• Jeg bryder ikke om Harry Potter
    24%
  • Harry Potter og halvblodsprinsen
    20%
  • Harry Potter og flammernes pokal
    19%
  • Harry Potter og fangen fra Azkaban
    15%
  • Harry Potter og Fønixordenen
    12%
  • Harry Potter og de vises sten
    6%
  • Harry Potter og hemmelighedernes Kammer
    4%

Stemmer i alt: 646

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Ménner 15 år siden

stemte på 4'eren. De tre nyesten er klart de bedste, hvor 1'eren og 2'eren var mere for små børn. og 3'eren var så elendig at de næsten burde genindspille den :P
Does he look like a bitch, mr. Frodo!? - Samwise L. Jackson
Gravatar

#12 Antlion 15 år siden

Jeg bryder mig ikke om Harry Potter.

Og slet ikke Rowlings romanserie: Det er noget af det mest overvurderede litteratur, der nogensinde er blevet skrevet.
Gravatar

#13 LasseUk 15 år siden

Ménner (11) skrev:
stemte på 4'eren. De tre nyesten er klart de bedste, hvor 1'eren og 2'eren var mere for små børn. og 3'eren var så elendig at de næsten burde genindspille den :P

Noget af et voldsomt statement. Især når det nu faktisk er den bedste af filmene. Alfonso Cuarón, synes jeg, fangede stemningen fra bøgerne bedst og gjorde en af de svagere af Potter bøgerne til den bedste af filmene.

Listen bliver derfor:

1. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban 8/10 - klart den af filmene der fanger universet bedst. Potter har aldrig været skævere eller mere interessant.
2. Harry Potter and the Goblet of Fire 7/10 - fantastiske effekter, ganske velspillet især Ralph Fiennes er helt fantastisk og så er den faktisk temmelig godt skrevet.
3. Harry Potter and the Order of the Phoenix 7/10 - selvom det går alt for stærkt, så var den flot og underholdende.
4. Harry Potter and the Half Blood Prince 6/10 - rart at se Gambon endelig forstå Dumbeldore figuren, men der var for meget teenage-love-fest over den og for lidt troldmand.
5. Harry Potter and the Chamber of Secrets 5/10 - udmærket børnefilm, men Chris Columbus vil have alt med og kunne have været lidt flittigere med klippekniven.
6. Harry Potter and the Philosopher's Stone 2/10 - Kedelig og uvedkommende og ud over Richard Harris er den ikke engang særlig velspillet. Potter får en sløv start.
"At last we meet for the first time, for the last time"
Gravatar

#14 Bony 15 år siden

Jeg har kun set to af dem. Den første og så en anden en, som jeg ikke aner hvad var for en. De der titler siger mig ingenting, så jeg kan ikke sige hvilke numre de har i rækken.

Jeg stemte blankt, da jeg som nævnt kun har set to af dem, men jeg overvejer at købe dem på blu-ray og så se dem under gode forhold.

EDIT: Jeg fandt lige ud af, at vi åbenbart har "Flammernes pokal" stående på hylden på DVD. Det må være min kæreste der står bag købet, for den vidste jeg ikke at vi havde. Er det den første? Ellers har jeg nok set tre af dem og så bare glemt hvad de handler om. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#15 filmz-Bruce 15 år siden

3'eren.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 Bony 15 år siden

Er der ikke lige en admin der vil skrive nummeret efter filmenes titler i poll'en? :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#17 kasper0204 15 år siden

LasseUk (13) skrev:
Noget af et voldsomt statement. Især når det nu faktisk er den bedste af filmene.

Og hvorfor er det så faktisk den bedste af filmene? Du skriver det som om, at sådan "er det bare" - men er det ment som din egen personlige vurdering?

Flammernes pokal herfra
Gravatar

#18 Riqon 15 år siden

1. HP3 - Fangen fra Azkaban.

Husker den som en visuel og stemningsfuld godte, og plottet fungerede også på lærredet. Tidsrejseelementet er herligt (trods paradokset), og David Thewlis er altid en fornøjelse.

2. HP6 - Halvblodsprinsen

Trods en lidt for stillestående spændingskurve, så vinder HP6 på sin humor, det forbedrede skuespil og nogle fede slutscener. Filmen tilhører i høj grad karakteren Dumbledore på en måde, man ikke har set i de øvrige film. Man kunne have ønsket sig lidt mere fokus på Voldemorts fortid, som fyldte en del i bogen.

3. HP4 - Flammernes Pokal

Turneringen med dens udfordringer skaber nogle underholdende rammer for historien, og finalen med Voldemort er herlig dyster.

4. HP5 - Fønixordenen

Højdepunkterne fra bogen er klippet ud og fungerer herligt på det store lærred. Desværre er de ikke bundet sammen på en måde, der virker logisk, medmindre man har bogen i rimelig frisk erindring. Det er således ofte uklart, hvordan de kommer fra sted til sted, og hvorfor de gør, som de gør. Størstedelen af første halvdel af bogen er skåret væk, og Fønixordenen selv spiller næsten ingen rolle i filmen.

5. HP1 - De Vises Sten

En fin introduktion til universet, men med en meget barnlig kant. Der står Christopher Columbus over det hele.

6. HP2 - Hemmelighedernes Kammer

Ligesom sin forgænger meget barnlig. Voldemort er ynkelig i bogen finale, snakker for meget, men foretager sig for lidt.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#19 sluppermand 15 år siden

3'erne også herfra.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#20 filmz-OutOfSight 15 år siden

riqon (18) skrev:
1. HP3 - Fangen fra Azkaban.

Husker den som en visuel og stemningsfuld godte, og plottet fungerede også på lærredet. Tidsrejseelementet er herligt (trods paradokset), og David Thewlis er altid en fornøjelse.

Helt enig..

I mine øjne er Azkaban absolut den mest helstøbte af dem alle.. Den falder ikke i så høj grad til mainstream tendenser, som især de nyeste er præget af.. Den virker gennemtænkt..

Skriv ny kommentar: