• John Williams
    34%
  • Går ikke op i filmmusik
    14%
  • Danny Elfman
    12%
  • Hans Zimmer
    12%
  • Ennio Morricone
    10%
  • Howard Shore
    10%
  • Anden komponist
    7%
  • Eric Serra
    1%

Stemmer i alt: 1478

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#101 filmz-Emilio 18 år siden

Det er mig en gåde at mesteren over dem alle ligger på en 4.plads??
Hans Zimmer er da klart den mest talentfulde og kan som den eneste håndterer adskillige genrer uden problemer og forstår alligevel at sætte sig eget fingeraftryk på alt hvad han laver, så fans af ham altid kan genkende hans værker.
"Revenge is a dish best served cold"
Gravatar

#102 filt 18 år siden

Hans Zimmer er da klart den mest talentfulde og kan som den eneste håndterer adskillige genrer uden problemer og forstår alligevel at sætte sig eget fingeraftryk på alt hvad han laver, så fans af ham altid kan genkende hans værker.

Og det kan Morricone, Williams, m.fl. ikke?
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#103 filmz-steadi 18 år siden

Stemte John Williams.. Pga. Jurassic Park, SW, Indy og de andre jeg kan huske.

James Horner fortjener æresprisen for sit soundtrack til Titanic.. Jeg er ligeglad med hvad folk mener om filmen, soundtracket er noget af det smukkeste jeg har hørt..

Hvem der så end lavede musikken til Last Of The Mohicans - Også et genialt stykke arbejde.
They caught a shark, not the shark. Big difference.
Gravatar

#104 filmz-Repsak 18 år siden

jeg stemte på Hans Zimmer fordi at hans melodi/sang til "True Romance" passer så genialt ind i filmen og den ene sang/melodi overgår alt hvad de andre har lavet. navnet på Melodien/sangen er i øvrigt "Beach Song" og hvis i ikke har set filmen så se at få det gjort det er virkelig en genial film. Quentin Tarantino skrev forresten manuskriptet til filmen. den eneste film som overgår "True Romance" er faktisk "Pulp Fiction" man kan bare ikke lad være med at elske filmen og Hans Zimmers musik til den.
Gravatar

#105 NightHawk 18 år siden

# 103 -

Det var Trevor Jones & Randy Edelman. Har lige taget den ned fra hylden og kigget på coveret. Helt enig, det er et meget flot og storslået score, de har lavet.

Jeg stemte på anden komponist. Selv om John Williams og Jerry Goldsmith, er dem med de mest klassiske scores og indehaver af en delt førsteplads på det område, så er min personlige favorit, Alan Silvestri. Nu kan jeg ikke lige huske alt, hvad manden har lavet, men af dem jeg holder mest af er musikken til - "Cast Away", "Predator", "Young Guns 2", "Judgement Night", "Judge Dredd", (dårlig film, men soundtracket er sgu cool), "Back to the Furure : Trilogien", "The Abyss" og "Romancing the Stone".

Syntes det er noget af det mest medrivende musik der er lavet, ud over WIlliams og Goldsmith.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#106 Michael Andersen 18 år siden

#104 Det er ikke hans Zimmer der har skrevet den melodi. Det er en ældgammel melodi fra 1600-tallet, som er skrevet af en anden Hans ved navn, Hans Neusiedler. Mange år senere lavede Carl Orff og Gunild Keetman, i forbindelse med udgivelsen "Musica Poetica", en opdatering af Neusiedlers nævnte melodi - som er med i Terrence Mallicks film "Badlands" - og det er den version som Zimmer har opdateret.

Manuskriptet til "True Romance" var Quentin Tarantinos hyldest til "Badlands", og det var derfor Hans Zimmer brugte melodien i "True Romance".

#105 Scoret til "Predator" er en af mine all time actionscore-favoritter ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#107 Collateral 18 år siden

John williams må være den man husker, for Jaws, For Superman osv... Men min anden plads ville have gået til Danny Elfman fordi han laver nogle fantastiske soundtracks, også nogle fede sange han lavede til The Nightmare before christmas...
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#108 mr gaijin 18 år siden

Hvordan kunne jeg forresten glemme Ryuichi Sakamoto, der skrev scoret til "Den Sidste Kejser" og "Merry Christmans Mr. Lawrence". For slet ikke at forglemme Joe Hisaishi, der har lavet musikken til "Chihiro", "Howl's movings castle", "Hanabi", "Mononokehime" med mere.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#109 anoch22 18 år siden

Don Davis, han har lavet musiken til Matrix-Trilogien. Han er god, og Hans Zimmer er også god
Gravatar

#110 filmz-Narniabæver 18 år siden

Peter Wolf (The Fearless Four)
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: