• Jeg bryder ikke om Harry Potter
    24%
  • Harry Potter og halvblodsprinsen
    20%
  • Harry Potter og flammernes pokal
    19%
  • Harry Potter og fangen fra Azkaban
    15%
  • Harry Potter og Fønixordenen
    12%
  • Harry Potter og de vises sten
    6%
  • Harry Potter og hemmelighedernes Kammer
    4%

Stemmer i alt: 646

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 Riqon 15 år siden

database (29) skrev:
Racisme er også et gennemgående tema i Rowlings bøger.

Korrekt, det fyldte rigtig meget i bøgerne, hvordan de gode og de onde troldmænd havde meget forskellige forhold til, hvad muggles var værd. Et andet tema, der blev behandlet meget i bøgerne, var døden. Men som jeg forstod #21, så var han mere interesseret i, hvilke budskaber filmene kommunikerede - og det er knap så mange.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#32 Riqon 15 år siden

MOVIE1000 (24) skrev:
#22 jeg synes at 5eren sluttede mørk og trist.
fordi en der skete noget me en hvis person til sidst også kunne men se i baggrunden af Hogwarts at der var overskyet. som Hagrid sagde i fønixordene "Der kommer mørkere tider imod os" (noget i den retning). imens synes jeg at Halvblodsprinsen manglede sådan en slutning som fønixordenen fik.

Læs sidste kapitel i bogen og se derefter de sidste 10 minutter af filmen - læg især mærke til Harry Potters sindstilstand. I filmen lyder han underlidt optimistisk i forhold til hans dybe, sorte, modløse depression i slutningen bogen. Og på det punkt giver bogen også langt mere mening:

1) Han har mistet sin nyvundne gudfar, og 2) han er blevet spået en meget mørk fremtid.
Gravatar

#33 enfilmnørd 15 år siden

Kan ikke rigtig vælge.

Syntes dog som helhed, at bøgerne er klasser bedre

Det er vel ikke så meget racisme, som en generel lærer om, at det er okay at være anderledes?
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#34 Riqon 15 år siden

enfilmnørd (33) skrev:
Det er vel ikke så meget racisme, som en generel lærer om, at det er okay at være anderledes?

Man kan måske sammenligne det lidt med snakken om mutanter i X-MEN universet. Det grundliggende præmis er, at der findes 2 slags mennesker. Nogen ønsker, de skal eksistere side om side, mens andre bare ønsker at udrydde den anden gruppe.
Gravatar

#35 jesperhp 15 år siden

Jeg kan generelt godt lide Potter filmene. Rigtig god underholdning efter min mening. Dog var jeg ikke helt tilfreds med "halvblodsprinsen".
Min stemme faldt på "Fangen fra Azkaban", fordi den har et strejf af magi, som de andre ikke helt formår. Den er lidt mere mystisk og mere hen mod en "pans labyrint-stemning" end de andre 5. Jeg glæder mig rigtig meget til bog nummer 7 filmatiseres, men jeg ved ikke helt, hvordan jeg har det med, at de lave den i to dele. Selvfølgelig er det fedt, at de så kan få flere detaljer fra bøgerne med, men det lugter samtidig af pengemaskine.
Gravatar

#36 MOVIE1000 15 år siden

#35 nu når jeg tænker over det så gjorde David, halvblodsprinsen mere personlig ved at tilføje en del scener som ikke var i bogen, så jeg tror at der kommer rigtig mange scener i de 2 næste som ikke har noget med bogen at gøre ved ikke om det er godt eller skidt det fungerede fint i Halvblodsprinsen men også kun lige.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#37 Åkepool 15 år siden

Jeg synes alle de Potterfilm jeg har set, er en smule fesne og jeg har ligesom andre her, meget svært ved at kende forskel på de forskellige film.

Så kan man så undre sig over, at jeg trods alt har set en del af dem (5 tror jeg), men jeg håber på det bedste hver gang og giver dem en ny chance. Det samme vil nok også ske med de sidste par stykker, med samme skuffende resultat.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#38 enfilmnørd 15 år siden

riqon (34) skrev:
enfilmnørd (33) skrev:

Man kan måske sammenligne det lidt med snakken om mutanter i X-MEN universet. Det grundliggende præmis er, at der findes 2 slags mennesker. Nogen ønsker, de skal eksistere side om side, mens andre bare ønsker at udrydde den anden gruppe.

Bestemt, men det er jo langt fra den eneste konflikt. Vi har næsten alle faldgrupper i harry's venner. Vi har nørden, der har svært ved at få venner. Vi har den fattige familie, der ikke rigtigt bliver accepteret i samfundet. Vi har racismen, i folks forhold til varulve. etc.

Alle folk, der kan gøre det rigtigte, på trods af at de er anderledes, men værd på deres måde. Der er ikke nogen der prøver at udrydde "Luna Lovegood"'s familie, eller har nogetr imod dem, de er så vidt jeg ved "rene troldmænd"(rene troldmænd?, når du self kan slå en streg tryllestaven, behøver du ikke hjælp længere?).

Derfor tænker jeg, anderledes generelt

Håber, det gav mening
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#39 Norrah 15 år siden

Filmene er totalt ringe, og daniel radcliff kan ikke lave seriøst skuespil, omend jeg mener hans "timing" til comic relief er blevet bedre med årene. Men hver gang der skal ske noget der føles vigtig, så går det galt. Han river simpelthen filmene ned. F.eks. repliken: "yes" i slutningen af nr. 4?? tror jeg det er, er simpelthen grinagtig. Eller enhver scene han skal vise føelser.. clinten viser flere føelser end ham...*

Altså filmene er flotte, overfyldt af gode skuespillere.. og så fanger de mig bare ikke, de er uden indhold, de mangler plot elementer som bare pokker, og de fokusere på detaljer som er totalt uvedkommende.

Alt i alt er jeg ret træt af dem, men er blevet slæbt i biografen og har set dem alle.
Jubii.

*På ingen måde kritik af clint eastwood. Clinten er awesome!
Gravatar

#40 christianhg 15 år siden

Jeg bryder ikke med Harry Portner.
Are you crazy? The fall will probably kill you.

Skriv ny kommentar: