-
Løvernes konge58%
-
Aladdin13%
-
Skønheden og udyret9%
-
Jeg ser ikke Disney-film5%
-
Herkules4%
-
Mulan4%
-
Tarzan3%
-
Klokkeren fra Notre Dame2%
-
Bernard og Bianca: SOS fra Australien1%
-
Pocahontas1%
Stemmer i alt: 2311
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#51 elwood 15 år siden
Aladdins One Jump Ahead, fortæller at vi her har med en rigtig gavtyv og gøre, der er fræk, og lever efter sine egne regler.
Ja musical numre har det med og være ekstrem spontane, en ting Disney godt er klar over, og som de på snedig vis gør lidt grin med i Enchanted.
Men jeg har nu altid forbundet sangene med klassike disney film, ikke dermed sagt at BOB ikke er en god film, jeg holder bare mere af Lion King og Aladdin i det her tilfælde 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#52 BN 15 år siden
Jeg er heller ikke 100 pct. imod brugen heraf. Det jeg konkret har noget imod, er mere kombinationen af det sødladne/nuttede og sentimentale i historierne, hvor ofte pompøse og/eller søde/"åh så smukke" sange så puttes oveni - ja, det er den samlede cocktail, Disney-opskriften, om du vil.
'Enchanted' er bestemt en herlig, selvironisk perle af en film. :-)
Me, too. Det er derfor jeg foretrækker de gamle korte Anders And-film (der fås på dvd-opsamlinger nu), når vi snakker Disney. ... Bambi, Pinocchio og The Aristocats synes jeg dog er ret gode.
#53 filmz-Espadon 15 år siden
Med hendsyn til sangene var det nok ikke lige det jeg satte mest pris på da jeg var yngre. Men har ikke det store problem med det idag så længe sangene bare er gode. Netop Aladdin levere jo næsten den ene gode sang efter den anden og filmen ville nok ikke helt have været det samme uden.
#54 MystiskeMox 15 år siden
Bedste:
1. Skønheden og Uddyret (fantastisk tegnet og med endnu bedre musik, ligner klassikerne)
2. Aladdin (går også op i en højere enhed, ånden en smule belastende)
3. Løvernes Konge (flot film)
4. Klokkeren Fra Notre Dame
5. Mulan
Dårlige:
Sidst: Herkules (den er skandaløs ringe - især tegnestilen, men historien er også ringe)
Næstsidst: Tarzan (dårlig tegnet Tarzan uden liv og en historie som ikke fænger)
Kan ikke huske Bernard og Bianca 2, men menes at huske den som middelmådig.
1'eren var ellers ret god.
Pochahontas udmærker sig på ingen måde med andet end med en god sang.
#55 MystiskeMox 15 år siden
Pinnochio
Peter Pan
Junglebogen
Den Lille Havfrue
Og så selvfølgelig en lang række kortfilm fra 40'erne og starten af 50'erne. Især dem med Anders And, de er topklasse.
Aristocats, som nogle nævner er bestemt god, men ikke i den absolutte topklasse.
Over Aristocats finder vi bl.a. Askepot, Bambi, Snehvide, Lady og Vagabonden.
Disney er i den grad faldet af på kvaliteten ifht. den første og anden storhedstid. De er milevidt fra disse, nu.
Og Pixar stilen er på ingen måde min stil selv om de ikke er dårlige.
#56 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#57 moulder666 15 år siden
Derfor er det en befrielse, når man støder på sange, der bryder med reglen, og netop derfor er Aladdin min klokkeklare yndlings-Disneyfilm. Der er godt nok en af de mest tuttenuttede (på den dårlige måde) Disneysange nogensinde (Et helt nyt Liv). Til gengæld er der også 3-4 sange, der bare fungerer...den som #51 nævner, den hvor han bliver introduceret som "Prins Ali" og Genies introduktionssang - sjove sange, der ikke er den mindste smule lyserøde og kvalme! :D
#58 Lord Beef Jerky 15 år siden
#59 Winniepooh 15 år siden
#60 Riqon 15 år siden
Tegnestilen er da genial, kan især godt lide de græske krøller, der er så karakteristiske for filmen :) Det er ganske åbenlyst ikke realisme, de sigter efter, men det gør nu ikke noget i familietegnefilm. Faktisk komplimenterer stilen filmens humor meget godt.
Historien husker jeg også som ganske udmærket, særligt karaktererne havde meget stærke personligheder. Megara, stærk kvindeskikkelse. Herkules, uskyldig og naiv. Hades, temperamentsfuld og manipulerende. Phil, charmerende kvindebedårer. Alt i alt et herligt persongalleri, og dynamikken mellem dem fungerer rigtig godt.