• Jeg kender ikke hans film
    49%
  • Chihiro og heksene
    17%
  • Prinsesse Mononoke
    11%
  • Min nabo Totoro
    9%
  • Det Levende Slot
    7%
  • Porco Rosso
    2%
  • Kiki - den lille heks
    2%
  • Ponyo på klippen ved havet
    1%
  • Nausicaä of the Valley of the Wind
    1%
  • Laputa: Castle in the Sky
    1%
  • Anden Miyazaki-film
    0%

Stemmer i alt: 1728

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 OxxY 14 år siden

Jeg har ingen ide om hvem manden er, så jeg googlede lige Chihiro og heksene. Det 7 billede på google images er Pia Kærsgaard, syntes lige i skulle vide det :P

Men at dømme ud fra resten af billederne, er det ikke så underligt jeg ikke aner hvad det er.
Gravatar

#22 David Munch 14 år siden

Jeg kan klart anbefale at folk tager ind og ser Princess Mononoke (Mononoke-hime), den kører i biografen for tiden.. :) Og så må jeg vidst sige at det er min yndlings... Den er så dejlig mørk og grum, og fantastisk lækker... Guf guf!

Men Nausicaä of the Valley of the Wind er en tæt toer..

Angående Ramasjang, så har de sendt Porco Rosso 1000 gange efterhånden, den kommer et par gange om ugen af en eller anden grund.. Det samme gælder Kiki - den lille heks.
Gravatar

#23 Skeloboy 14 år siden

#17 - synes så, at My Neighbors the Yamadas er ganske, ganske forfærdelig...faktisk den dårligste af alle Ghibli-film...
Gravatar

#24 RFriis 14 år siden

"Min nabo totoro". Den rammer mig lige dybt hver gang, jeg ser den. Vidunderlig film.
Gravatar

#25 Guido 14 år siden

Jeg elsker dem alle. Også de par stykker jeg ikke har set endnu. Ærgeligt at 51% har stemt "Kender ikke hans film".
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Gravatar

#26 djibyman2-the seque 14 år siden

Jeg må indrømme at jeg ikke kender hans film, og er lidt rystet over hvor mange der kender ham og synes om hans film, de er af uforklarlige årsager gået forbi min næse, men nu er jeg blevet nysgerrig, er der nogen der kan komme med et forslag på hvilken film jeg bør starte med hvis man nu ønsker at træde ind i det univers?
Gravatar

#27 Skeloboy 14 år siden

#26 - hvis du bor i nærheden af en Stereo Studio, så dribl ned og køb den her:

Miyazaki-boks

Kiki - Den Lille Heks er hans svageste, dog stadig god, mens de tre andre er must...sammen med Princess Mononoke
Gravatar

#28 Åkepool 14 år siden

david munch (22) skrev:
Det samme gælder Kiki - den lille heks.

Den tror jeg så at jeg har set det meste af. Den er stille og rolig, ikke noget vildt, 3/6 måske.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#29 TheEnd 14 år siden

OMG, over halvdelen kender ikke hans film! Hva' sker der lige for det?!
Min yndlings er helt klart... øhm... i ved... den der med... Okay, busted! Jeg kender ikke hans film.
Men det kommer jeg til :)
A bottle! Don't bother.
Gravatar

#30 LasseUk 14 år siden

Nr. 1: Princess Mononoke - betagende, storslået emotionelt drama, absolut en af de bedste animationsfilm i historien 6/6
Nr. 2: Porco Rosso - overset mesterværk. En stemningsfuld, underholdende og helt igennem gribende film 5/6
Nr. 3: Min nabo Totoro - fantastisk morsom, og så er den ligeså rørende som selv den bedste Disney film 5/6
Nr. 4: Nausicaä of the Valley of the Wind - Myiazaki viser med denne film sin uovertrufne egenskab til at give sine universer dybde og historie 5/6
Nr. 5: Chihiro og heksene - endnu et smukt, gennemtænkt og overdådigt univers, men hans ultimative mesterværk er den efter min mening ikke 5/6
Laputa: Castle in the Sky - meget af det samme som med Nausicaä, fantastisk dybt, interessant univers 5/6
Castle of Cagliostro - friskt underholdende eventyr med et fantastisk soundtrack, men ikke det dybeste han har lavet 4/6
Kiki den lille heks - endnu et utrolig sødt eventyr, som formår både at underholde børn, såvel som voksne 4/6
Ponyo på klippen ved havet - ikke så dybt som meget af det andet han har lavet, men utrolig sødt 4/6
Det levende slot - den eneste af hans film, som har skuffet mig. Alle elementerne er der, men den forekommer mig bare ikke nær så magisk 3/6
"At last we meet for the first time, for the last time"

Skriv ny kommentar: