-
"Den gode, den onde og den grusomme"37%
-
"Danser med ulve"26%
-
Anden Film10%
-
"Borte med blæsten"10%
-
"Glory"6%
-
"Tilbage til Cold Mountain"6%
-
"Generalen"2%
-
"En nations fødsel"2%
-
"Øje for øje"1%
Stemmer i alt: 1265
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 Benway 16 år siden
#12 filmz-DocDoom 16 år siden
#13 moulder666 16 år siden
Nå, så havde det nok været den film der havde fået min stemme! :-)
#14 Skeloboy 16 år siden
#9 - filmen Gettysburg, omend lidt over 4 timer, så er den ganske hæderlig
Stemte Borte Med Blæsten - ingen over, ingen under, selvom den dog falder i kvalitet efter halvdelen...
Men altså: As God is my witness, as God is my witness they're not going to lick me. I'm going to live through this and when it's all over, I'll never be hungry again. No, nor any of my folk. If I have to lie, steal, cheat or kill. As God is my witness, I'll never be hungry again.
Det er jo en topklasse scene:), kan ses [url= Youtube[/url]
#15 Michael Andersen 16 år siden
Så hvis der er nogle, der endnu ikke har set den, så kom igang :)
#16 filmz-DocDoom 16 år siden
#17 Michael Andersen 16 år siden
#18 filmz-bullettooth 16 år siden
#19 Fynboen 16 år siden
#20 BN 16 år siden
Du er her inde på samme indvending, som jeg selv umiddelbart har overfor flertallet af filmene på listen. ... Tre af filmene, nemlig 'Glory', 'En nations fødsel' og 'Borte med blæsten', har virkelig den amerikanske borgerkrig i centrum. Men i resten af filmene på listen er borgerkrigen blot en parentes eller en indskudt bemærkning, såsom i 'Danser med ulve', hvor den blot er et påskud for at få sendt løjtnant Dunbar vestpå til præriens åbne vidder, og i 'Øje for øje', hvor en episode i en militærlejr bliver påskuddet for jagten på Josey Wales, samt i 'Den gode, den onde og den grusomme', hvor borgerkrigen blot udgør en kortvarig afbrydelse af hovedpersonernes søgen efter en skjult formue. Og selvom 'Tilbage til Cold Mountain' har nogle flotte, intense kampscener fra borgerkrigen, er den først og fremmest en film om en mand på rejse (og på flugt) hjem til den kvinde han er faldet for.
Så hvis jeg skal stemme ud fra de film, som jeg har set, må min stemme derfor gå til 'Glory'.
(Mangler stadig at få set 'Borte med blæsten'.)