-
Jeg bryder ikke om Harry Potter24%
-
Harry Potter og halvblodsprinsen20%
-
Harry Potter og flammernes pokal19%
-
Harry Potter og fangen fra Azkaban15%
-
Harry Potter og Fønixordenen12%
-
Harry Potter og de vises sten6%
-
Harry Potter og hemmelighedernes Kammer4%
Stemmer i alt: 646
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#21 BN 15 år siden
Harry Potter-universet kan ikke rigtig fænge mig. Jeg har kun set de to første Harry Potter-film, samt enkelte scener fra nr. 5 i rækken. Filmene er flotte at se på og skuespillet er ganske godt, men hele konceptet med tryllestave og magi er efter min mening for tyndt og uinteressant. Magi i begrænset eller behersket mængde - såsom i 'Lord of the Rings' - kan være ganske underholdende, men som hovedingrediens og omdrejningspunkt bliver det for meget.
Jeg har før - efter anbefaling fra andre - overvejet at gennemse hele serien for at give den en ny chance ... altså se den med friske øjne og se ad, om den ikke alligevel er noget for mig. Men jeg har endnu ikke kunnet drive mig selv til det, fordi min interesse ligger på et meget lille sted. Er der nogen som helst dybere mening, et universelt budskab af en art, som overskygger selve trylleri/trolddoms-delen? Overser jeg noget, der giver den megen svingen med tryllestave og brug af magiske ord mening?
#22 Riqon 15 år siden
Det er måske trivielt at sige "kampen mellem det gode og det onde", fordi det vel egentlig karakteriserer alle historier mere eller mindre. Jeg syntes, jeg så referencer til Kristus i den sidste bog (der ikke findes som film endnu), men naturligvis ikke nær så klart som i Narnia. Værdier som familie og venskab betones naturligvis i alle film, mens jeg ikke syntes, det havde samme vægt i bøgerne. Bl.a. konkluderes det af Harry i slutningen af 5'eren, at forskellen på dem og Voldemort er, at de har noget, der er værd at kæmpe for, fordi de har hinanden. (På den måde sluttede HP5 filmen i en glad tone til forskel fra bogen, der sluttede mørkt og trist.)
#23 filmz-Bruce 15 år siden
#24 MOVIE1000 15 år siden
fordi en der skete noget me en hvis person til sidst også kunne men se i baggrunden af Hogwarts at der var overskyet. som Hagrid sagde i fønixordene "Der kommer mørkere tider imod os" (noget i den retning). imens synes jeg at Halvblodsprinsen manglede sådan en slutning som fønixordenen fik.
#25 Batsy 15 år siden
#26 filmz-Utyske 15 år siden
#27 database 15 år siden
#28 BN 15 år siden
Tak for kommentaren. Hvis det bliver til noget med et gennemsyn af serien, vil jeg have dine - og bruce's - ord i tanke.
#29 database 15 år siden
#30 MOVIE1000 15 år siden