• John Williams
    34%
  • Går ikke op i filmmusik
    14%
  • Danny Elfman
    12%
  • Hans Zimmer
    12%
  • Ennio Morricone
    10%
  • Howard Shore
    10%
  • Anden komponist
    7%
  • Eric Serra
    1%

Stemmer i alt: 1478

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 filmz-gofferoffer 18 år siden

Selvom John Williams, Hans Zimmer og Howard Shore har lavet nogle fantastiske scores, er Thomas Newman og James Newton Howard mine favoritter.

Thomas Newman har lavet en hel del af Sam Mendes' scores. Musikken fra American Beauty er blevet brugt i adskillige film som spoofs, og den kan vist ikke glemmes. Men smukkest er dog musikken i Road To Perdition.

James Newton Howard har lavet musik til King Kong, Batman Begins og Collateral, men jeg kan bedst lide hans score til Unbreakable på grund af den perfekte blanding af melankolske og heltemodige melodier.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#22 filmz-Asta 18 år siden

Danny Elfman...jeg synes at han dygtig mht Tim Burtons film, Spiderman og Men In Black :)
Og så må Michael Andrews komme på 2. pladsen. Han lavede altså et fantastisk score til Donnie Darko :)
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#23 filmz-Kadann 18 år siden

Jeg vælger at lade være med at stemme. :)

Jeg har ikke en favorit, selvom John Williams er den der fylder mest i min samling.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#24 Riqon 18 år siden

Jeg er ikke så meget inde i det med filmmusikken, men de gange musikken virkelig har fænget i en sådan grad, at jeg faktisk har lagt mærke til, hvem der har skrevet den, så har det været Hans Zimmer.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#25 Slettet Bruger [2360035101] 18 år siden

Det er da selvfølgelig Jogn Williams!
Gravatar

#26 Patriarch 18 år siden

Det er jo heller et spørgsmål om "hvem er din favorit komponist" men hvem er "den bedste" - og på denliste er det utvivlsomt John Williams. Så han fik min stemme :)

Hvad Eric Serra laver på den liste forstår jeg ikke - det er godt nok en misforståelse.

Og så er det vidst bedste nulevende komponist. Ellers skulle Bernard Hermann, Alex North, Jerry Goldsmith, Nino Rota, og mange andre bestemt ind på listen :)

Men generelt for mange gode til man liste alle
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#27 e-male 18 år siden

Jeg behøvede ikke engang at overveje mit svar. Jeg svarede John Williams. Den mand har simpelthen forbølffet mig gang på gang, og han har imho skrevet nogle af de bedste filmtemaer nogensinde og han gør det stadig.

Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#28 filmz-michaell 18 år siden

Ennio Morricone og Howard Shore er mine favoritter!

Jeg mener også at Yeong-wook Jo fortjener ros for soundtracket til Oldboy!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#29 filt 18 år siden

Ennio Morricone.

Savner virkelig Nino Rota på den liste.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#30 dome 18 år siden

John Williams, Hans Zimmer, Howard Shore... mine tre yndlings, men siden det kun kunne blive en, blev det en stemme til Howard Shore pga. hans arbejde i Ringenes Herre filmene.
Yes sirs!

Skriv ny kommentar: