• "Star Wars: Episode III"
    20%
  • "Sin City"
    19%
  • "Batman Begins"
    14%
  • "King Kong"
    10%
  • "Der Untergang"
    8%
  • "Flammernes pokal"
    7%
  • Anden film
    4%
  • "Narnia"
    3%
  • "Million Dollar Baby"
    3%
  • "Crash"
    3%
  • "Adams æbler"
    2%
  • "Brokeback Mountain"
    2%
  • "War of the Worlds"
    2%
  • "History of Violence"
    1%
  • "Sideways"
    1%
  • "Cinderella Man"
    0%

Stemmer i alt: 2856

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#91 filmz-jfk 18 år siden

84 - kadann, du misforstår mig. det med at ikke kunne lide pulp fiction, stod i et citat fra mini-jette.

jeg derimod har meget få dårlige ting at sige om Tarantino og hans postmoderne film
Jeg er ikke perfektionist, men mine forældre var det.
Gravatar

#92 mr gaijin 18 år siden

Det interessant at sammenligne denne poll fra sidste år med pollen fra i år.

Hvilken film har du størst forventninger til i 2005?

"Star Wars: Episode III" (1187)
"War of the Worlds" (300)
"Harry Potter og Flammernes Pokal" (262)
"Batman Begins" (220)
"The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" (208)
"King Kong" (176)
"Sin City" (171)
Anden film (140)
"The Chronicles of Narnia" (126)
"Charlie og Chokoladefabrikken" (71)
"The Aviator" (46)
"Fantastic Four" (35)
Stemmer i alt: 2942

Ud fra disse polls var det nok "War of the Worlds", "Fantastic Four" og "Hitchhikers guide", der skuffede mest i forhold til forventningerne, mens "Der Untergang" må siges at være den største overraskelse i år med "Crash" lige i hælene.

Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#93 hey now 18 år siden

#83 og #91
HAHA! det er sgu go humor, at være så selvfed på så lam en måde. Det var dagens grin :-)
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#94 filmz-Foxen 18 år siden

jeg forstår ikke helt folks grund til at stemme på sin city. er det bare fordi den er folt visuelt...? for hisorien er jo bare brudstykker af tegneserier(udemærkede for den sags skyld). men de små film er som jeg husker det næsten ikke kædet sammen ud over at foregå i den samme by. en plotlinje slutter og en ny starter uden anden grund end at en enkelt ikke ville kunne bære en hel spillefilm. iden med at lave den til tv-serie er efter min mening den bedste løsning.

mit valg faldt på batman
Remember Sammy Jenkis
Gravatar

#95 filmz-a-made 18 år siden

bliver nødt til at udtrfykke min foragt for diverse PG-13 og "mainstream-alle-har-til- ret-til-sin-egen-smag" fetichister. Indrømmet var star wars ep. 3 en udmærket sequel til en prequel hvor bizart det end må lyde, og det er da fint hvis ungerne grinte af den sjove robot der hostede og havde hele fire lysværd! Den temastiske grundhistorie i filmen kunne med et spark i røven til Hr. og Fru. Mc'Donald's været være blevet til et cinematisk mesterværk men siden hele familien jo skulle have sjov tur og hasbro skulle sælge deres plasstic figurer. Længe leve underholdnings verdenen og PG-13!

Det skal dog siges at jeg fandt de sidste 15 min. nostalgisk og emotionelt stærke.

Den tematiske top har Batman Begins absolut taget men filmisk skete der det samme med den som der gjorde med Star Wars børnene skulle kunne se den så der kunne sælges flere Happy Meals og plasticfigurer. Chris Nolan er et geni men Warner Bros. lavede gjorde ikke brug af andet end hans navn og hans formaidlings talent til skuespillerne.
Der mangler stadig raseri og uhyggelig splittelse mellem to personer, desuden forekommmer Bruce Wayne alt for afbalanceret i sit "normale" liv. Men igen: Hele familien skal jo ha en go tur. derfor fik vi også katie Holmes med for at udvide det stereotype præg der hører "de unge selvsikre kvindelig teenageidoler i alvorlig film til". Fuck kunst, så længe vi hygger os.

Derfor stemte jeg på Sin City som var en solid og interessant Film Noir opstandselse og en slot Frank Miller hyldest plottet var relativt uinteressant men stenningen var rigtig til denne slags film.

skål
Gravatar

#96 Kram 18 år siden

Star Wars, føj. (Begrundelse findes hos #95) ;).

Helt klart Sin City, en af de bedste film nogensinde, alle de nye Star Wars "episoder" er 'bare' star wars. Ikke noget fantastisk som de gamle klassikere. Sin City der imod var et frisk pust i en ellers så død biograf verden, fantastisk film, helt klart min personlige all-time favorit.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#97 filmz-belli 18 år siden

Jeg er Star Wars fan, men jeg er endnu større Harry Potter fan, så jeg stemte på The Goblet of Fire....
Gravatar

#98 filmz-stoney joe 18 år siden

jeg fatter ikke at så mange stemmer på Star wars, jeg synes godt nok det var en ussel film. Overvurderet cgi som godt kunne gøres bedre, og så er der alt for meget af det. Skuespillerne kunne også gøre det meget bedre. Musikken er måske det eneste som er noget ved, men det er ikke nok til at dække for skuespillet, eller graffiken...

Der untergang for sure. Utrolig stærk film, og rigtigt gennemført, alt i den film tilførte til "the experience", supergodt.. yessir
- "Procrastinate while you still can, dont put it off!"
Gravatar

#99 dolphinfriendly 18 år siden

#98 Jeg synes helt bestemt også Star Wars III er meget, meget skidt. Tror mange folk var styret af en kollektiv nostalgisk farvel følelse, ved afskeden af deres elskende film saga og virkede desværre være så forblindet, at de glemte at se på indhold fremfor form. Ikke at der noget i vejen med de følelser, men synes godt alligevel man kan forholde sig kritisk alligevel. Mindende mest af alt om et massehysteri, da den fik præmiere..."dette er den sidste og bar' bedste i rækken". Wow tænkte jeg - selv bedre end "The Empire Strikes Back" - kan det virkeligt være sandt?! Men må desværre indrømme jeg sad flere gange i biograf mørket og rystede på hovedet. Følte mig ikke engang ligeså underholdt, som jeg blev det med "Sin City" og "Batman Begins" og jeg synes rigtigt godt om "de gamle" episoder af SW og har set dem en milliard gange. Så at jeg ikke har samme "feel" med SW som mange andre, kan trods alt ikke gøres til genstand for min kritik :).

Naturligvis en smagssag og heller ikke for at punke nogen herinde - men jeg synes absolut der er andre film på listen der gav mig en langt bedre oplevelse - også de eftertænksomme af slagsen, efter man forlod biografen. Specielt "Der Untergang", "Brokeback Mountain" og "A History of Violence" (som min stemme faldt på). Ved SW3 daskede jeg ligegyldigt ud ad Empire og talte om andre gode film med mine venner, der heller ikke var imponerede.

Gravatar

#100 filmz-mader 18 år siden

Batman Begins var helt klart 05 mest overvuderede film...var overhovedet ikke underholdt, og så synes jeg at en film som den fejler...
You talking to me!!!

Skriv ny kommentar: