere relevant at sammenligne med de tyrkiske gæstearbejdere, som kom hertil i store mængder i 70erne og mange steder endte i ghettoer med lignende integrationsvanskeligheder. Dem skrives der ikke så meget om for tiden, men vi skal ikke mange år tilbage før de var yndlingsofferet.
Gravatar

#72 filmz-Bruce 18 år siden

Jeg kunne ligeså godt have refereret til buddhisme, hinduisme, katolicisme og andre religioner. Min påstand er, at det er i Islam og hermed blandt muslimer, der er et problem med anerkendelse og respekt af andre folks tro og ret til at indrette sit liv på. I Danmark er der tradition for at respektere andres religion og ret til at indrette sit liv og det burde gælde for alle, men der er en adskillelse af politik og religion i vort samfund, som IKKE går igen i Islam og derfor konfronteres vi konstant med krav og pres på vore grundlovssikrede rettigheder og angreb på traditioner, såsom mad (servering af svinekød var forbudt til fornylig i danske skoler. Jøderne fik da ikke forbudt mælk og kød serveret sammen?), opdeling af baderum, bederum på gymnasie på Nørrebro, hvor der prædikedes Islam af Abu Labans søn. Du kan helt klart godt overbevise mig om, at dine jødiske venner ikke er tolerante overfor Palæstina. Men tolerance måles ikke kun i ord, men i handlinger. Hvorledes opfører de og andre jøder sig i dagligdagen i Danmark. Respekterer de det danske samfund, andres kulturer og levevis etc, også muslimerne?

Når disse angreb bliver ledsaget af Islams konfrontationskurs mod jøder og vantro, når homoparader bliver angrebet, når børn får tæsk i skolerne eller trues pga. de er kristne og når en rektor på Nørrebro, endda medlem af Enhedslisten skriver bøger om problemerne, så er der nok lidt om snakken. Jeg ser dog stadig ingen af anden religion, som går rundt i samfundet og udfører handlinger af lignende art og hvorfor? Religion er en privatsag også for de fleste muslimer, men det er det altså ikke for det islamiske religiøse netværk i Danmark, som poder unge som aldrig før. Hizb-ut-tahrir vokser sig stille større og større. Billeder fra sidste uges demonstrationer, viser et stigende antal hvide psykopater, som også er hoppet med på vognen. Om de er der eller i klubhuset i Greve er sådan set ligegyldigt, det er to sider af samme ideologi, had mod anderledes tænkende, disrespekt og undertrykkelse af kvinder og minoriteter.

Det er mig en gåde, at man acccepterer den opførsel og tendens, når dens tilhængere generelt er socialt dårligt stillede. Hvis de samme idéer og handlinger blev udspredt i kristen regi, havde hele venstrefløjen og mere til, blæst til kamp mod fascismen, den sorte kirke og neo konservatisme.

Det er ikke kun lykkedes for "visse partier" at overbevise danskerne om mere kriminalitet blandt visse grupper af befolkningen. Det er en kendsgerning og det er dokumenteret to gange i aviser siden Muhammedgaven.

Denne artikel er også særdeles informerende omkring kriminaliteten. Og det ser ud til der snart kommer en undersøgelse, »hvor kriminaliteten blandt indvandrere vil blive gjort op helt ned på de enkelte politikredse« - og på etnisk oprindelse.

Indvandrerbander i skræmmende udvikling
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#73 davenport 18 år siden

Hvad arbejder du egentlig med Bruce? Er du joualist eller politikker eller noget? (Har tit tænkt over det..)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#74 filmz-Bruce 18 år siden

Nej desværre! Arbejder med IT og keder mig gevaldigt med det. Historie, film og journalistik interesserer mig væsentlig mere, så jeg er vist blot havnet på en forkert hylde og det er der så en masse sagesløse, der må lide under, når jeg får fri ;)
Gravatar

#75 DarkLight 18 år siden

Vi tilgiver dig nok engang :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#76 filmz-Bruce 18 år siden

#75 Så ved I da hvor I har mig og en idiot mindre at stemme på ;)
Gravatar

#77 filmz-kaotmus 18 år siden

#72: Du må omgås meget omgængelige og tolerante mennesker. Som langhåret vegetar fra midtjylland med anderledes politiske holdninger end resten af omgangskredsen kan jeg love dig at danskere ikke har det fjerneste problem med at blande sig i andres måde at leve på og højlydt fordømme det... (herinde er der da heller ikke langt mellem anti-homo bemærkningerne)

Mht. statistikkerne omkring kriminalitet: det virkeligt interessante er (så vidt jeg er orienteret), at tager man socialklasser med i statistikken, viser det sig, at indvandrere ikke afviger væsentligt fra de socialklasser, de er del af. At der er mere kriminalitet blandt indvandrere skyldes derfor snarere, at der er en skæv fordeling af indvandrere ift. socialklasser. Der er simpelthen forholdsmæssigt flere fattige indvandrere end andre danskere, og fattige er statistisk mere kriminelle.

