-
Joel & Ethan Coen (The Big Lebowski)34%
-
Christopher & Jonathan Nolan (The Dark Knight)32%
-
Andy & Larry Wachowski (The Matrix)24%
-
Peter & Bobby Farrelly (Dum og dummere)4%
-
Paul & Chris Weitz (American Pie)2%
-
Andet brødrepar1%
-
Allen & Albert Hughes (From Hell)1%
-
Jean-Pierre og Luc Dardenne (Barnet)0%
Stemmer i alt: 1524
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#41 tranberg 15 år siden
Joel & Ethan Coen er jo fantastiske, men også middelmådige i fx The Ladykillers. Fargo, NCFOM og The Big Lebowski er geniale film.
Modsat har Christopher & Jonathan Nolan ikke lavet noget middelmådigt og man må uden tvivl tage hatten af for Jonathans evne for at skrive et genialt, twistfyldt plot. Hans adaption af The Prestige er imponerende, da bogen faktisk slet ikke reelt handler om det filmen gør; han har taget kerneideen fra bogen og udvidet den til en genial film. Derudover er rebootet af Batman-franchisen imponerende, især The Dark Knight med henblik på manuskript.
Memento er ligeså et fremragende, lille mesterværk fra Jonathans hånd og Inception ser ud til at blive en oplevelse med et massive budget på $200 mil. dollars, hvilket er $25 mil. mere end Dark Knight og seks forskellige lande som locations.
Jeg må vælge Nolans, sorry Coens.
#42 mr gaijin 15 år siden
#43 mr gaijin 15 år siden
Jeg tvivler lidt på de rygter. Det lyder i hvert fald voldsomt, at han bruger det samme beløb som Camerons mangeårige projekt på en film, der har under et halvt år i postproduktion.
#44 moulder666 15 år siden
Har du set Insomnia? I mine øjne er den, i bedste fald, middelmådig...på trods af nogle fornuftige skuespilspræstationer (which reminds me, hvorfor laver Robin Williams ikke nogle flere seriøse film i stedet for alt det **** han får rodet sig ind i - manden er jo dygtig) er historien i mine øjne ikke specielt fængende, og tempoet kvælende langsomt...
#45 BN 15 år siden
Godt spørgsmål. Hans præstation i 'One Hour Photo' gjorde virkelig et positivt og uafrysteligt indtryk på mig. Han var på en og samme tid skræmmende og rørende (uden den mindste smule sentimentalitet) i den rolle.
#46 HonoDelLoce 15 år siden
Jeg må erklære mig mildest talt uenig :)
Insomnia er i mine øjne sindssygt godt skruet sammen, og det langsomme tempo ser jeg ikke som andet end intentionelt.. :)
Man lever sig virkelig ind i Pacino's rolle med søvnløsheden, forvirring om tidspunkt osv.. Jeg er helt vild med den..
#47 wimmie 15 år siden
Jeg synes også Insomnia er over middel - ikke på højde med Memento og The Prestige men en ganske fin film med en rigtig god stemning og rigtig gode præstationer.
#48 HonoDelLoce 15 år siden
der skal dælme også noget til ! :D
#49 wimmie 15 år siden
#50 filmz-Utyske 15 år siden
Og ikke på højde med originalen, efter min mening, men det er så en anden snak. :)