• Jeg kender ikke hans film
    49%
  • Chihiro og heksene
    17%
  • Prinsesse Mononoke
    11%
  • Min nabo Totoro
    9%
  • Det Levende Slot
    7%
  • Porco Rosso
    2%
  • Kiki - den lille heks
    2%
  • Ponyo på klippen ved havet
    1%
  • Nausicaä of the Valley of the Wind
    1%
  • Laputa: Castle in the Sky
    1%
  • Anden Miyazaki-film
    0%

Stemmer i alt: 1728

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 filmz-Myrepip 13 år siden

Chihiro. Simpelthen filmmagi!
"Know what the plural of pussy is? Puss-aiiii"
Gravatar

#12 MOVIE1000 13 år siden

Chihiro og heksene 6/6
Helt klart den bedste, elsker den verden.

Min nabo Totoro 2-3/6
(kan huske at jeg så den som barn, og havde ledt længe efter den da den så fik dvd premiere kom jeg i tanke om den, og reserverede den straks på biblioteket, jeg blev pæn skuffet, jeg brød mig ikke om karaktererne, udover fantasi dyrene som er perfekte men det er nok det eneste jeg kan lide ved den film desværre)

Det Levende Slot 4/6
Jeg kan ikke huske den særlig godt, men jeg husker bestemt de positive ting, figurerne, fantasien og eventyret som fungerer rigtig godt.

Kiki - den lille heks 3/6
Første gang jeg så den faldt jeg i søvn og derfor blev den dømt for at være ringe, men jeg gav den en chance til og den blev (sjovt nok) bedre da jeg fik hele filmen med, nogle af karaktererne blev jeg lettere ireterret over, men den er godt sat sammen, og fedt lavet ligesom de andre film fra hans side.

Porco Rosso 5-6/6
Jeg havde absolut ingen forventninger da jeg satte den i afspilleren, jeg mener hallo hovedpersonen er halvgris, men jeg blev utrolig overrasket, den starter hårdt ud, og jeg elskede flyvescenerne især action scenerne, den er utrolig spændende, og forglem ej nok den sjoveste af hans film, jeg er lidt i tvivl om den skal have 5 eller 6 stjerner fordi, den jeg så var en jeg havde lånt fra biblioteket, og slutningen hakkede helt vildt, så jeg fik ikke set slutningen :(
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#13 neran 13 år siden

Jeg vil også lige hoppe med på vognen her.

1. Prinsesse Mononoke (Mononoke Hime) - 6/6
2. Nausicaä of the Valley of the Wind - 6/6
3. Laputa: Castle in the Sky - 6/6
4. Chihiro og Heksene - 6/6
5. Det levende slot - 5/6
6. Ponyo på klippen ved havet - 5/6
7. Porco Rosso - 5/6
8. Min nabo Totoro - 5/6
9. Castle of Cagliostro - 5/6
10. Kiki den lille heks - 4/6

Jeg har ikke i sinde at skrive uddybende kommentarer, da jeg er igang med at udarbejde min liste her til filmz, hvori nogle af dem vil befinde sig. Og ja, jeg holder utrolig meget af Hayao Miyazakis film.
Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/
Gravatar

#14 Toby John 13 år siden

Min Nabo Totoro!
Absolut en af de smukkeste film om børns fantasi, og hvordan den kan redde deres verden :)
Gravatar

#15 mr gaijin 13 år siden

Det er svært. De er alle gode. Men min favorit er nok "Chihiro og Heksene".


Jeg kan også anbefale TV-serien "Mirai Shonen Conan", som dog er svær at finde i Danmark.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 13 år siden

Mononoke! Skarpt forfulgt af Chihiro og Totoro.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 filmz-henrikmk 13 år siden

Nu er det så Miyazaki film og ikke Ghibli film generelt, men ellers ville jeg have haft Whisper of the Heart med i listen, samt My Neighbors the Yamadas, der begge er meget kompetent animation.

Jeg er nok til de mere "jordnære" (pun intended) Miyazaki film og foretrækker Kiki og Totoro for deres portrættering af det yderst charmerende miljø de foregår i. Filmene skal iøvrigt ses på japansk. :-)
Gravatar

#18 mr gaijin 13 år siden

henrikmk (17) skrev:
Filmene skal iøvrigt ses på japansk. :-)


Og helst uden undertekster ;)

*Flaunt it if you've got it*
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#19 RasmusFL 13 år siden

Min nabo Totoro. Nærmest alle elementer i filmen rører mit hjerte og sprudler af at være udtænkt af en stor fantasi. Magisk film
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#20 Thomsen 13 år siden

Totoro ftw! (Med Chihiro som en tæt nummer to)

Jeg har indoktrineret min 8-årige niece hårdt med Miyazaki de sidste par år, så nu er hun godt på vej til at være fuldblods anime-fan.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: