-
Jeg kender ikke hans film49%
-
Chihiro og heksene17%
-
Prinsesse Mononoke11%
-
Min nabo Totoro9%
-
Det Levende Slot7%
-
Porco Rosso2%
-
Kiki - den lille heks2%
-
Ponyo på klippen ved havet1%
-
Nausicaä of the Valley of the Wind1%
-
Laputa: Castle in the Sky1%
-
Anden Miyazaki-film0%
Stemmer i alt: 1728
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#31 dh-ad 14 år siden
#32 Skeloboy 14 år siden
#33 coolflash 14 år siden
...og jer der ikke har set nogen af hans film, kan i SÅ komme i biffen og se Princess Mononoke. Og køb Chihiro og Heksene. Den står ofte til små 25 slammers.
#34 Slettet Bruger [639027415] 14 år siden
Det Levende Slot kan få 5/6 hos mig, da jeg igen finder verdenen magisk - at dette så måske er den af filmene, der har mest tilfældes med Chihiro, kan måske spille en rolle. Jeg elsker figurerne og verdenen.
Princess Mononoke 5/6 er også helt igennem fantastisk, men filmen er mere moden end de øvrige på listen, og derved bliver den også lidt tungere stemningsmæssigt, hvilket tager mig lidt 'ud af filmen', fordi jeg (mere bevidst) begynder at tænke over den (hvilket selvfølgelig ikke er dårligt), men derfor lever jeg mig ikke helt nær så meget ind i verdenen, som jeg gør, når jeg ser de to overstående.
Jeg synes nok den mere barnlige naivitet og eventyrlyst i de to øverste på listen er lidt rarere at forholde sig til.
Min Nabo Totoro 4/6 er nok den af filmene, som jeg har set flest gange - den er nok det bedste eksempel på den barnlige og naive udforskning af verden, som jeg så godt kan lide i Miyazakis film. Til gengæld er der ikke så meget på spil, og den føles lidt som Miyazaki-light på godt og ondt.
Til Ponyo 4/6 har jeg ret meget samme holdning som til Totoro.
Både Laputa og Nausicaa (begge 4/6) fandt jeg umiddelbart lidt for lange ved mit første og eneste gennemsyn, selvom jeg stadig rigtigt godt kunne lide dem, og tænker at jeg snart skal se dem igen, især Nausicaa.
Kiki - Den Lille Heks 3/6 er en meget hyggelig og sød film, men der er desværre alt for lidt på spil til, at det rigtigt bliver interessant.
Porco Rosso står bare på min hylde og venter på at blive set. Måske er det ved at være på tide...
#35 MOVIE1000 14 år siden
#36 neran 14 år siden
#37 MOVIE1000 14 år siden
#38 neran 14 år siden
#39 MOVIE1000 14 år siden
#40 neran 14 år siden