• "Eraserhead"
    87%
  • Hvem er David Lynch?
    4%
  • "Mulholland Drive"
    3%
  • "Dune"
    2%
  • "Elefantmanden"
    1%
  • "Lost Highway"
    1%
  • "Twin Peaks: Fire Walk with Me"
    1%
  • "Vilde hjerter"
    1%
  • "Blue Velvet"
    1%
  • "The Straight Story"
    0%

Stemmer i alt: 8460

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Benway 18 år siden

Hårdt valg, men jeg stemte "Blue Velvet" som IMO er så afsindigt genial. "Lost Highway" og "Mulholland Drive" er dog også fremragende, og "The Straight Story" er virkeligt en dybt bevægende film.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#2 ks 18 år siden

Hvem fanden har stemt "Hvem er David Lynch"!? :o

Jeg stemte Mulholland Drive, en helt igennem fantastisk film - og jeg mindes ikke umiddelbart andre film, der ved sin slutningen har efterladt mig ligeså målløs og fascineret på samme tid.
Gravatar

#3 Yoda 18 år siden

Gud fader bevares - er der virkelig så mange, der har stemt "Hvem er David Lynch"? Dem, der har stemt dette, har stadig tilgode at stife bekendtskab med en af vor tids største filmgenier.

Flere af filmene ligger på mine favoritliste, men det blev "The Elephant Man", der fik krydset.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#4 dyg 18 år siden

Holy fuck, det er en svær en..

Jeg må have lidt betænkningstid, han har lavet for meget godt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5 MadMartigan 18 år siden

Mulholland Drive!!!
I'm your huckleberry...
Gravatar

#6 JannikAnd 18 år siden

Manden er i mine øjne - sammen med Jarmusch - uden tvivl Hollywoods dygtigste instruktør. Han har lavet så mange mesterværker, at det at udpege én ud af mængden ikke virker fair. Dog stod valget mellem "Eraserhead" og "Lost Highway", valgte sidstnævnte.
Gravatar

#7 filmz-Kadann 18 år siden

"Dune", der er et par af hans film jeg mangler at se endnu, men dem jeg har set, har ikke rykket alverden hos mig, bortset fra "Dune".
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#8 gravity 18 år siden

jeg har kun set blue vlevet så det blev den, men til de mere intense film aftener kunne jeg forstille mig at jeg har meget i vente
Gravatar

#9 filmz-Linda 18 år siden

Uden tvivl "The Straight Story"! Selvom den er en langsom film, så rører den virkelig helt ind til hjertet HVER GANG.

I'd give each one of 'em a stick and, one for each one of 'em, then I'd say, 'You break that.' Course they could real easy. Then I'd say, 'Tie them sticks in a bundle and try to break that.' Course they couldn't. Then I'd say, "That bundle... that's family."
Gravatar

#10 Morbid 18 år siden

Mine IMDB votes:

01. Mulholland Dr. (2001) 9/10
02. Lost Highway (1997) 9/10
03. Eraserhead (1977) 8/10
04. Blue Velvet (1986) 7/10
05. Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992) 7/10
06. Wild at Heart (1990) 7/10
07. The Straight Story (1999) 5/10
08. The Elephant Man (1980) 5/10
09. Dune (1984) 4/10
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.

Skriv ny kommentar: