• "The Big Lebowski"
    33%
  • "No Country for Old Men"
    20%
  • Hvilke brødre?
    14%
  • "O Brother, Where Art Thou?"
    12%
  • "Fargo"
    9%
  • "The Ladykillers"
    3%
  • "Miller's Crossing"
    3%
  • "The Man Who Wasn't There"
    2%
  • "Barton Fink"
    2%
  • "The Hudsucker Proxy"
    2%
  • Anden film
    2%
  • "Blood Simple"
    1%

Stemmer i alt: 1303

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#51 Åkepool 16 år siden

Har kun set 2 af deres film, så det blev sejr til "The Big Lebowski" pga. John Turturro's Jesus Quintana.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#52 MTK 16 år siden

'Fargo'
Gravatar

#53 Winniepooh 16 år siden

Stemte Oh brother, har lige set No country for old men og jeg må med skamme indrømme at den ikke sagde mig noget...
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#54 El vez 16 år siden

Is this, uh.. What day is this?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#55 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Verna: What're you chewin' over?
Tom Reagan: Dream I had once. I was walkin' in the woods, I don't know why. Wind came up and blew me hat off.
Verna: And you chased it, right? You ran and ran, finally caught up to it and you picked it up. But it wasn't a hat anymore and it changed into something else, something wonderful.
Tom Reagan: Nah, it stayed a hat and no, I didn't chase it. Nothing more foolish than a man chasin' his hat.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#56 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#55 - Har du nogensinde set eller læst The Glass Key (vistnok Hammett)? Der er noget med, at Coen-brødrende har genbrugt en del af plottet i Miller's Crossing. Kunne godt tænke mig at vide, om det er værd at få fat på?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#57 filmz-Angel Eyes 16 år siden

#56: Har hverken set eller læst den, men "Miller's Crossing" er jo et herligt miskmask af mange klassiske noir- og gangster-fortællinger, ikke mindst Hammets "Red Harvest".
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#58 filmz-BrotherJack 16 år siden

"Barton Fink" er klart min favorit. Er vild med mange af derers film, men specielt "The Man Who Wasn't There", "Fargo" og "The Big Lebowski" skiller sig ud.

"Intolerable Cruelty" og "The Ladykillers" ER dårlige. Specielt den første - den sidstnævnte havde sin charme, men originalen er bare langt sjovere og velspillet.
Gravatar

#59 jessup 16 år siden

Det virker en anelse latterligt at vælge at medbringe kategorien "en anden film" istedet for Raising Arizona - de har ikke instrueret andre spillefilm.
This is just until June
Gravatar

#60 Benway 16 år siden

#59 De har også instrueret "Intolerable Cruelty".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: