• "Den gode, den onde og den grusomme"
    37%
  • "Danser med ulve"
    26%
  • Anden Film
    10%
  • "Borte med blæsten"
    10%
  • "Glory"
    6%
  • "Tilbage til Cold Mountain"
    6%
  • "Generalen"
    2%
  • "En nations fødsel"
    2%
  • "Øje for øje"
    1%

Stemmer i alt: 1265

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Benway 16 år siden

"Generalen" er en af mine yndlingsfilm, så det måtte jo blive den. Den er simpelthen en af de mest geniale, sjoveste og uopslidelige komedier nogensinde lavet. "Borte med Blæsten" og "Den gode, den onde..." er dog også fremragende, og det er "En nations fødsel" også hvis man kan se igennem fingre med det usmagelige emne.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#12 filmz-DocDoom 16 år siden

Sjov poll, men åbenlyst resultat, eftersom Good Bad Ugly er den bedste film, der nogensinde er lavet - i alle genrer!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#13 moulder666 16 år siden

#8 Hmm...damn...for lang tid siden jeg har set den så! I min hukommelse starter filmen ca. hvor han ligger såret...

Nå, så havde det nok været den film der havde fået min stemme! :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#14 Skeloboy 16 år siden

#7 - fornuftigt...Cold Mountain er nok en af de kedeste film jeg har set...

#9 - filmen Gettysburg, omend lidt over 4 timer, så er den ganske hæderlig

Stemte Borte Med Blæsten - ingen over, ingen under, selvom den dog falder i kvalitet efter halvdelen...

Men altså: As God is my witness, as God is my witness they're not going to lick me. I'm going to live through this and when it's all over, I'll never be hungry again. No, nor any of my folk. If I have to lie, steal, cheat or kill. As God is my witness, I'll never be hungry again.

Det er jo en topklasse scene:), kan ses [url= Youtube[/url]
Gravatar

#15 Michael Andersen 16 år siden

Stemte "Generalen". Indtil jul forrige år havde jeg aldrig set en film af Buster Keaton, men så fik jeg en norsk boka med 4 af hans film i julegave - deriblandt "Generalen", som er hentet fra en finpudset udgave fra Austrailen bl.a. med masse ekstramateriale og et nyt, fremragende score af Joe Hisaishi. Suveræn film :) Jeg var fuldstændig blown away over hvor sjov og en genial kunstner Buster Keaton var.

Så hvis der er nogle, der endnu ikke har set den, så kom igang :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#16 filmz-DocDoom 16 år siden

#15 - jeg kan kun huske én scene fra en Buster Keaton-film, som jeg så som barn: Han sidder ved et langbord med nogle arbejdere, og én af dem - en stor fyr - bliver ved at komme sukker i sin kaffe. Til sidst tager Buster mandens kop og hælder hans kaffe over i sukkerskålen. Man tror at det store brød vil blive sur, men i stedet takker han Buster for den gode ide. Det er bare det lille brudstykke, som jeg kan huske. Jeg kan ikke huske, hvilken film det er fra. Jeg var nok 7-8 år, da jeg så den. Det kan være, at du støder på scenen :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#17 Michael Andersen 16 år siden

#16 Ja der må jeg lige sige til engang :) Der er også nogle sindssyge stunts og andre herligheder i [url= Bill, Jr.[/url]
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#18 filmz-bullettooth 16 år siden

Det var rimeligt oplagt for mig at stemme på den Gode den onde, men jeg syntes bare ikke den handler om borgerkrigen, heller ikke danser med ulve, som ellers også er en rigtig god film. Så valget blev Borte med blæsten, da polen hedder "Bedste film OM den amerikanske borgerkrig" og ikke i perioden omkring den amerikanske borgerkrig.......
--------- for rent ---------
Gravatar

#19 Fynboen 16 år siden

Borte med blæsten... Den gode etc er med sikkerhed en bedre film, men det var trods alt ikke det som poll'en handler om... ;o)

Diplomacy is the art of saying "Nice doggie" until you can find a rock.
Gravatar

#20 BN 16 år siden

#18 - bullettooth:

Du er her inde på samme indvending, som jeg selv umiddelbart har overfor flertallet af filmene på listen. ... Tre af filmene, nemlig 'Glory', 'En nations fødsel' og 'Borte med blæsten', har virkelig den amerikanske borgerkrig i centrum. Men i resten af filmene på listen er borgerkrigen blot en parentes eller en indskudt bemærkning, såsom i 'Danser med ulve', hvor den blot er et påskud for at få sendt løjtnant Dunbar vestpå til præriens åbne vidder, og i 'Øje for øje', hvor en episode i en militærlejr bliver påskuddet for jagten på Josey Wales, samt i 'Den gode, den onde og den grusomme', hvor borgerkrigen blot udgør en kortvarig afbrydelse af hovedpersonernes søgen efter en skjult formue. Og selvom 'Tilbage til Cold Mountain' har nogle flotte, intense kampscener fra borgerkrigen, er den først og fremmest en film om en mand på rejse (og på flugt) hjem til den kvinde han er faldet for.

Så hvis jeg skal stemme ud fra de film, som jeg har set, må min stemme derfor gå til 'Glory'.

(Mangler stadig at få set 'Borte med blæsten'.)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: