• The Big Lebowski
    40%
  • No Country for Old Men
    29%
  • O Brother, Where Art Thou?
    11%
  • Fargo
    9%
  • Burn After Reading
    4%
  • Anden film
    2%
  • Miller's Crossing
    2%
  • Barton Fink
    1%
  • A Serious Man
    1%
  • Raising Arizona
    1%
  • Blood Simple
    1%

Stemmer i alt: 1959

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#61 Lord Beef Jerky 13 år siden

Ligesom de fleste andre, er jeg også på Big Lebowski... det er også den eneste Coen-film, jeg ville give topkarakter selvom der er mange perler imellem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#62 Åkepool 13 år siden

Djibyman (41) skrev:
99% af alle hans film er elendige derfor er det muligt at stemme det, og på grund af Coens lille Oscar samling er muligheden ikke der, for hvem ville tage det seriøst.

Sikke noget højtideligt fis. Det er da en smagssag og de par stykker af deres film, som jeg har set, finder jeg ikke specielt gode. Har det f.eks. præcis som Riqon i #49 mht. "NCFOM", det eneste der gør den seværdig, er Bardem og slutningen er bare for mærkelig, så der missede jeg også noget, eller kiggede væk et øjeblik. Måske er vi bare ikke intellektuelt stærke nok til at forstå dem?

Min pointe er, skal der stå elendige ved den ene skal der sgu også stå elendige ved den anden. Filmz eller andre skal skal da ikke diktere om den ene eller anden er dårligst.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#63 BN 13 år siden

Riqon (49) skrev:
Særligt slutningen gik nok lidt henover hovedet på mig og slog mig ikke som vildt profound ....

Slutningen betyder, at der nu er nødt til at komme remakes af f.eks. 'Collateral' og 'The Bourne Identity'. I den kommende genindspilning
ser vi ikke taxachaufføren Max i et stykke tid, men tilsidst i filmen ser vi på afstand, at politiet undersøger et gerningssted og vi får at vide, at "Psst, Max ligger i øvrigt derovre og er død!"
... Og på lignende måde i 'The Bourne Identity', hvor vi
efter i lang tid at have fulgt Bourne, forlader ham, for derefter at vende tilbage til ham sidst i filmen, hvor vi ser, ikke Bourne selv, men derimod et par franske politibetjente tale sammen om fundet af en død eks-agent, der er fundet myrdet i opgangen i et etagehus midt i Paris
- naturligvis noget der får betjentene til at tale om volden i det moderne samfund.

Se! dét er dyb, dyb filmkunst.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#64 Riqon 13 år siden

#63 -

Lidt spo(i)lerende indlæg dér, men ja, ganske enig i sarkasmen.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#65 BN 13 år siden

Riqon (64) skrev:
Lidt spo(i)lerende indlæg dér

Tak for påmindelsen. Har rettet det nu. ;-)
Gravatar

#66 Sweetiebellefan 13 år siden

The Big Lebowski fortjente 12 Oscar nomineringer.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#67 StarWarsFan11384EB 13 år siden

1. The Big Lebowski
2. No Country for Old Men
3. Fargo
Resten har jeg desværre ikke fået set endnu, men det gør jeg snart. Jeg regner med at se True Grit næste weekend.

The Big Lebowski er fantastisk og jeg undrer mig over hvorfor den fik en blandet modtagelse og ikke blev nomineret til nogle Oscars, men heldigvis forhindrer det den ikke i at være et mesterværk.
Gravatar

#68 rwj_dk 13 år siden

Igen stemme herfra da der ikke var en "Jeg bryder mig ikke om deres film" option.. Alt de har lavet indtil nu har været crap.
Gravatar

#69 Lowkey 13 år siden

Riqon (7) skrev:
Hvor er muligheden "Jeg kan ikke lide Coen-brødrenes film"?
Ikke fordi jeg havde stemt det, selvfølgelig ;) Det blev The Dude.

Den er der ikke, fordi den er ligegyldig.
Hvis man ikke kan lide nogen af filmene, lader man bare være med at stemme.
Der behøver ikke at være en joke-valgmulighed eller "Hvem er Coen-brødredene?"-mulighed hver eneste gang.

Hvis man får mulighederne "hvad kan du bedst lide, pære aller banan", så må man vælge en af de to. Hvis man afskyr begge lige meget, så vender man sig om og løber. Løber så hurtigt man kan og kigger sig aldrig tilbage.
Hvis man kan lide dem lige godt, så vælger man bare en, for så kan man alligevel ikke tabe.
Daisy, Daisy...
Gravatar

#70 BN 13 år siden

Lowkey (69) skrev:
Hvis man får mulighederne "hvad kan du bedst lide, pære aller banan", så må man vælge en af de to. Hvis man afskyr begge lige meget, så vender man sig om og løber. Løber så hurtigt man kan og kigger sig aldrig tilbage.

Nu forstår jeg bedre, hvorfor jeg så tit ser panikslagne mennesker styrte væk fra Frugt & Grønt-afdelingen i Bilka!

Skriv ny kommentar: