-
"Eraserhead"87%
-
Hvem er David Lynch?4%
-
"Mulholland Drive"3%
-
"Dune"2%
-
"Elefantmanden"1%
-
"Lost Highway"1%
-
"Twin Peaks: Fire Walk with Me"1%
-
"Vilde hjerter"1%
-
"Blue Velvet"1%
-
"The Straight Story"0%
Stemmer i alt: 8460
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 filmz-Angel Eyes 18 år siden
#62 Vestas 18 år siden
#63 jessup 18 år siden
#64 Atheos 18 år siden
Veatas, Eraserhead kan nok mest beskrives som en noir-syrerealisme. Det der er den fede ved den film er at der kun er den mening du selv ligger i den... jeg kan se på alle disse kloge hoveder der er kommet med modargumentationer til mine indlæg, at jeg muligvis tager fejl i dette tilfælde med Muholland dr. (troede aldrig at denne dag ville komme) xD
#65 filmz-Le Samouraï 18 år siden
Mht. Eraserhead, så mener jeg, at det er Anne Jerslev, der i hendes gamle bog om Lynch udlægger filmen til at handle om angsten for reproduktion. Altså, at den skulle være en slags ubevidst reaktion på, at Lynch var nybagt far til en (svagt deformeret) pige.
Jeg ved ikke, hvor godt det holder. Men det er da en meget sjov idé og lige så vægtig som alt muligt andet. Personligt holder jeg bare af Eraserhead for stemningens skyld... hvilket minder mig om, at jeg bør få købt den hjem hurtigst muligt.
#66 filmz-Narniabæver 18 år siden
#67 Atheos 18 år siden
filmen er selvfølgelig tildeles bersert på lynch egne er erindringer, f.eks. det med barnet (som du nævnte).
Men må indrømme at det også er pga. selve stemningen, lyden og billedernes skyld at det er en af mine favoritter :-)
#68 nephilim 18 år siden
Men han har lavet mange fede film...en særling ligesom cronenberg..