• Jeg kender ikke hans film
    49%
  • Chihiro og heksene
    17%
  • Prinsesse Mononoke
    11%
  • Min nabo Totoro
    9%
  • Det Levende Slot
    7%
  • Porco Rosso
    2%
  • Kiki - den lille heks
    2%
  • Ponyo på klippen ved havet
    1%
  • Nausicaä of the Valley of the Wind
    1%
  • Laputa: Castle in the Sky
    1%
  • Anden Miyazaki-film
    0%

Stemmer i alt: 1728

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 ZiGarren 13 år siden

Prinsesse Mononoke! :D
Jeg gør alting til ingenting og får alting igen. Jeg gør ingenting til alting og får ingenting igen.
Gravatar

#2 neran 13 år siden

#1 - Hørt! Selvom den var i hård kamp med Nausicaä of the Valley of the wind. Men jeg synes nu Castle of Cagliostro (stavet rigtigt?) mangler på listen.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#3 PredatorX 13 år siden

Jeg har en forkærlighed for Nausicaä. Men Mononoke er også fantastisk :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#4 IK 13 år siden

Jeg har kun set "Min nabo Totoro" og "Chihiro og heksene", og jeg synes at de begge er ganske fine. Men jeg er ikke blevet så emotionelt grebet eller følt at jeg var i den syvende himmel som mange andre. Jeg mangler stadig at se en del af hans film, men jeg tvivler på at jeg nogensinde vil kalde dem mesterværker.
Gravatar

#5 neran 13 år siden

Ramasjang viste faktisk Porco Rosso tidligere i dag, så der fik jeg lige lidt mere respekt for den kanal.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#6 Åkepool 13 år siden

Har ikke set en eneste af hans film, medmindre at det er nogle af dem de ind imellem viser på Ramasjang.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#7 Skeloboy 13 år siden

Hehe, ok, det blev lidt længere end planlagt...det meste er dog copy/paste fra noget, jeg har skrevet tidligere...

Jeg må snart holde mig en Studio Ghibli-weekend...17 film, som vel er på ca. 30 timer i alt...det er ingen problem. Er stor Miyazaki-fan, og han har ikke lavet nogen rigtig dårlig film.

Porco Rosso, 6/10
Man kan ikke andet end smile af denne herlige film, der til tider minder om Casablanca, men på en aldeles fri og herlig måde. Dog bliver klicheerne i den for meget, og selvom det er meningen, så kan filmen ikke holde til det hele vejen. Resultatet er dog hæderligt.

Kiki - Den Lille Heks, 6/10
Det er en coming-of-age historie, der selvom den utrolig flot lavet, ikke når samme højder som de fleste andre film. Historien er god, men den er mere ligetil og ikke helt så spændende. Dog er der stadig en god portion charme, som der altid er i disse film, men den lever ikke fuldstændig op til de andre.

Det Levende Slot, 7/10
Der er gang i filmen hele tiden, og man ved ikke hvor den bevæger sig hen. Men dette er også lidt dens hæmsko, for den kan virke rodet til tider.

Laputa, Castle in the Sky, 7/10
Fyldt med herlige personer, sjove sekvenser og rigtig dejlig naivitet, så man sidder og bliver i godt humør, samtidig med man følger med i historien, der dog kan trække en anelse ud.

Nausicaa Of Valley Of The Wind, 8/10
Filmen, der sætter standarden for de andre: smukke tegninger, magiske verdener og en ung kvindelig protagonist. Det er i høj grad lykkedes.

Min Nabo Totoro, 9/10
En dejlig feel-good film, der kunne have fået topkarakter, hvis ikke det var for længden af den. Men filmen emmer af søskendekærlighed, barndomsmagi og en forunderlig verden, og ikke mindst i store dele af filmen en glad og optimistisk stemning, der bare gør man bliver i godt humør.

Ponyo, 9/10
En helt igennem eminent humørbombe. Verden i Ponyo er fyldt med magi, menneskelige følelser og samtidig giver en kommentar til miljøsvineri. Ponyo er en af de film, man kan tænke på, når man er i dårligt humør, så bliver man glad igen. Og så har den en helt fantastisk scene.

Princess Mononoke, 9/10, top103
En kompliceret historie i en magisk verden af guder og mytologiske væsener, og den er fyldt med smukke scener. Fra start til slut er man helt og aldeles opslugt.

Chihiro og Heksene, 10/10, top17
Filmen er magisk, herlig, fantastisk godt lavet og yderst detaljerig. Det er en opsummering af alt, hvad Miyazaki står for: coming-of-age historie, absolut særegne magiske verdener, der ikke er nærmere forklart, komplekse karakterer, som er alt andet end ensidige og en stor bevidsthed om mennesket og verden omkring og ikke mindst en fortælling om naturen og miljøet.

Lige for god ordens skyld: My Neighbours The Yamadas 2/10, Only Yesterday 2/10, Whisper Of The Heart 6/10, Tales From Earthsea 6/10, Ocean Waves 7/10, Pom Poko 7/10,
The Cat Returns 8/10, Grave Of The Fireflies 10/10
Gravatar

#8 Sweetiebellefan 13 år siden

Har kun set Chihiro.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#9 Riqon 13 år siden

Har efterhånden set en god del af dem, men Chihiro var den historie, hvis trolddom gjorde mest indtryk.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10 StarWarsFanTHX11384Eb 13 år siden

1. Chihiro og heksene
2. Min nabo Totoro
3. Kiki Den Lille Heks
4. Det Levende Slot
5. Prinsesse Mononoke
6. Ponyo
7. Porco Rosso

Resten har jeg desværre ikke fået at se, men dem jeg har set er alle rigtig gode.

Skriv ny kommentar: