-
Jeg bryder ikke om Harry Potter24%
-
Harry Potter og halvblodsprinsen20%
-
Harry Potter og flammernes pokal19%
-
Harry Potter og fangen fra Azkaban15%
-
Harry Potter og Fønixordenen12%
-
Harry Potter og de vises sten6%
-
Harry Potter og hemmelighedernes Kammer4%
Stemmer i alt: 646
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 Riqon 15 år siden
Korrekt, det fyldte rigtig meget i bøgerne, hvordan de gode og de onde troldmænd havde meget forskellige forhold til, hvad muggles var værd. Et andet tema, der blev behandlet meget i bøgerne, var døden. Men som jeg forstod #21, så var han mere interesseret i, hvilke budskaber filmene kommunikerede - og det er knap så mange.
#32 Riqon 15 år siden
Læs sidste kapitel i bogen og se derefter de sidste 10 minutter af filmen - læg især mærke til Harry Potters sindstilstand. I filmen lyder han underlidt optimistisk i forhold til hans dybe, sorte, modløse depression i slutningen bogen. Og på det punkt giver bogen også langt mere mening:
#33 enfilmnørd 15 år siden
Syntes dog som helhed, at bøgerne er klasser bedre
Det er vel ikke så meget racisme, som en generel lærer om, at det er okay at være anderledes?
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#34 Riqon 15 år siden
Man kan måske sammenligne det lidt med snakken om mutanter i X-MEN universet. Det grundliggende præmis er, at der findes 2 slags mennesker. Nogen ønsker, de skal eksistere side om side, mens andre bare ønsker at udrydde den anden gruppe.
#35 jesperhp 15 år siden
Min stemme faldt på "Fangen fra Azkaban", fordi den har et strejf af magi, som de andre ikke helt formår. Den er lidt mere mystisk og mere hen mod en "pans labyrint-stemning" end de andre 5. Jeg glæder mig rigtig meget til bog nummer 7 filmatiseres, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg har det med, at de lave den i to dele. Selvfølgelig er det fedt, at de så kan få flere detaljer fra bøgerne med, men det lugter samtidig af pengemaskine.
#36 MOVIE1000 15 år siden
#37 Åkepool 15 år siden
Så kan man så undre sig over, at jeg trods alt har set en del af dem (5 tror jeg), men jeg håber på det bedste hver gang og giver dem en ny chance. Det samme vil nok også ske med de sidste par stykker, med samme skuffende resultat.
#38 enfilmnørd 15 år siden
Bestemt, men det er jo langt fra den eneste konflikt. Vi har næsten alle faldgrupper i harry's venner. Vi har nørden, der har svært ved at få venner. Vi har den fattige familie, der ikke rigtigt bliver accepteret i samfundet. Vi har racismen, i folks forhold til varulve. etc.
Alle folk, der kan gøre det rigtigte, på trods af at de er anderledes, men værd på deres måde. Der er ikke nogen der prøver at udrydde "Luna Lovegood"'s familie, eller har nogetr imod dem, de er så vidt jeg ved "rene troldmænd"(rene troldmænd?, når du self kan slå en streg tryllestaven, behøver du ikke hjælp længere?).
Derfor tænker jeg, anderledes generelt
Håber, det gav mening
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#39 Norrah 15 år siden
Altså filmene er flotte, overfyldt af gode skuespillere.. og så fanger de mig bare ikke, de er uden indhold, de mangler plot elementer som bare pokker, og de fokusere på detaljer som er totalt uvedkommende.
Alt i alt er jeg ret træt af dem, men er blevet slæbt i biografen og har set dem alle.
Jubii.
*På ingen måde kritik af clint eastwood. Clinten er awesome!
#40 christianhg 15 år siden