-
Løvernes konge58%
-
Aladdin13%
-
Skønheden og udyret9%
-
Jeg ser ikke Disney-film5%
-
Herkules4%
-
Mulan4%
-
Tarzan3%
-
Klokkeren fra Notre Dame2%
-
Bernard og Bianca: SOS fra Australien1%
-
Pocahontas1%
Stemmer i alt: 2311
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 sunz 15 år siden
#62 KVASAR 15 år siden
De andre Disney-animationsfilm fra 90'erne, har også en rimelig højt standard ... ;o)
#63 MikkelHJ 15 år siden
Den skulle være god nok.
#64 filmz-Espadon 15 år siden
Det er så nok min favoridt... eller iværtfald tæt på... men smag og behag.
Igen... det er jo en smags sag. Hvis du ikke har set den siden du var 10 år gammel er det dog en god ide at prøve igen. Selv var jeg en lille smule overasket over Klokkeren fra Notre Dame da jeg så den igen. Bedre end jeg troede.
Kan jeg ikke huske at skulle have hørt eller læst men til gengæld var der vidst noget med Løvernes Konge og ordet "sex".
#65 moulder666 15 år siden
Det skulle efter sigende være skrevet på hovedet i skyerne i en af scenerne - mit spørgsmål er bare, hvem der har set filmen på hovedet for at finde ud af det! :D
#66 Åkepool 15 år siden
#67 Ikari 15 år siden
#64/65
Man kan læse lidt om det på den side, der blev linket til i #64, selvom det vist egentlig bare var fortkortelsen SFX:
http://www.snopes.com/disney/films/lionking.asp
Måske mere interessant er den længe huserende påstand om, at The Lion King egentlig er et filmremake af japanske Tezuka Productions' animationsserie Kimba the White Lion:
http://www.kimbawlion.com/rant2.htm
#68 MystiskeMox 15 år siden
Det er glimrende den rammer nogle personer. For mig er det måske den ringeste Disney film af alle - og jeg har godt nok set nogle stykker. Jeg vil tro at alt fra 90'erne og før er set plus diverse herefter. Jeg undgår som regel Disney 2'ere, så det kan være det findes en enkel derude, som er ringere end Herkules selv om jeg tvivler.
#69 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#70 filmz-Espadon 15 år siden
You must avenge my death Kimba.. i mean Simba.