-
Festen44%
-
Hvorfor laver de ikke bare rigtige film?33%
-
Idioterne6%
-
Mifunes sidste sang6%
-
Italiensk for begyndere5%
-
Elsker dig for evigt3%
-
Anden film1%
-
Et rigtigt menneske1%
-
The King is Alive1%
-
En kærlighedshistorie0%
-
Forbrydelser0%
Stemmer i alt: 972
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#81 Michael Andersen 16 år siden
C3PO og R2D2 har normalt ikke noget at gøre i en Indiana Jones-film og en lydmand har normalt ikke noget at gøre inde i en film. Hvorfor er de så med? Fordi det er en bevidst legen med reglerne fra de to instruktørers side. Spielberg siger hej hej til Indiana Jones' skaber, og Trier laver en idiotisk "fejl" i en film om idioter. På det punkt er de ens; de leger.
Trier larmer mere end Spielberg, enig, men begge "fejl" er på deres plads for de giver menig i filmenes univers. Men ifølge dig må Spielberg gerne lege med reglerne, men når Trier gør det, er det at pisse op og ned af filmkunsten?! Jeg synes bestemt ikke at en instruktør, der lagde alverdens strande øde på pga. af en haj-film, er kedelig og triviel, og på den her legefront er Spielberg jo "bare" den artige udgave af den åh så uartige Trier.
Spielberg og Lucas går hånd i hånd. En idiotisk film"fejl" og "Idioterne" går hånd i hånd. Hvis du er uenig i det, så kom gerne med nogle argumenter hvorfor i stedet for at råbe. Hvis du mødte Trier og fortalte ham: DET ER DUMT!!!! Så ville han sikkert sige: Ja selvfølgelig, filmen hedder jo også "Idioterne". Hvad havde du regnet med? En afdæmpet in-joke til Peter Aalbæk Jensen?
#82 SpielbergFreak 16 år siden
Og du ved jo godt jeg ikke synes at Spielberg er kedelig og triviel, men han kan være en del for sentimental til tider, og han laver jo "bare" popcorn film, men han er den bedste til at lave popcorn film og derfor kan jeg lide ham.
Og ja, Trier ville da bare grine af mig, men jeg griner til gengæld af ham, og sådan kan vi grine af hinanden og synes vi hver især er idioter af den ene eller den anden grund.
Ja de lejer, men du skal lige læse min post igen åbenbart....
#83 BN 16 år siden
Okay, det lyder noget mere rimeligt end at kalde George Lucas for et af 'filmhistoriens største narhoveder'. ... Iøvrigt er der også visse af mandens holdninger, som JEG bestemt ikke bryder mig om, deriblandt de holdninger der medvirkede til at den fjerde Indiana Jones-film ikke blev en Indiana Jones-film, og så ikke mindst hans idé med at koge suppe på Star Wars (alt det udenom selve filmene, d.v.s. episode 1-6). Jeg tror ikke på, at han har mere at byde på som filmskaber. (Star Wars og Indy er nu også et godt eftermæle.)
Nej, det tror jeg heller ikke, at du ikke gør. ... Men i min bog kan man ikke være et af 'filmhistoriens største narhoveder', når man har skabt nogle af filmhistoriens største klassikere.
Bare rolig, jeg står trofast og urokkelig ved din side med en pisk og et lyssværd, klar til bekæmpe samtlige Dogme-fans! ;-)
Dogme-instruktørerne tilhører helt klart den mørke side .... og IKKE kun fordi de ikke tillader kunstigt lys!
#84 SpielbergFreak 16 år siden
HAHAHA godt sagt!
#85 rubkick 16 år siden
Citat 1
Citat 2
#86 Benway 16 år siden
#87 SpielbergFreak 16 år siden
Mht Scorsese, Har stadig ikke set Mean Streets, og vil da mene at Taxi Driver er udmærket fotograferet (her vil jeg så skyde mig selv i foden) Taxi Driver, er desuden Scorseses mest overvuderede film, og overhovet ikke så fantastisk som den er gjort til. The Aviator er fabelagtigt skudt, men er nok uden tvivl Scorseses værste film.
Men hvad med Casino og GoodFellas, begge er i absolut topklasse hvad angår filmfotografi, og er samtidig hans to bedste film, såå det der Renoir halløj, holder altså ikke 100%.
#88 filmz-Bruce 16 år siden
Der er en iboende fare i dette dilemma, at instruktører med vilje altid forsøger at være nyskabende, ved at finde på teknikker, som ikke er noget man har set før. Ikke fordi de ikke må prøve, for det er jo måden, hvorpå mediet udvikler sig på. Men nogle gange føles det som om, alt nyt er godt nyt og man finder superlativerne frem blot fordi noget er anderledes, selv om skidtet måske fungerer af helvede til. Ikke fordi der lige er noget specifikt eksempel på dette i disse dage ;)
Men fotografering kan uden tvivl fremhæve en films kvaliteter. Ser man på Carol Reeds Den Tredie Mand, så er cinematografien absolut med til, at masser af filmens scener idag er uforglemmelige. Men havde fortællingen ikke været interessant, så havde man kun husket filmen for sin form og så vil jeg ikke mene, at filmen var mere interessant end en perfekt (kedelig) fotograferet film, hvis indhold var i top.
#89 Benway 16 år siden
#90 filmz-Bruce 16 år siden