• The Dark Knight
    78%
  • A Knight's Tale
    7%
  • Brokeback Mountain
    6%
  • 10 Things I Hate About You
    3%
  • Patrioten
    1%
  • Candy
    1%
  • Lords of Dogtown
    1%
  • The Brothers Grimm
    1%
  • Monster's Ball
    1%
  • I'm Not There
    0%
  • Ned Kelly
    0%
  • Anden film
    0%
  • Casanova
    0%

Stemmer i alt: 2031

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Christian Voldborg 15 år siden

Heath Ledgers præstationer i "The Dark Knight" og "Brokeback Mountain" er blandt de bedste nogensinde i amerikansk film. De hører begge til blandt de absolut bedste som fx Jack Nicholson i "One Flew Over the Cuckoo's Nest", Robert De Niro i "Raging Bull" eller Tom Hanks i "Forrest Gump".

Æret være hans minde!
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#2 filmz-Utyske 15 år siden

Bøsse-cowboy-filmen herfra og selvom jeg ikke mener at Ledgers præstation som Joker var helt i øjet, må den alligevel komme på en andenplads.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3 Yoda 15 år siden

Det blev "Brokeback Mouintain".
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#4 Highland Park 15 år siden

Det er da en underlig idé at have denne afstemning, før "The Imaginarium of Doctor Parnassus" har fået premiere herhjemme.

Nå, skidt med det. Ledger siger mig ikke så meget, og jeg har ikke set så mange af hans film, men han var bemærkelsesværdigt god i "The Brothers Grimm", så den præstation får min stemme.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 MuManden 15 år siden

Det blev The Dark Knight herfra, selvom jeg næsten ligeså godt kunne have valgt Brokeback Mountain.

Men kan godt lide at Patrioten absolut skulle skrives på dansk, når nu alle andre titler er på engelsk :)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#6 filmz-jonasgr 15 år siden

Verdens bedste skuespiller i verdens bedste film "The Dark Knight", kan det blive meget bedre ?

Ja det kan det i "Brokeback Mountain", hvor han giver den for fuld udblæsning som hårdkogt bøsse. En stemme til "Brokeback Mountain".
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#7 RasmusFL 15 år siden

'Brokeback Mountain' herfra.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#8 bullettooth 15 år siden

ide´en til pollen er sjov nok, men resultatet er næsten givet på forhånd.... lidt som hvis man lagde en afstemning op om cherycoke er bedre alm coke.... ja, ok måske ikke en fair sammenligning da Heath levere en fremragende præstasion i Brokeback, men i Dark knight er han bare fænomenal..!!! samtidig med den lidt kultagtige status der blev omkring ham i forbindelse med hans død og Dark knight, kommer vi nok til at se overbevisende enighed i afstemningen :-) Dark Knight herfra......
Gravatar

#9 mr. movie 15 år siden

Det behøver selv ikke diskuteres, i hver ikke for min side The Dark Knigth
Gravatar

#10 BN 15 år siden

Ingen tvivl hos mig om, at Heath Ledger havde et stort skuespiltalent, men desværre blev det til mange uinteressante roller i middelmådige, ligegyldige film som 'A Knight's Tale', 'Casanova' og 'The Brothers Grimm', samt den stærkt overvurderede 'Brokeback Mouintain'.

De eneste to præstationer, som var noget særligt, var hans rolle som underkuet søn i 'Monster's Ball' og hans fejlfri, blændende præstation som Jokeren i 'The Dark Knight'. (Han fungerer også fint i 'The Patriot', men det var en ret anonym eller forholdsvis ordinær rolle.)

Jeg mangler at se 'Ned Kelly', men jeg tvivler på, at dén vil ændre på mit indlysende valg:

The Dark Knight
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: