• Joel & Ethan Coen (The Big Lebowski)
    34%
  • Christopher & Jonathan Nolan (The Dark Knight)
    32%
  • Andy & Larry Wachowski (The Matrix)
    24%
  • Peter & Bobby Farrelly (Dum og dummere)
    4%
  • Paul & Chris Weitz (American Pie)
    2%
  • Andet brødrepar
    1%
  • Allen & Albert Hughes (From Hell)
    1%
  • Jean-Pierre og Luc Dardenne (Barnet)
    0%

Stemmer i alt: 1524

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#41 tranberg 15 år siden

Arh, svært!

Joel & Ethan Coen er jo fantastiske, men også middelmådige i fx The Ladykillers. Fargo, NCFOM og The Big Lebowski er geniale film.

Modsat har Christopher & Jonathan Nolan ikke lavet noget middelmådigt og man må uden tvivl tage hatten af for Jonathans evne for at skrive et genialt, twistfyldt plot. Hans adaption af The Prestige er imponerende, da bogen faktisk slet ikke reelt handler om det filmen gør; han har taget kerneideen fra bogen og udvidet den til en genial film. Derudover er rebootet af Batman-franchisen imponerende, især The Dark Knight med henblik på manuskript.

Memento er ligeså et fremragende, lille mesterværk fra Jonathans hånd og Inception ser ud til at blive en oplevelse med et massive budget på $200 mil. dollars, hvilket er $25 mil. mere end Dark Knight og seks forskellige lande som locations.

Jeg må vælge Nolans, sorry Coens.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#42 mr gaijin 15 år siden

#41 Har du en kilde på det budget-tal?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#43 mr gaijin 15 år siden

#41 Nevermind. Jeg har fundet den oprindelige kilde. Åbenbart en klumme fra et canadisk lokalblad, der citerer en anonym kilde, der garanterer, at det bliver super for lokalmiljøet.

Jeg tvivler lidt på de rygter. Det lyder i hvert fald voldsomt, at han bruger det samme beløb som Camerons mangeårige projekt på en film, der har under et halvt år i postproduktion.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#44 moulder666 15 år siden

#41 Jeg er rørende enig i dine kommentarer, og min stemme går også til Nolan-brødrene...det er kun en enkelt lille ting, jeg bliver nødt til at kommentere - følgende: "Modsat har Christopher & Jonathan Nolan ikke lavet noget middelmådigt "

Har du set Insomnia? I mine øjne er den, i bedste fald, middelmådig...på trods af nogle fornuftige skuespilspræstationer (which reminds me, hvorfor laver Robin Williams ikke nogle flere seriøse film i stedet for alt det **** han får rodet sig ind i - manden er jo dygtig) er historien i mine øjne ikke specielt fængende, og tempoet kvælende langsomt...
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#45 BN 15 år siden

moulder666 (44) skrev:
(which reminds me, hvorfor laver Robin Williams ikke nogle flere seriøse film i stedet for alt det **** han får rodet sig ind i - manden er jo dygtig)

Godt spørgsmål. Hans præstation i 'One Hour Photo' gjorde virkelig et positivt og uafrysteligt indtryk på mig. Han var på en og samme tid skræmmende og rørende (uden den mindste smule sentimentalitet) i den rolle.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#46 HonoDelLoce 15 år siden

moulder666 (44) skrev:
#41 Jeg er rørende enig i dine kommentarer, og min stemme går også til Nolan-brødrene...det er kun en enkelt lille ting, jeg bliver nødt til at kommentere - følgende: "Modsat har Christopher & Jonathan Nolan ikke lavet noget middelmådigt "

Har du set Insomnia? I mine øjne er den, i bedste fald, middelmådig...på trods af nogle fornuftige skuespilspræstationer (which reminds me, hvorfor laver Robin Williams ikke nogle flere seriøse film i stedet for alt det **** han får rodet sig ind i - manden er jo dygtig) er historien i mine øjne ikke specielt fængende, og tempoet kvælende langsomt...

Jeg må erklære mig mildest talt uenig :)

Insomnia er i mine øjne sindssygt godt skruet sammen, og det langsomme tempo ser jeg ikke som andet end intentionelt.. :)

Man lever sig virkelig ind i Pacino's rolle med søvnløsheden, forvirring om tidspunkt osv.. Jeg er helt vild med den..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#47 wimmie 15 år siden

#46 enig.
Jeg synes også Insomnia er over middel - ikke på højde med Memento og The Prestige men en ganske fin film med en rigtig god stemning og rigtig gode præstationer.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#48 HonoDelLoce 15 år siden

wimmie (47) skrev:
ikke på højde med Memento og The Prestige

der skal dælme også noget til ! :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#49 wimmie 15 år siden

Jep :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#50 filmz-Utyske 15 år siden

wimmie (47) skrev:
#46 enig.
Jeg synes også Insomnia er over middel

Og ikke på højde med originalen, efter min mening, men det er så en anden snak. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: