• The Shawshank Redemption
    26%
  • Star Wars: Episode V - Imperiet slår igen
    20%
  • Inception
    13%
  • Pulp Fiction
    12%
  • The Godfather
    12%
  • Den gode, den onde og den grusomme
    6%
  • Schindlers liste
    5%
  • Gøgereden
    3%
  • The Godfather: Part II
    3%
  • 12 Angry Men
    1%

Stemmer i alt: 2475

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#131 filmz-Is 14 år siden

Som jeg nævnte tidligere i mit indlæg, er jeg temmelig tilfreds med Imdbs top 250, men der hvor jeg synes listen mister sin troværdighed, er når folk misbruger listen ved at give alt for høje eller lave karakterer. Det er som om folk ikke ved hvordan skalaen skal bruges. Mange gange jeg har læst 10/10 vurderinger, hvis kritik lyder til 7/10. Jeg har på fornemmelsen at mange bare giver 1/10 til en dårlig og 10/10 til en god film, og det er jo ret firkantet. :)
Gravatar

#132 filmz-ab 14 år siden

Åkepool (126) skrev:
Er jeg en hater, hvis jeg giver TDK karakteren 1?

Kunne det være, at jeg så bare ikke brød mig om filmen?

Er jeg og andre fanboys, hvis vi giver 10?
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#133 Kruse 14 år siden

a@babo (132) skrev:
Åkepool (126) skrev:
Er jeg en hater, hvis jeg giver TDK karakteren 1?

Kunne det være, at jeg så bare ikke brød mig om filmen?

Er der nogen der har påstået det?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#134 filmz-ab 14 år siden

Nej, men der konkluderes, at den type findes?
Gravatar

#135 Åkepool 14 år siden

a@babo (132) skrev:

Det har jeg jo aldrig påstået, hvor du modsat kalder alle der giver TDK 1, for haters.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#136 Kruse 14 år siden

#134: Den findes skam, og den er også i blandt de mange reelle 10-tals bedømmelser. Men der er ingen der påstår at alle der giver filmen 10 er fanboys, hvorimod at du påstår at alle der giver den 1, 2 og 3 er haters(Sådan formulerer du det i hvert fald). Det er det som Åkepool hentyder til.

EDIT: Arrh too slow... :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#137 Åkepool 14 år siden

a@babo (134) skrev:
Nej, men der konkluderes, at den type findes?

Det er muligt, bare ikke af mig, i mit indlæg.

Men fanboys findes da og hvis man følger din ideologi, som jo er at alle der giver 1-3 er en hater, så må alle der giver 8-10 altså være en fanboy, hvilket så gør mig til TDK-fanboy........ Ellers tak du ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#138 cronick 14 år siden

Michael Andersen (110) skrev:
Listen stinker hvis ser på den over kort periode, fordi man i den periode kan manipulere den kraftigt, men ser man over en længere periode ser man et meget bedre og mere korrekt billede.

Når de trillioner af Dark Knight-fanboys her et par år efter ikke engang kan holde "The Dark Knight" i top 10 mere, så er det fordi tingene normaliserer sig over tid. Om 2 år mere er den sikkert længere nede.

På kort sigt er listen en populærkonkurrence, men på den lange bane synes jeg derimod at listen giver et meget godt billede af, hvor filmene står hos den brede offentlighed.

Overdrivelse fremmer naturligvis forståelse. Men til information, som kan ses ved hjælp af http://www.timo-schreiter.de/imdb/index.php, så er TDK faktisk gået én plads fremad siden sidste måned. Umiddelbart tror jeg nu, at der vil gå mere end to år :-)
Gravatar

#139 filmz-ab 14 år siden

Åkepool (137) skrev:
8-10 altså være en fanboy, hvilket så gør mig til TDK-fanboy........ Ellers tak du ;)

Den teori må du selv rode med. Du er også selv kommet frem til den.
Gravatar

#140 Michael Andersen 14 år siden

#138 Og for 2 år siden lå den nummer 1, og derfor taler jeg for at man får et bedre billede af tingene når man ser på dem over en længere periode, hvor hype og kæmpene mellem de såkaldte haters/fanboys er forsvundet eller i det mindste dalet i intensitet :)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: