• Jeg kender ikke hans film
    49%
  • Chihiro og heksene
    17%
  • Prinsesse Mononoke
    11%
  • Min nabo Totoro
    9%
  • Det Levende Slot
    7%
  • Porco Rosso
    2%
  • Kiki - den lille heks
    2%
  • Ponyo på klippen ved havet
    1%
  • Nausicaä of the Valley of the Wind
    1%
  • Laputa: Castle in the Sky
    1%
  • Anden Miyazaki-film
    0%

Stemmer i alt: 1728

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#31 dh-ad 13 år siden

Mulighed mangler: Jeg synes, at filmene er voldsomt overvurderede, og jeg bryder mig ikke om nogen af dem.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#32 Skeloboy 13 år siden

#31 - hehe, det gør den faktisk ikke...du skal stemme på den film, du synes er bedst. Og du du synes vil ikke, at alle er lige dårlige? :)
Gravatar

#33 coolflash 13 år siden

Chihiro og Heksene. Den er så helstøbt at det gør ondt at tænke på =)

...og jer der ikke har set nogen af hans film, kan i SÅ komme i biffen og se Princess Mononoke. Og køb Chihiro og Heksene. Den står ofte til små 25 slammers.
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#34 Slettet Bruger [639027415] 13 år siden

Min favorit er helt sikkert Chihiro og Heksene, som jeg vil give 6/6, og som muligvis findes på min top 5 filmliste. Filmen er ganske enkelt magisk, og alle de små sære detaljer går op i en højere enhed, uden at alt skal forklares. Derudover er billedsiden også helt i top, selvom dette selvfølgelig gør sig gældende for størstedelen af disse film.

Det Levende Slot kan få 5/6 hos mig, da jeg igen finder verdenen magisk - at dette så måske er den af filmene, der har mest tilfældes med Chihiro, kan måske spille en rolle. Jeg elsker figurerne og verdenen.

Princess Mononoke 5/6 er også helt igennem fantastisk, men filmen er mere moden end de øvrige på listen, og derved bliver den også lidt tungere stemningsmæssigt, hvilket tager mig lidt 'ud af filmen', fordi jeg (mere bevidst) begynder at tænke over den (hvilket selvfølgelig ikke er dårligt), men derfor lever jeg mig ikke helt nær så meget ind i verdenen, som jeg gør, når jeg ser de to overstående.

Jeg synes nok den mere barnlige naivitet og eventyrlyst i de to øverste på listen er lidt rarere at forholde sig til.

Min Nabo Totoro 4/6 er nok den af filmene, som jeg har set flest gange - den er nok det bedste eksempel på den barnlige og naive udforskning af verden, som jeg så godt kan lide i Miyazakis film. Til gengæld er der ikke så meget på spil, og den føles lidt som Miyazaki-light på godt og ondt.

Til Ponyo 4/6 har jeg ret meget samme holdning som til Totoro.

Både Laputa og Nausicaa (begge 4/6) fandt jeg umiddelbart lidt for lange ved mit første og eneste gennemsyn, selvom jeg stadig rigtigt godt kunne lide dem, og tænker at jeg snart skal se dem igen, især Nausicaa.

Kiki - Den Lille Heks 3/6 er en meget hyggelig og sød film, men der er desværre alt for lidt på spil til, at det rigtigt bliver interessant.

Porco Rosso står bare på min hylde og venter på at blive set. Måske er det ved at være på tide...
Gravatar

#35 MOVIE1000 13 år siden

Princess Mononoke lyder til at man skal få den tjekket ud, men det blvier først når den er på tilbud.

The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#36 neran 13 år siden

#35 - Hvis du ingen problemer har med engelske undertekster, kan den fås for 100 kr. i de fleste Stereo Studio'er.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#37 MOVIE1000 13 år siden

#36 jeg har ingen problemer med engelske undertekster, men det får jeg hvis jeg købder den ;) jeg venter til den kommer på dvd med dansk tale.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#38 neran 13 år siden

#37 - Så må du jo vente lidt endnu. :) Men jeg ved ikke, hvad en ny dansk udgivelse af en Miyazaki film koster i begyndelse?
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#39 MOVIE1000 13 år siden

#38 er det ikke omkring 150-180 ?? Men de falder hurtigt i pris der går vel ca ½ år så kan man få den til 40 kr 3 for 100 kr i stereo studios
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#40 neran 13 år siden

Ja, det bliver nok noget i den stil. Jeg købte den selv for 180 i Fona og det er den engelske udgivelse, for cirka et år siden. Kan sige, det var alle pengene værd, og det er yderst sjældent jeg køber en film til mere end 100 kr. :)
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: