-
Festen44%
-
Hvorfor laver de ikke bare rigtige film?33%
-
Idioterne6%
-
Mifunes sidste sang6%
-
Italiensk for begyndere5%
-
Elsker dig for evigt3%
-
Anden film1%
-
Et rigtigt menneske1%
-
The King is Alive1%
-
En kærlighedshistorie0%
-
Forbrydelser0%
Stemmer i alt: 972
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 BN 16 år siden
Undskyld, men når man har fundet på noget så genialt og godt som figuren Indiana Jones og hovedlinjerne i de tre Indy-film, samt Star Wars-universet med de tre bredt anerkendte og vildt populære film fra 1977-1983, så har man altså IKKE gjort sig fortjent til titlen 'et af de største narhoveder i filmhistorien'!
Der må ligesom være forskel på, om man som en anden Ed Wood ALDRIG har lavet noget som helst af virkelig kvalitet, og om man har skabt nogle af filmhistoriens største klassikere - uanset om det er mange år siden.
Til sammenligning vil Francis Ford Coppola altid blive omtalt og fremhævet positivt pga. 'Godfather' og 'Godfather 2', samt 'Apocalypse Now' - og det uanset hvor middelmådige og dårlige film han måtte lave på sine gamle dage. .... Eller mener du, at Coppola skulle kaldes "et af filmhistoriens største narhoveder", hvis han nu lavede en dårlig eller ihvertfald ret middelmådig fortsættelse til 'Godfather 3', som slet ikke havde samme skyhøje kvalitet og helt specielle stemning som de to førstefilm? ;-)
#72 Michael Andersen 16 år siden
Hehe i så fald har du jo bidt direkte på Lars von Triers troll bait. Har du ikke nogle saglige argumenter i stedet for at nævne at en pointe, som passer perfekt til filmen, bare er dummere end dum, fordi den ikke falder i din smag? Dine argumenter er så flyvske at de kan passe på 117 andre instruktører, inklusiv ham der får freaken frem i dig:
Spielberg laver den bevidste fejl at tage C-3PO og R2-D2 i "Raiders of the Lost Ark". Det er der også en udmærket ide med, og den kender du også men på trods af det, så kan man køre videre i samme hysteriske spor:
Men at direkte lave fejl som at vise figurer fra et helt andet univers, er simpelthen dummere end dumt. Og de maa have haft for faa ideer, til at de pludselig taenker:
Ej det kunne vaere sjovt!!!
Ja hold da op det er sjovt, det er jo direkte at pisse op op og ned af filmkunsten. Og det er jo netop det Spielberg vil, han vil kunne vaere paa tvaers og vise han er en rigtig ballademager, der kan lave fis og ja.... ballade.
-
Hvad er fællesnævnerne hos Trier og Spielberg her? De laver begge fis og ballade. Så må de jo begge være dybt idioter, der burde lavet noget andet. Spielberg burde også blive kunstmalere i stedet for at lege med hieroglyffer på film.
#73 filmz-Bruce 16 år siden
Absolut, men en personlig vurdering ifbm. en film kan ikke tages til indtægt over en bred kam for alle film. Når jeg anmelder, er det én film af gangen og ifbm. Festen, er det MIN personlige SUBJEKTIVE holdning og oplevelse, at det essentielle ved Festen på ingen måde kompromitteres af filmens udtryk.
#74 Highland Park 16 år siden
Actuarial
(NB: jeg må advare dig mod stærkt indhold bn!)
#75 BN 16 år siden
Joh, selvfølgelig .... men det er jo ikke kun din subjektive holdning til FILMEN du giver udtryk for, når du (i #65) skriver: "Behøver man det, for at overvældes af kernen i Festen, så er det oplagt at tro, at man måske ikke forstår filmen."
;-)
#76 filmz-Bruce 16 år siden
#77 BN 16 år siden
Hmm .... jamen, det er jo også dig, der har verdens bedste filmsmag, som du andetsteds har skrevet. ;-)
Det har JEG i øvrigt også!!!!!
Faktisk er der íngen film der er gode, medmindre JEG kan lide dem.
#78 filmz-Bruce 16 år siden
#79 BN 16 år siden
Nådada! Var det så den digitale eller fysiske udgave af dig der skrev den?
#80 SpielbergFreak 16 år siden
Hoer nu her, jeg sagde jeg tager hatten af vores hans ideer og hans evne til at skrive...... Han er bare en idiot til at sntruere, og saa kan jeg ikke lide mandes holdninger.
Men du kan da ikke tro at jeg ikke vaerdsaetter Indiana Jones........ Eller Star Wars for den sags skyld.
Laes hvad jeg skriver foerst. Troede forresten vi var sammen i kampen imod dogme-folket:-)
Og ja synes ogsaa Coppola er overvuderet, Godfather trilogien og Dracula, er det eneste gode jeg har set fra ham. Har ikke set The Conversation endnu.
det er da paa ingen maade det samme. Det er ikke en direkte filmisk fejl, som at vise en lydmand, det kan du overhovedet ikke sammenligne. Desuden er C3PO og R2D2 ikke noget der ville distrahere seeren, og tror ogsaa det er de faerreste der ved det eller har set det. Det er en sjov in-joke som Spielberg og Lucas lavede og ja det er faktisk rigtig sjovt, til sammenligning er der adskillige in-jokes af denne art i Spielbergs andre film, samt Back to the Future og Poltergeist. Det er jo ikke fordi de bevist vil vise seeren, SE HER HVAD VI HAR GJORT!!!! Som Trier derimod har gjort det med Idioterne, SE HER ER EN LYDMAND HAHAA DET ER MEGASJOVT, men de var det jo saa ikke, det var direkte latterligt idiotisk!
Det er en stupid fejl, akurat i som at man ser steadicam operatoeren i et spejl i Titanic.
Saa kan man jo ogsaa diskutere om Spielberg er lidt kedelig og triviel, og det vil jeg da gerne give dig ret i, men at han er en filmisk ballademager og rebel i samme klasse som Trier, er da en fuldstaending fejlagtig observation! Du ved jo godt hvad jeg mener med at Trier vil pisse op og ned af filmkunsten, det har han jo selv sagt er et af hans maal.