Men det er åbenbart for kompliceret for journalisterne på formiddagsbladene at formidle eller forstå - eller også er det i deres interesse at fremstille det anderledes, fordi det sælger flere aviser..
Gravatar

#78 filmz-Bruce 18 år siden

#77 Jo jeg har hørt, læst og fået påskrevet om metoderne til korrektion i statistikmålingerne. Man kan korrigere for dit og dat så man kan skabe "det kriminalitetsniveau" man ønsker. Der gåes alvorligt i rette med de metoder, man såkaldt socioøkonomisk korrigerer med, i denne artikel.

Tværtimod forsøger man at sløre, hvad statistikkerne siger, men det bliver sværere og sværere, hvilket der kan læses om her. I artiklen siger Uzma Ahmed Andresen, der er formand for Foreningen for Etnisk Ligestilling, at hun er dødtræt af, at etnisk baggrund bliver koblet til kriminalitetsstatistik. De ringe sociale vilkår for folk med anden etnisk baggrund er den egentlig bagvedliggende årsag generation for generation, påpeger hun:

»Hvad vil man bruge det til? Hvis det er fordi, man gerne vil gøre noget ved de sociale vilkår, kan det være ok. Men hvis det blot bruges til endnu engang at generalisere indvandrere og efterkommere som kriminelle, fører det ingen vegne,« siger hun.

Hun er utilfreds med pressen og politikernes brug af statistik og ville gerne have »svenske tilstande«, hvor det anses for upassende at skrive om specielle etniske gruppers kriminalitetsmønster.

Ja det forstår jeg godt. Lad os få svenske tilstande, hvor man ikke må hetze mod en befolkningsgruppe, ved at præsentere facts. Problemer skal helst fejes ind under gulvtæppet.

Flere unge indvandrere i retten
Kriminalitet blandt unge indvandrere og efterkommere under 18 år i 2003
Gravatar

#79 davenport 18 år siden

Fra førstehånd ser jeg (på arbejdet) at mange af de kriminelle har anden etnisk baggrund.
Jeg skal vidne i retten, mod en ung somalisk mand, der overfaldte vagten med en kniv. (En FN-kvote flygtning - han kan ikke udvises, selvom det gentager sig for ham.)
En af mine kolleger spørger tit de indvandrere hun har til samtale, og som ikke vil/kan arbejde af den ene eller anden grund, hvad de ville gøre i deres hjemland. Og svaret er altid "Jeg ville gå på arbejde." - Min teori er, at det er for let at sige fra heroppe.
Man siger at det er svært at få indvandrere i job, men der er ligeså mange der ikke gider, og kommer med alverdenens undskyldninger.
Jeg har en borger, der bare bliver ved med at blive gravid. Hun har 7 børn nu, og har aldrig haft éen dags arbejde i hendes mange år i landet.

Min pointe er at integration virker begge veje. Det hjælper ikke at have "enhedsliste-folk" til at sidde og brokke sig (og GYS komme til magten) for så ville vi have endnu flere indvandrere på overførselsindkomst og i kriminalitet.
Viljen MÅ og SKAL være hos den enkelte, ellers sker der intet.
Sutten skal ud af munden, og omtalte mennesker skal sættes i situationer, hvor de er NØDT til at handle!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#80 filmz-kaotmus 18 år siden

#78: Lad være med at lægge ord i min mund, det er dårlig debatskik. Omend jeg ikke bryder mig om hetz, siger jeg ikke at noget skal fejes ind under gulvtæppet. Tværtimod mener jeg at man skal tage fat i årsagerne til problemer frem for blot at dæmonisere og symptombehandle. Jeg har sagt det en del gange: husk at tage danske avisers bevæggrunde med i læsningen.

Skriv ny kommentar: