-
Jeg bryder ikke om Harry Potter24%
-
Harry Potter og halvblodsprinsen20%
-
Harry Potter og flammernes pokal19%
-
Harry Potter og fangen fra Azkaban15%
-
Harry Potter og Fønixordenen12%
-
Harry Potter og de vises sten6%
-
Harry Potter og hemmelighedernes Kammer4%
Stemmer i alt: 646
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#11 Ménner 15 år siden
#12 Antlion 15 år siden
Og slet ikke Rowlings romanserie: Det er noget af det mest overvurderede litteratur, der nogensinde er blevet skrevet.
#13 LasseUk 15 år siden
Noget af et voldsomt statement. Især når det nu faktisk er den bedste af filmene. Alfonso Cuarón, synes jeg, fangede stemningen fra bøgerne bedst og gjorde en af de svagere af Potter bøgerne til den bedste af filmene.
Listen bliver derfor:
1. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 8/10 - klart den af filmene der fanger universet bedst. Potter har aldrig været skævere eller mere interessant.
2. Harry Potter and the Goblet of Fire 7/10 - fantastiske effekter, ganske velspillet især Ralph Fiennes er helt fantastisk og så er den faktisk temmelig godt skrevet.
3. Harry Potter and the Order of the Phoenix 7/10 - selvom det går alt for stærkt, så var den flot og underholdende.
4. Harry Potter and the Half Blood Prince 6/10 - rart at se Gambon endelig forstå Dumbeldore figuren, men der var for meget teenage-love-fest over den og for lidt troldmand.
5. Harry Potter and the Chamber of Secrets 5/10 - udmærket børnefilm, men Chris Columbus vil have alt med og kunne have været lidt flittigere med klippekniven.
6. Harry Potter and the Philosopher's Stone 2/10 - Kedelig og uvedkommende og ud over Richard Harris er den ikke engang særlig velspillet. Potter får en sløv start.
#14 Bony 15 år siden
Jeg stemte blankt, da jeg som nævnt kun har set to af dem, men jeg overvejer at købe dem på blu-ray og så se dem under gode forhold.
EDIT: Jeg fandt lige ud af, at vi åbenbart har "Flammernes pokal" stående på hylden på DVD. Det må være min kæreste der står bag købet, for den vidste jeg ikke at vi havde. Er det den første? Ellers har jeg nok set tre af dem og så bare glemt hvad de handler om. :)
#15 filmz-Bruce 15 år siden
#16 Bony 15 år siden
#17 kasper0204 15 år siden
Og hvorfor er det så faktisk den bedste af filmene? Du skriver det som om, at sådan "er det bare" - men er det ment som din egen personlige vurdering?
Flammernes pokal herfra
#18 Riqon 15 år siden
Husker den som en visuel og stemningsfuld godte, og plottet fungerede også på lærredet. Tidsrejseelementet er herligt (trods paradokset), og David Thewlis er altid en fornøjelse.
2. HP6 - Halvblodsprinsen
Trods en lidt for stillestående spændingskurve, så vinder HP6 på sin humor, det forbedrede skuespil og nogle fede slutscener. Filmen tilhører i høj grad karakteren Dumbledore på en måde, man ikke har set i de øvrige film. Man kunne have ønsket sig lidt mere fokus på Voldemorts fortid, som fyldte en del i bogen.
3. HP4 - Flammernes Pokal
Turneringen med dens udfordringer skaber nogle underholdende rammer for historien, og finalen med Voldemort er herlig dyster.
4. HP5 - Fønixordenen
Højdepunkterne fra bogen er klippet ud og fungerer herligt på det store lærred. Desværre er de ikke bundet sammen på en måde, der virker logisk, medmindre man har bogen i rimelig frisk erindring. Det er således ofte uklart, hvordan de kommer fra sted til sted, og hvorfor de gør, som de gør. Størstedelen af første halvdel af bogen er skåret væk, og Fønixordenen selv spiller næsten ingen rolle i filmen.
5. HP1 - De Vises Sten
En fin introduktion til universet, men med en meget barnlig kant. Der står Christopher Columbus over det hele.
6. HP2 - Hemmelighedernes Kammer
Ligesom sin forgænger meget barnlig. Voldemort er ynkelig i bogen finale, snakker for meget, men foretager sig for lidt.
#19 sluppermand 15 år siden
#20 filmz-OutOfSight 15 år siden
Helt enig..
I mine øjne er Azkaban absolut den mest helstøbte af dem alle.. Den falder ikke i så høj grad til mainstream tendenser, som især de nyeste er præget af.. Den virker gennemtænkt..