• Løvernes konge
    58%
  • Aladdin
    13%
  • Skønheden og udyret
    9%
  • Jeg ser ikke Disney-film
    5%
  • Herkules
    4%
  • Mulan
    4%
  • Tarzan
    3%
  • Klokkeren fra Notre Dame
    2%
  • Bernard og Bianca: SOS fra Australien
    1%
  • Pocahontas
    1%

Stemmer i alt: 2311

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 sunz 15 år siden

Klokkeren fra Notre Dame er historiens bedste animationsfilm og overgår alle andre tegne og 3d animationsfilm. Løvernes Konge og Herkules var også fantastisk men Klokkeren fra Notre Dame var den film jeg så vild mange gange som barn (tror faktisk jeg har set den over 40 gange. Kunne finde på at se den 4 gange om dagen, skrue tilbage og se den.
Gravatar

#62 KVASAR 15 år siden

"The Lion King" får selvfølgelig min stemme ...
De andre Disney-animationsfilm fra 90'erne, har også en rimelig højt standard ... ;o)

AVATAR A James Cameron Film - Total $2.782.206.970 Worldwide
Gravatar

#63 MikkelHJ 15 år siden

Apropos Bernard og Bianca. Har nogen så hørt historien om, at der i etteren skulle være tilføjet et billede af en topløs kvinde i baggrunden i en scene?

Den skulle være god nok.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#64 filmz-Espadon 15 år siden

moulder666 (57) skrev:
Derfor er det en befrielse, når man støder på sange, der bryder med reglen, og netop derfor er Aladdin min klokkeklare yndlings-Disneyfilm. Der er godt nok en af de mest tuttenuttede (på den dårlige måde) Disneysange nogensinde (Et helt nyt Liv).

Det er så nok min favoridt... eller iværtfald tæt på... men smag og behag.

Lord Beef Jerky (58) skrev:
Det kunne være jeg skulle give Aladdin en ny chance, nu når så mange herinde roser den til skyerne. Jeg husker den som værende forudsigelig, med kedelig humor og sange man glemmer med det samme. Jeg håber jeg husker forkert.

Igen... det er jo en smags sag. Hvis du ikke har set den siden du var 10 år gammel er det dog en god ide at prøve igen. Selv var jeg en lille smule overasket over Klokkeren fra Notre Dame da jeg så den igen. Bedre end jeg troede.

MikkelHJ (63) skrev:
Apropos Bernard og Bianca. Har nogen så hørt historien om, at der i etteren skulle være tilføjet et billede af en topløs kvinde i baggrunden i en scene?

Kan jeg ikke huske at skulle have hørt eller læst men til gengæld var der vidst noget med Løvernes Konge og ordet "sex".
Gravatar

#65 moulder666 15 år siden

Apropos Bernard og Bianca. Har nogen så hørt historien om, at der i etteren skulle være tilføjet et billede af en topløs kvinde i baggrunden i en scene? MikkelHJ (#63)

Kan jeg ikke huske at skulle have hørt eller læst men til gengæld var der vidst noget med Løvernes Konge og ordet "sex".

Det skulle efter sigende være skrevet på hovedet i skyerne i en af scenerne - mit spørgsmål er bare, hvem der har set filmen på hovedet for at finde ud af det! :D
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#66 Åkepool 15 år siden

#61 - Jeg kan se at du er fra tiden før VHS, dengang man skruede filmene tilbage ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#67 Ikari 15 år siden

moulder666 (65) skrev:

Det skulle efter sigende være skrevet på hovedet i skyerne i en af scenerne - mit spørgsmål er bare, hvem der har set filmen på hovedet for at finde ud af det! :D

#64/65
Man kan læse lidt om det på den side, der blev linket til i #64, selvom det vist egentlig bare var fortkortelsen SFX:

http://www.snopes.com/disney/films/lionking.asp

Måske mere interessant er den længe huserende påstand om, at The Lion King egentlig er et filmremake af japanske Tezuka Productions' animationsserie Kimba the White Lion:

http://www.kimbawlion.com/rant2.htm
Gravatar

#68 MystiskeMox 15 år siden

riqon (60) skrev:
Tegnestilen er da genial, kan især godt lide de græske krøller, der er så karakteristiske for filmen :) Det er ganske åbenlyst ikke realisme, de sigter efter, men det gør nu ikke noget i familietegnefilm. Faktisk komplimenterer stilen filmens humor meget godt.
Historien husker jeg også som ganske udmærket, særligt karaktererne havde meget stærke personligheder. Megara, stærk kvindeskikkelse. Herkules, uskyldig og naiv. Hades, temperamentsfuld og manipulerende. Phil, charmerende kvindebedårer. Alt i alt et herligt persongalleri, og dynamikken mellem dem fungerer rigtig godt.

Det er glimrende den rammer nogle personer. For mig er det måske den ringeste Disney film af alle - og jeg har godt nok set nogle stykker. Jeg vil tro at alt fra 90'erne og før er set plus diverse herefter. Jeg undgår som regel Disney 2'ere, så det kan være det findes en enkel derude, som er ringere end Herkules selv om jeg tvivler.
Gravatar

#69 elwood 15 år siden

Synes nun Lion King 2½ eller hva den hed var ret munter fundet på, grinte højlydt da de begyndte og spole i intro'en til Lion King.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#70 filmz-Espadon 15 år siden

Ikari (67) skrev:
Måske mere interessant er den længe huserende påstand om, at The Lion King egentlig er et filmremake af japanske Tezuka Productions' animationsserie Kimba the White Lion:

You must avenge my death Kimba.. i mean Simba.

Skriv ny kommentar: