• "Den gode, den onde og den grusomme"
    37%
  • "Danser med ulve"
    26%
  • Anden Film
    10%
  • "Borte med blæsten"
    10%
  • "Glory"
    6%
  • "Tilbage til Cold Mountain"
    6%
  • "Generalen"
    2%
  • "En nations fødsel"
    2%
  • "Øje for øje"
    1%

Stemmer i alt: 1265

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 keitel 16 år siden

Glory en fantastisk film.
Gravatar

#2 Æsop9000 16 år siden

"Glory" eller "ærens mark", som jeg mener den hedder på Dansk. Ellers er der jo også TV-serien "Nord Og Syd" ;-)

"Den Gode, Den onde og den Grusomme" er en fabelagtig film, men jeg anser den bare ikke som direkte handle om den Amerikanske Borgerkrig. Den foregår bare tilfældigt i den periode. Dog er jeg stor Sergio Leone fan.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#3 MadMartigan 16 år siden

Jamen det kan der virkelig ikke herske tvivl om.

Den gode, den onde og den grusomme, er jo en af Verdens Bedste Film. Helt klart på min top-5 liste.

Det er en KONGE film!!!!
I'm your huckleberry...
Gravatar

#4 rockysds 16 år siden

No question: "Gone With the Wind".
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#5 Alex 16 år siden

#3 I am with you man
Gravatar

#6 Spanner 16 år siden

#4 Enig. En helt igennem fantastisk film. De der endnu ikke har set den skal fluks i videobiksen eller købe den på nettet.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#7 moulder666 16 år siden

Forklar mig venligst, hvorfor Danser med Ulve er med på den liste...den handler da om behandlingen af de indfødte amerikanere, og ikke om borgerkrigen - eller er det mig der er helt væk?

Anyways, jeg har kun set "Tilbage til Cold Mountain" og "Danser med Ulve" så jeg lader bare være med at stemme... :-)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#8 chandler75 16 år siden

# 7 Den foregår jo under borgerkrigen, og en stor del af starten (inden han bliver udstationeret) omhandler hans medvirken i borgerkrigen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 keitel 16 år siden

Synd at der ikke findes nogle rigtig gode film omkring slaget ved Gettysburg!
Gravatar

#10 tiany 16 år siden

Gone with the wind - en klassiker
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: