• John Williams
    34%
  • Går ikke op i filmmusik
    14%
  • Danny Elfman
    12%
  • Hans Zimmer
    12%
  • Ennio Morricone
    10%
  • Howard Shore
    10%
  • Anden komponist
    7%
  • Eric Serra
    1%

Stemmer i alt: 1478

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#71 zombieman 18 år siden

#55 Jeg nævnte også Goblin i nr 48 jeg tror grunden til at der ikke er flere der kender til goblin er at de arbejder i horror genren, Suspiria er dog en titel alle burde eje og til den pris man kan købe DVD & CD til er der ingen undskylning.
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#72 filmz-ab 18 år siden

Jeg stemte Hans Zimmer, simpelthen fordi jeg elsker hans musik og ejer selv mange af hans soundtracks.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#73 chuck 18 år siden

Stemte på Morricone, men det var ikke noget let valg. Jeg har også en stor svaghed for Williams og Elfman.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#74 thomas040 18 år siden

den liste burde være meget længere, og ikke bare baseret på hvilke komponister som folk kender...

listen er jo alenlang over folk som er sygeligt dygtige... Zbigniev Preisner, Badalamenti, James Horner, Jerry Goldsmith, Silvestri, og så videre.... der er jo masser...

personligt mener jeg at Jerry Goldsmith aldrig har lavet et dårligt score... så jeg ville umiddelbart stemme på ham....
Failure is a zero out.
Gravatar

#75 thomas040 18 år siden

Ikke at forglemme James Newton Howard...!!!

hans score til king kong er næsten genialt... alle de små humoristiske scener i starten af filmen, bliver gjort langt morsommere og bedre, af musikken, ligeledes ombord på båden er den humoristiske timing i musikken i top...

og musikken i sumpen er direkte mareridtsfremkaldende...

han er simpelthen en af vores nutids bedste... især i betragtning af at han lavede det på 3 uger...

ligesom james horner gjorde med aliens...
Failure is a zero out.
Gravatar

#76 filmz-saku 18 år siden

er det kun mig der har hørt Tangerine Dream? de har lavet soundtracket til Thief og Sorceror

især sorceror er fantastisk
Gravatar

#77 zombieman 18 år siden

#76 de har også lavet til Legend
Lick my plate you dog dick
Gravatar

#78 Michael Andersen 18 år siden

Jep, til den amerikaniserede udgave af filmen.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#79 Skobbolop 18 år siden

Hvad Howard Shore har gjort med "Breaking of the fellowship" er intet mindre end fantastisk.... FØJ hvor jeg da elsker den sang... magen til smuk sang skal man sgu lede længe efter...

Udover det har jeg også et soft spot for Alan Silvestri... synd han ikke fik lov til at lave Scoret til pirates færdig..

Michael Kamen lavede også nogle fine ting...

#80 filmz-Kadann 18 år siden

#79 -

Kamen er jeg ikke specielt vild med, godt nok har jeg ikke hørt alt hvad han har lavet, men udover "Band of Brothers", kan jeg ikke komme til at tænke på noget voldsomt godt fra hans side. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: