-
Festen44%
-
Hvorfor laver de ikke bare rigtige film?33%
-
Idioterne6%
-
Mifunes sidste sang6%
-
Italiensk for begyndere5%
-
Elsker dig for evigt3%
-
Anden film1%
-
Et rigtigt menneske1%
-
The King is Alive1%
-
En kærlighedshistorie0%
-
Forbrydelser0%
Stemmer i alt: 972
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 myshkin 16 år siden
- internet anonymous
#12 BN 16 år siden
#13 filmz-wiredfly 16 år siden
#5 hvad er en rigtig film?
#11 mange mener at idioterne er den eneste "rigtige" dogmefilm. men hvem er jeg der prøver at diskuterer med folk som kommer med postulater.
#14 filmz-Bruce 16 år siden
Når mørket falder på er det stadig skuespil og plot, som skal redde en film hjem, men hvis man kan lave et mesterværk i skæret af en Nefa lygte, i hjørnet af en cykelkælder til en pris på 2-300.000 kroner, så skal man sgu have et halleluja med på vejen. Der har været nogle rigtigt gode af slagsen og så har der været en del lort.
#15 fubar 16 år siden
Mange af mine personlige favorit-film, er lavet på et lille budget. Her i blandt "festen", så valget faldt den.
#16 mvejen 16 år siden
#17 Skeloboy 16 år siden
Mht. til dogme-film, så kan jeg godt lide konceptet(som så bliver taget endnu længere ud i Dogville og Manderlay). Ideen med, at det er manuskript og skuespil, der skal bære en historie kan jeg godt lide. Kan dog slet ikke se hvad det skulle betyde om det er en dogme-film eller ej...det svarer lidt til at sige, at man ikke kan lide en film, fordi den ikke er på engelsk eller dansk...
#1 - synes nu Trier er temmelig dygtig...Europa, Riget I og II, Dancer In The Dark, Dogville, Manderlay er vildt fede(5/6), IMO...Idioterne, Epidemic og Forbrydelsens Element kan jeg også lide(4/6), mangler resten(og ja, det vil også sige Breaking The Waves)
#18 Wrangque 16 år siden
Er faktisk overrasket over at de er SÅ mange der har stemt "Hvorfor laver de ikke bare rigtige film?"
...Shame on you!
#19 fubar 16 år siden
Jeg tror egentlig mere at det er disse regler som holder budgettet nede.
Tror egentlig man lavede disse regler for at have en "undskyldning" for at lave billige film, fordi der ikke var råd til andet.
#20 sluppermand 16 år siden