-
Løvernes konge58%
-
Aladdin13%
-
Skønheden og udyret9%
-
Jeg ser ikke Disney-film5%
-
Herkules4%
-
Mulan4%
-
Tarzan3%
-
Klokkeren fra Notre Dame2%
-
Bernard og Bianca: SOS fra Australien1%
-
Pocahontas1%
Stemmer i alt: 2311
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#72 bodilsupergl 15 år siden
Klokkeren fra Notre Dame er og blir den bedste!!
Det er bare seriøst gode sange man vil synge med på og selve konceptet med at det er den grimme og udskudte der blir helten er der bare det bedste! Her har helten ingen specielle evner eller på nogen måde høj status i hirakiet, nej, her er bare en god, dejlig fortælling som køre på "den grimme ælling" princippet! Børn lærer at man skal tage sig af de udskudte, som smukke esmaralda tager sig af quasimodo !
Desuden freakede jeg den total som barn og så den nogen gange op til 5 gange dagligt!
#73 Buzz 15 år siden
#74 MikkelHJ 15 år siden
Selvfølgelig har jeg ikke noget i mod, at Disney-film afviger fra den historie, de er baseret på, det skal bare ikke gå over gevind. Vi husker vel alle Herkules... Der vil jeg vove at påstå, at Sam Raimis version er langt mere tro mod den græske mytologi.
Hvorfor måtte vi for eksempel ikke få en helt, der var født uden for ægteskabet? Nogle ville måske kalde undfangelsen voldtægt, andre ville kalde det en forveksling, der kunne være sket for hvem som helst.
Hvorfor skulle Hades være skurken, når nu Hera er den med et horn på størrelse med en enhjørnings i siden på Herkules, og Hades faktisk var Zeus' allierede?
#75 MystiskeMox 15 år siden
Det plejder da ikke at stoppe Hollywood. Aliens 4 med Ripley i hovedrollen kom selv om Ripley døde i 3'eren.
#76 filmz-Espadon 15 år siden
Men det var vel ikke oprendelig Disney's plan at lave en fortsættelse til den. Bortset fra Bernard og Bianca fortsættelsen og Jafar vender tilbage som vidst oprendelig skulle have fungeret som pilot afsnit for tv serien, så var fortsættelser ikke noget Disney rigtig gjorde sig i når det kom til deres klassikere vel. Var det ikke først efter Jafar vender tilbage at de rigtig begyndte på det?
En helt anden ting. Brug spoiler teksten;-)
Jeg ved godt det er en bog og der sikkert er mange der har læst den meeeen det kunne jo være nogen ikke havde... jeg har personligt aldrig selv læst den, selvom jeg var klar over ovenstående.
Igen... brug spoiler teksten.
Aliens er måske ikke den bedste film at sammenligne med Den Lille Havfrue og du kan også bedre tillade dig at slå en hovedperson ihjel i en film for voksne end i en film for børn eller iværtfald hvor børn i høj grad er med i målgruppen.
#77 Buzz 15 år siden
#78 PredatorX 15 år siden
Prøv at slappe af med de der spoiler nazi tendenser. Hvad i alverden skulle han bruge spoiler tekst til???
#79 elwood 15 år siden
Darth Vader
Kevin Spacey
Rachel
The Vice Precident
Johnny Depp
The One armed man
Ahh dammit sry glemte spoilers!
8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#80 filmz-Espadon 15 år siden
Hvis nogen af Disney filmene fra 80erne skulle med, skulle det da være Den Lille Havfrue som startede The Disney Renaissance. The Great Mouse Detective er fra 1986 mens Den Lille Havfrue blot kom et år for tidlig til at være med men nu var det jo også 90ernes Disney film det handlede om.
Ja hvad skulle han bruge det til... ja hvad tror du selv.
Nu interesere jeg mig ikke for Alien men hvis jeg havde planlagt at se dem for første gang kunne det da godt være jeg blev lidt små irreteret hvis en eller anden afslørede sådan en detalje.
Den spoiler tekst er der jo af en grund ikke... jeg synes heler ikke jeg lød sur eller noget. Jeg skrev det på en pæn måde.